Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Is dit mogelijk

Pagina: 1
Acties:

• Kridri
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 27-08 12:56
Om mijn netwerk tussen mijn thuis HyperV cluster zo redundant mogelijk te maken vroeg ik mij af of het op deze manier mogelijk te zijn.

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/2nsqs8p.png

Zowel de groene als de rode connectie op iedere node wordt geteamd door Win 2012R2 en gaat dan telkens naar een aparte switch die beiden weer aangesloten worden op het netwerk. Is dit mogelijk als de switchen gewone unmanged swicthen zijn?

Als iedereen een klein beetje luier was, zouden er een heleboel problemen zo de wereld uit zijn

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-11 19:09

TrailBlazer

Karnemelk FTW

wat versta je onder teamen. Een teamed nic is toch gewoon een active passive config? Hoe heb je de twee switches aangesloren op elkaar?

Probleem met active passive is dan node 1 de rode actief heeft en node 2 de groene. Verkeer tussen rood en groen gaat dan via het blauwe netwerk.

• Kridri
TrailBlazer schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 13:46:
wat versta je onder teamen. Een teamed nic is toch gewoon een active passive config? Hoe heb je de twee switches aangesloren op elkaar?

Probleem met active passive is dan node 1 de rode actief heeft en node 2 de groene. Verkeer tussen rood en groen gaat dan via het blauwe netwerk.
Ik heb momenteel nog niets aangesloten. Teaming op Win 2012R2 is een active passive config. Ik vroeg me gewoon af of het zou werken.

Als iedereen een klein beetje luier was, zouden er een heleboel problemen zo de wereld uit zijn

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ja dat gaat werken. Elke server in een profi wereld wordt zo aangesloten.

• Kridri
En om verkeer tussen rood en groen te regelen zoals u zegt kan ik dat oplossen door een verbinding te maken tussen swicth A en B?

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

u :? brrrr ja ik weet niet wat het blauwe deel is maar als dat ook een enkele switch is heb je die connectie al. Met huis tuin en keukenswitches wil je geen ringetjes maken.

• Kridri
Switch A en B zouden beide een Netgear XS708E (http://tweakers.net/pricewatch/326122/netgear-xs708e.html) zijn en de blauwe connectie zou op een HP Procurve V1910-24G waardan de rest van het netwerk opzit.

Zo zou het server gedeelte volledig 10Gbe zijn wat dan de rest van het netwerk injecteert.

[ Voor 18% gewijzigd door Kridri op 08-08-2014 14:12 ]

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Het lijkt er niet op dat die Netgears iets van spanning-tree ondersteunen. Je mag dan geen loopjes maken in je netwerk. Ik zou dan slechts op een van de twee 10Gbit switches je HP aansluiten

• Kridri
TrailBlazer schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 14:47:
Het lijkt er niet op dat die Netgears iets van spanning-tree ondersteunen. Je mag dan geen loopjes maken in je netwerk. Ik zou dan slechts op een van de twee 10Gbit switches je HP aansluiten
En dan bij uitval van de Netgear herpatchen naar de andere?

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

yep je kan het gewoon proberen hoor wat er gebeurt als je wel een ringetje maakt. Volgens de spec sheet doe die switch iets van loop prevention
Loop prevention and broadcast storm controls

maar volgens welke standaard geen idee. Die HP doe dat wel denk ik maar je hebt het nodig op al je switches.
Pagina: 1