Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor dame op leeftijd

Pagina: 1
Acties:

• misterdaan
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22-11 19:30
Hallo allemaal,

Mijn tante die net de 70 gepasseerd heeft werkt af en toe wat in Word en suft wat op het internet. Haar oude laptop is een oude HP met nog een bijna vierkant scherm en Windows XP en is tergend traag. Daarom wilt ze graag een nieuwe. Is er iemand die me een bepaald model kan aanraden?

Wat gaat ze met je laptop doen?
Zoals gezegd een beetje surfen en wat werken in Word. Verder geen speciale eisen.

Wat is haar budget?
Er is niet echt een budget, zolang het maar een goede prijs is.

Is ze van plan de laptop veel mee te nemen?
Nee, de laptop ligt voornamelijk in de kast. Ik denk dan ook dat 15 inch een mooie maat is.

Heeft ze nog bepaalde (merk)voorkeuren
Nee

Verder nog speciale wensen?
Jazeker. Vele jaren geleden ben ik met haar haar huidige laptop gekocht en heb toen de stomme fout gemaakt een van de allergoedkoopste te nemen. Dat zou wel voldoende voor haar zijn, was toen de gedachte. Helaas stond ik er niet bij stil dat je juist niet de allergoedkoopste moet nemen, omdat deze vaak ook erg traag zijn, en dat roept vooral bij oudere mensen veel vragen op. Doe ik het wel goed? Heb ik nou wel geklikt? Daarom wil ik liever iets in de middenmoot dan een budgetlaptop voor haar.

Ik zie reacties graag tegemoed!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Ik zou zeggen koop budget MAAR zet er een ssd in.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-11 16:16
Voor de ouders van een vriend van mij is volgende laptop gekocht:

pricewatch: Toshiba Satellite C50D-B-10C

Dit is misschien een van de traagste CPU's die je tegenwoordig kan kopen maar deze voelt vlot genoeg aan voor het werk dat jouw tante doet. Ik zou er dan ook persoonlijk niet meer dan €350 uitgeven voor een laptop voor zo een licht gebruik.

Heb er ook zelf even mee gewerkt en dit is meer dan voldoende om gewoon te surfen en wat licht kantoorwerk.

Zoals Leo1010 zegt, een SSD laat een systeem wel een heel stuk sneller aanvoelen aangezien je niet moet wachten op de HDD om een programma te laten laden. Zo zal alles bijna direct aanvoelen. Dit is overigens iets wat je later kan beslissen om het te doen of niet aangezien je het toch zelf zal moeten vervangen (en opnieuw Windows installeren etc.).

• Ransom_nl
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-03-2024
Als je een wat groter budget hebt en gelijk voor een degelijke laptop met SSD wilt gaan zonder zelf te hoeven schroeven, zou je deze kunnen overwegen:

Lenovo E540 Er vanuit gaande dat ze weinig opslagruimte nodig heeft.

Een 17 inch optie met extra opslagcapaciteit is deze:

Acer E5

• Elaynegalad
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-12-2016
Ik zou hier eens naar kijken: reviews: Laptop Best Buy Guide: augustus 2014

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-11 12:39
Als ik een tip mag geven. Pak niet te hoge resolutie, ouderen vinden het dan vaak te klein worden. Gewoon een 15" met een 1366x768 scherm.

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01:29

Zenix

BOE!

misterdoom schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 13:05:
Voor de ouders van een vriend van mij is volgende laptop gekocht:

pricewatch: Toshiba Satellite C50D-B-10C
Te duur, heb laatst bij Dell een Pentium dual core gekocht die 2x zo snel was voor 280. Helaas niet meer leverbaar.

http://www.dell.com/nl/p/...d=inspiron-17-5748-laptop
http://www.dell.com/nl/p/...d=inspiron-17-5748-laptop
Zie dell kortingsbonnen topic, kan je er nog wat van afhalen. Nog een Crucial MX100 SSD erin en klaar.
Met Macrium reflect kan je HDD clonen naar SSD. Of gebruik de bijgevoegde software bij de Crucial MX100 om de HDD te clonen.

Ik zou overigens 17 inch nemen, dan ben je niet gelimiteerd door 1366x768, maar blijft het wel duidelijk.
Mijn moeder vond 17 inch een stuk fijner dan 15 inch. Zeker met het bekijken van filmpjes op youtube etc.

Misschien qua prijs budget, maar heb zelf met vergelijkbare modellen gewerkt en toetsenbord, touchpad en scherm vind ik niet bepaald budget. Mijn moeder heeft een 17R met Pentium Dual core en een SSD uit 2009, en dat ding is lekker snel.
Compizfox schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 02:15:
[...]

Dit. Om een systeem snel aan te laten voelen heb je niets aan een dikke CPU en GPU die toch niet 100% gebruikt worden. Dat verschil merk je alleen als je gaat gamen, enorme RARs/ZIPs/7ZIPz gaat uitpakken of videos gaat lopen renderen. Wil je dat hij vlot reageert, neem dan een SSD.
Inderdaad. Heb zelf liever een laptop uit 2008 met SSD dan een nieuwe budget laptop met HDD.

[ Voor 82% gewijzigd door Zenix op 11-08-2014 02:19 ]

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:03

Compizfox

Bait for wenchmarks

Leo1010 schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 12:58:
Ik zou zeggen koop budget MAAR zet er een ssd in.
Dit. Om een systeem snel aan te laten voelen heb je niets aan een dikke CPU en GPU die toch niet 100% gebruikt worden. Dat verschil merk je alleen als je gaat gamen, enorme RARs/ZIPs/7ZIPz gaat uitpakken of videos gaat lopen renderen. Wil je dat hij vlot reageert, neem dan een SSD.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• JoepVK
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-11 22:20
Nope. Zet alle AMD-Troep aan de kant. Deze is gewoon goed voor zn geld. pricewatch: Toshiba Satellite C50-A-19U

Waarom deze?
Core i3
4GB Ram
500GB HDD (die dan nog te vervangen is door een SSD)(pricewatch: Crucial MX100 256GB)

[ Voor 34% gewijzigd door JoepVK op 11-08-2014 02:45 . Reden: Meer toegevoegd. ]

Pagina: 1