Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

gebruikservaring vraag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste tweakers,

Ik zit te twijfelen over het beeldformaat van me toekomstige laptop.

De laptop gaat gebruikt worden tijdens mijn studie Technische Bestuurskunde aan de TU Delft.

Nu zit ik te twijfelen tussen een 13,3' of een 15,6' laptop. Op internet wordt aangegeven dat 13,3' niet groot genoeg is ivm multitasking, nou heb ik zelf geen ervaring met dit beeld formaat dus heb ik jullie hulp nodig.

Is 13,3' te klein voor een studie?

ps ik weet dat dit puur subjectief is maar ben benieuwd naar ervaringen.

Verwijderd

Ik vind het zelf niet prettig om < 15,6 " laptop te hebben persoonlijk. Ik vind een wat grotere laptop eerlijk gezegd prettiger ook omdat ik erop game en films kijk. Maar ik kan heel goed begrijpen waarom 13" je beter zou liggen omdat je er veel mee moet lopen, maar ik zou denk ik persoonlijk toch voor 16" gaan.

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-11 12:39
Als de resolutie hetzelfde is maakt het niet uit. Dat verhaal over multitasking is dus onzin. Als je een 15" fullHD vergelijkt met een 13"HD hebben ze gelijk. Maar er zijn heel veel 13" met minimaal FullHD inmiddels. Op campusshop.nl zie ik er voor studenten al meerdere staan. Lenovo Yoga bijvoorbeeld of de HP elitebook 840

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:25
Hangt er compleet vanaf wat je ermee gaat doen. Ja studeren zeg je, maar dat zegt niks over het beoogd gebruik. Ga je hem hoofdzakelijk thuis op je bureau gebruiken of wil je hem iedere dag van les tot les slepen? Je kan zelf ook wel bedenken dat in het laatst geval kleiner en lichter beter is. Voor een goede combinatie kan je een groter scherm thuis neerzetten, zodat je thuis een mooie groot werk oppervlak hebt en naar school gewoon een kleine laptop mee.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/