Toon posts:

Beste internetprovider Krimpen aan den IJssel?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.293 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik sta op het punt om over te stappen van internetprovider.
Mijn voorkeur gaat uit naar een alles-in-1 pakket, en het moet snel internet hebben(uploadsnelheid is ook zeer van belang!)

Momenteel maak ik gebruik van internet van tele2, maar dit is vreselijk sloom.
Een youtube filmpje van 15-20 minuten uploaden duurt meer dan 10 uur, dit is ondragelijk.
Overstappen is dan ook een absolute must!
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3676178727.png

Uiteraard heb ik wel het zo nodige onderzoek al gedaan.
Ik stuitte daarbij op een thread over het glasvezelnetwerk van caiway:
Caiwayglasvezel in Krimpen aan den IJssel en Loenen

Mijn vraag is dan ook, welke provider is het beste om over te stappen?
Glasvezel van Caiway of ADSL van een andere provider?

Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2014 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-10 18:16
Adsl van ander provider zal niet beter, omdat het over hetzelfde koperlijntje gaat. Heb je zelf al gekeken welke glasvezel providers beschikbaar zijn en is glasvezel aanwezig in jouw straat? Behoord kabel internet ook tot een mogelijkheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-10 11:55

garriej

Ik las ondertieten.

andere ADSL aanbieder gaat geen verschil maken, als je dus de mogelijkheid van caiway heb is dat de enige oplossing om sneller internet te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-10 10:26
ADSL zal er inderdaad niet beter op worden haha zoals hier boven al genoemd. Ik zou ook voor Caiway gaan al heb ik er persoonlijk geen ervaring mee. Bij kabel en glas haal je sowieso altijd je snelheid wel of er moet al iets goed mis zijn.
uw kabelbedrijf in de gemeente Krimpen aan den IJssel(Zuid-Holl is:
Caiway
Bron: http://nlkabel.nl/zoek-kabelbedrijf/

[ Voor 33% gewijzigd door andy88 op 08-08-2014 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-10 19:34
Als er geen VDSL aanwezig is, dan zit je inderdaad vast aan de kabel of glasvezel.

Even kijken op http://www.dds.nl/adsl/ bij de postcodecheck of er ook een hogere snelheid dan die 13 mbit leverbaar is op je telefoonlijn. Het kan iets goedkoper zijn dan caiway, maar dat weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ontzettend bedankt voor de snelle reacties.
plizz schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 12:42:
Adsl van ander provider zal niet beter, omdat het over hetzelfde koperlijntje gaat. Heb je zelf al gekeken welke glasvezel providers beschikbaar zijn en is glasvezel aanwezig in jouw straat? Behoord kabel internet ook tot een mogelijkheid?
Glasvezel kabel is aanwezig. Enige provider die momenteel internet over glasvezel kan leveren is Caiway, omdat het netwerk nog niet vrijgegeven is. Heeft iemand ervaring met Caiway internet? Is het aan te raden in vergelijking met andere (adsl) providers?
HvanderT schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 13:18:
Als er geen VDSL aanwezig is, dan zit je inderdaad vast aan de kabel of glasvezel.

Even kijken op http://www.dds.nl/adsl/ bij de postcodecheck of er ook een hogere snelheid dan die 13 mbit leverbaar is op je telefoonlijn. Het kan iets goedkoper zijn dan caiway, maar dat weet ik niet.
Dit zijn de resultaten van de test;
Analoge lijn ISDN lijn
DDS ADSL 4 Ja Ja
DDS ADSL 8 Ja Ja
DDS ADSL 20 Ja Ja
DDS ADSL 50 Nee Nee
DDS ADSL 80 Nee Nee
De geschatte haalbare snelheid is 20Mbit/s.

Houd dit in dat dit de maximale snelheid zal zijn via adsl/kabel, ongeacht welke provider?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-10 19:34
Ja, dat is de max wat je kan halen op je adres. Maar soms plaatst KPN ook straatkasten waardoor de snelheid omhoog gaat, maar dat is bij jou niet het geval.

Glasvezel zou ik dan nemen, heb je gelijke up- en downloadsnelheid. Ik wou dat ik glasvezel had :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen028
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-01 12:38
Hebben we in het verleden negatieve berichten over Caiway glasvezel gegeven. Grotendeels terecht.
Nu anno 2014 kan ik je zeggen

Internet : gegarandeerde snelheid. Altijd meer geleverd dus bij 200/200 minimaal 215/215 mbps
Tv: superbeeld en helemaal via de Entone. Veel hd zenders (Kpn is bagger)
Telefoon: afkopen of bellen via mobiel
PRIJS: goedkoper dan ziggo, kpn of upc

Gewoon doen Caiway meen het krijg je geen spijt van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Behalve de vreselijke Entone waar het klachten over regent en bij meer mensen stoffig aan het worden is in een kast of op zolder, is het glasvezelproduct van Caiway uitstekend.
De internetnetsnelheid wordt ruimschoots gehaald. De stabiliteit van het internet is erg goed.
Zelden een storing.
Telefonie is bij Caiway vrij duur. Maar wat Jeroen ook zegt als je weinig belt is het niet erg, anders mobiel abonnement nemen.

Als je een moderne televisie hebt met ingebouwde digitale kabeluner kan je beter kijken via de coaxkabel en heb je de rampendoos Entone helemaal niet nodig.

In de wijk Lansingzuid- fase 1 en Lansingh-zuid fase 3 kan je behalve behalve Caiway ook nog kiezen voor UPC.

Deze huizen hebben namelijk twee kabelaansluitingen ( Caiway en UPC) en de glasvezelaansluiting in huis.

Wel is het vreemd dat al vijf jaar op de glasvezel geen keuze is in meer aanbieders.
Het is Caiway die nog steeds het monopolie heeft.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2014 13:02 ]

• erikvank
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Ik heb glasvezel in mijn meterkast, maar blijf voorlopig nog bij traag DSL van XS4all. Ik had Caiway voor de televisie, maar werd helemaal gek van de administratieve organisatie die er achter zit. Echt een ouderwetse monopolist waarbij je van het kastje naar de muur wordt gestuurd en altijd aan het kortste eind trekt. Toen XS4all bij mij werd geïnstalleerd vertelde de installateur (die niet alleen voor XS4all werkte) dat iedereen bij Caiway vertrok vanwege de organisatie en niet vanwege de tv- en internetdiensten op zich. Die zijn wel oké.

Maar ik word pas weer klant bij Caiway als ze me alsnog de paar honderd euro terugbetalen die ik nog tegoed heb van ze.

• erikvank
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
De Nederlandse Mededingingsautoriteit was bedoeld om concurrentie te bevorderen. Zij hebben de overname van Caiway door KPN destijds tegen gehouden om een monopolie te voorkomen van KPN. Feit is dat we daardoor nog steeds met glasvezel van Caiway zitten. Als KPN het had overgenomen hadden we nu meerdere aanbieders gehad, zoals KPN ook elders concurrenten toe moet staan op het netwerk.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-10 15:49

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Tja, ten eerste reageer je op een topic van meer dan een jaar oud en ten tweede zie ik je alleen maar afgeven op Caiway.

Ik zie geen reden om dit topic nog open te laten.

[ Voor 18% gewijzigd door Equator op 31-12-2015 15:44 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.