Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ubee evw3200 koeling (Ziggo)

Pagina: 1
Acties:

• suomi
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-08 10:31
Beste Tweakers,

Ik ben in middels al een aantal jaar eigenaar van een Ubee EVW3200 modem.
Dat ding dat Ziggo dus standaard levert.

Het probleem, bij hoge belasting zoals veel devices connected of met meerdere mensen downloaden of iets dergelijks valt het internet steeds weg. Het is misschien nog niet eens een seconde, maar hij sluit wel alle lopende internet sessies wat erg vervelend is.

Het lijkt ieder jaar terug te komen op de warmere dagen, gisteren was het om de 10 minuten. Zodra ik mijn ventilator er bij had gezet was het weg. Het lijkt dus oververhitting.
Ik ben dus opzoek naar een (creatieve) vaste oplossing voor het extra verkoeling van de Ubee EVW3200. }:O

Afbeeldingslocatie: http://extranet.globalspec.com/InfoPreview/GlobalSpec/E360/Teardowns/Ubee_EVW3200_Cable_Modem_%28iSi%29/Ubee_EVW3200_Cable_Modem_%28iSi%29_-_Disassembly_View_1.jpg

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:37

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Er zit een USB poort op, je zou er een USB ventilator op kunnen zetten :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:59
Of het ding in bridge mode kunnen zetten :)

De routerfunctie gaat, zoals zoveel modemrouters die door providers geleverd worden, al vrij snel over zijn nek bij intensief gebruik.

Heeft niet direct iets te maken met het aantal devices maar eerder met het aantal connecties wat die devices open hebben staan. Bij torrents of nieuwsgroepen kan je hier al last van hebben met 1 client verbonden.

[ Voor 117% gewijzigd door andy88 op 08-08-2014 12:52 ]

• TECHcrime
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 29-11 19:47

Verwijderd

andy88 schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 12:49:

De routerfunctie gaat, zoals zoveel modemrouters die door providers geleverd worden, al vrij snel over zijn nek bij intensief gebruik.
Dit. Die UBEE dingen zijn ruk in het kwadraad.
Doe jezelf een plezier en koop gewoon een fatsoenlijke router die je netwerk verkeer afhandeld en laat de routerfunctie van de UBEE uitzetten door Ziggo. Gegarandeerd hoofdpijnloos internet. Ik heb het zelf opgelost met een vrij dure Cisco/Linksys maar je hebt ze al voor 30 of 40 euro en dat is het meer dan waard in mijn ogen. Elke andere competente router is beter dan wat er in de UBEE zit.

Let er wel even op dat als je dit doet dat je er eentje koopt met een gigabit WAN poort als je ziggo's zwaarste abonnement hebt. Dit is nog niet echt een standaard functie op alle routers ook al is het netwerk wel gigabit.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2014 13:08 ]

• mk13139
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:09
Ik heb er destijds een 80mm fan op gemonteerd, modem werd inderdaad erg warm.
Heb een gat in de bovenste kap gezaagd, voeding haalt hij uit de 12v socket intern en via een LM7805 draait hij op 5v (had inderdaad ook op de USB poort gekund). Werkt perfect!

Verwijderd

mk13139 schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 13:08:
Ik heb er destijds een 80mm fan op gemonteerd, modem werd inderdaad erg warm.
Heb een gat in de bovenste kap gezaagd, voeding haalt hij uit de 12v socket intern en via een LM7805 draait hij op 5v (had inderdaad ook op de USB poort gekund). Werkt perfect!
Je hebt dat modem van Ziggo echter wel op bruikleen. Als je er gaten in gaat zagen en andere modificaties gaat toepassen kunnen ze je daarvoor wel laten betalen en support opheffen.
Op die basis zou ik daar sterk tegen adviseren.

• mk13139
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:09
Verwijderd schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 13:11:
[...]

Je hebt dat modem van Ziggo echter wel op bruikleen. Als je er gaten in gaat zagen en andere modificaties gaat toepassen kunnen ze je daarvoor wel laten betalen en support opheffen.
Op die basis zou ik daar sterk tegen adviseren.
Zou kunnen inderdaad, heb echter in de tussentijd al 5 Ziggo monteurs over de vloer gehad, ze vonden het allemaal fantastisch en konden er zelfs om lachen ;).
Bij mij lag het overigens niet aan het modem wat oververhit werd door het warme weer, maar door een kabelbreuk (grond zet uit bij warm weer) waardoor ik alleen 's ochtends en 's avonds kon internetten.

• suomi
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-08 10:31
andy88 schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 12:49:

Heeft niet direct iets te maken met het aantal devices maar eerder met het aantal connecties wat die devices open hebben staan. Bij torrents of nieuwsgroepen kan je hier al last van hebben met 1 client verbonden.
Hmm zal eens kijken wat ik op voorraad heb. ;)

Niet echt verbazend dat het meuk is want dat is met zo goed als alles wat gratis is.
Een simpele USB fan zou wel een optie zijn voor nu inderdaad. :)

• andy88
Een simpele USB fan zou wel een optie zijn voor nu inderdaad. :)
Als je probleem puur warmte gerelateerd is zou dat moeten voldoen inderdaad. Als je na deze aanpassing nog steeds instabiliteit ervaart zou ik voor een losse modem + router opstelling gaan.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:11
Bellen naar Ziggo en laten omruilen voor een goeie van Cisco.

Bij mij klapte de condensator na 2 jaar.

• andy88
Cisco's hebben hetzelfde euvel qua routerfunctie. Het blijft laag segment spul, die dingen zijn vooral gebouwd om modem te zijn.

Oja als je nog een usb fan zoekt:
http://www.bol.com/nl/p/konig-usb-fan/9000000012206879/ (7,99 euro)
http://www.marskramer.nl/...lator-met-usb-aansluiting (3,99 euro)

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:11
Dat is zeker waar, maar sinds dat ze hem omgerolen hebben is het probleem in iedergeval weg :)
Pagina: 1