Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

VPN manager software

Pagina: 1
Acties:

• superspinnie
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20-03-2023
Hallo,

Ik ben op zoek naar software waar ik al mijn VPN connecties naar mijn klanten in kan toevoegen zodat ik uiteindelijk een database krijg met alle VPN connecties naar mijn klanten. Die database moet ik kunnen openen via meerdere sessie (op een Terminal server). Vanuit die software moet ik de connectie ook met 1 druk op de knop kunnen opzetten.

Wie kent daar software voor? Als hij alleen PPTP ondersteund ben ik al blij. Heb zelf wel zitten Googlen uiteraard maar ik kom nog niet iets tegen wat geschikt is en het proberen enzovoort vind ik met dit soort software wat tricky ivm allerlei TAP interfaces die vaak geinstalleerd worden enz.

Ik ben benieuwd of iemand zoiets kent of er ervaring mee heeft.

Mijn dank is groot,
Groet Vincent

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:01

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Volgens mij zou je dit met Royal TS kunnen doen.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Je kan toch gewoon alle PPTP connecties in Windows definiëren?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• superspinnie
Beste DennusB,

Dat wil ik liever niet aangezien ik daar vaak issues mee heb. Zoek 3rth party software. Ook het backuppen van connections en eventueel overzetten naar een andere pc is niet eenvoudig.

• superspinnie
Outerspace bedankt, ik zoek wel zoiets inderdaad maar het lijkt erop dat die geen VPN ondersteund.

http://www.royalts.com/ma...feature_connectionplugins

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:54
Je kan Shrew Soft VPN Client eens proberen: https://www.shrew.net/software

• superspinnie
Dat is geloof ik ook niet wat ik zoek als ik kijk naar de product omschrijving. Kan ook niks voor PPTP vinden in de software.

"Shrew Soft VPN Client for Windows is an IPsec Remote Access VPN Client for Windows"

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:01

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

superspinnie schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 12:15:
Outerspace bedankt, ik zoek wel zoiets inderdaad maar het lijkt erop dat die geen VPN ondersteund.

http://www.royalts.com/ma...feature_connectionplugins
Het kan wel als ik dit zo lees:
http://www.royaltsx.com/m.../scope/posts/Default.aspx

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Linke Loe
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 19-11 10:23
Ik gebruik zelf Remote Desktop Manager. Hierin maak je (zoals de naam al doet vermoeden) connecties aan naar remote desktops, maar kan nog veel meer. Bij iedere connectie kun je een VPN verbinding opgeven, die gebruikt moet worden voor die connectie. Zoals bij veel van dit soort programma's moet je echter die VPN verbinding eerst zelf aangemaakt hebben op iedere PC waar je Remote Desktop Manager op gebruikt. Het is natuurlijk het aanmaken van de VPN verbinding die je wil automatiseren...

Is het niet zo dat een PPTP connectie gewoon opgeslagen wordt in een bestandje, ergens op je PC? Als dat zo is zou je die bestandjes natuurlijk door een of ander script kunnen kopieren...

• superspinnie
Linke Loe schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 13:03:
Ik gebruik zelf Remote Desktop Manager. Hierin maak je (zoals de naam al doet vermoeden) connecties aan naar remote desktops, maar kan nog veel meer. Bij iedere connectie kun je een VPN verbinding opgeven, die gebruikt moet worden voor die connectie. Zoals bij veel van dit soort programma's moet je echter die VPN verbinding eerst zelf aangemaakt hebben op iedere PC waar je Remote Desktop Manager op gebruikt. Het is natuurlijk het aanmaken van de VPN verbinding die je wil automatiseren...
Dat laatste wil ik dus liever niet, kan ik geen VPN connecties opzetten vanuit software ipv uit/met Windows?
Is het niet zo dat een PPTP connectie gewoon opgeslagen wordt in een bestandje, ergens op je PC? Als dat zo is zou je die bestandjes natuurlijk door een of ander script kunnen kopieren...
Dat is niet het geval voorzover ik weet, maar nogmaals liever open ik de tunnels vanuit 1 centraal stuk software en niet via Windows.

• KoeKk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-11 16:47
De Windows VPN connecties worden wel opgeslagen in het bestand rasphone.pbk in %userprofile%\AppData\Roaming\Microsoft\Network\Connections\Pbk\ (Per gebruiker) of %allusersprofile%Microsoft\Network\Connections\Pbk\ (Voor alle gebruikers op je computer)

Het distribueren van je VPN's kan via het verspreiden van de PBK, kijk eens naar group policy preferences voor het automagisch kopieren van dit bestandje naar verschillende PC's.

Via het CMD commando rasdial <PPTP VPN NAAM> kan je verbinding maken.

En met mRemoteNG (www.mremoteng.org), en volgens mij ook met RoyalTS, kan je een pre en post CMD aan een remote desktop koppeling verbinden, dus kan je er voor zorgen dat er een VPN verbinding gestart wordt als je dubbelramt op een Remote desktop connectie

Verwijderd

Misschien offtopic, maar zou je nog wel PPTP willen gebruiken? De veiligheid is daarmee zo lek als een mandje, gebruik dan liever een IPsec of OpenVPN-tunnel.

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:44
superspinnie schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 12:08:
Hallo,

Ik ben op zoek naar software waar ik al mijn VPN connecties naar mijn klanten in kan toevoegen zodat ik uiteindelijk een database krijg met alle VPN connecties naar mijn klanten. Die database moet ik kunnen openen via meerdere sessie (op een Terminal server). Vanuit die software moet ik de connectie ook met 1 druk op de knop kunnen opzetten.

Wie kent daar software voor? Als hij alleen PPTP ondersteund ben ik al blij. Heb zelf wel zitten Googlen uiteraard maar ik kom nog niet iets tegen wat geschikt is en het proberen enzovoort vind ik met dit soort software wat tricky ivm allerlei TAP interfaces die vaak geinstalleerd worden enz.

Ik ben benieuwd of iemand zoiets kent of er ervaring mee heeft.

Mijn dank is groot,
Groet Vincent
je wil op een Terminal Server VPN verbindingen gaan maken?
Ik weet niet of dit verstandig is, immers deze IP verbinding is dan voor iedereen actief..... Eventuele routingen kunnen daarmee ook om zeep geholpen worden, waardoor je Terminal server misschien niet meer bereikbaar is.

Kan je niet beter een Firewall neer zetten, die de VPN verbindingen maakt?

• KoeKk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-11 16:47
Verwijderd schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 08:40:
Misschien offtopic, maar zou je nog wel PPTP willen gebruiken? De veiligheid is daarmee zo lek als een mandje, gebruik dan liever een IPsec of OpenVPN-tunnel.
Met PPTP is niets mis hoor, alleen de voorgestelde authenticatie opties (ms-chap en ms-chapv2) zijn niet heel veilig. Als je kiest voor EAP dan is er met de authenticatie niets mis.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:33

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > CSA

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1