Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor school gezocht!

Pagina: 1
Acties:

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03:26
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Wat ga je met je laptop doen?
Ik ga de laptop voor school gebruiken maar ook goed op kunnen gamen , ik start dit jaar met ICT nivo 4

Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Ik ga virtualiseren en gamen, voornamelijk bfbc2 ( ja i know, oud spel maar ben er nog steets verslaaft aan :+ )

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Mijn budget ligt tussen de 800 en 1200 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
Ja ik ben vaak onderweg, de laptop mag liever niet zwaarder wegen dan 3,5 kilo.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
Geen Apple.
Voor die prijs verwacht ik wel 16GB geheugen i.v.b. met virtualiseren ( en/of de optie om er meer bij te prikken, liefst een max van 32GB )
Een goede videokaart waar mee je de meeste games goed mee kan spelen en een rappe i7.
SSD is een must!
Liefst 15 inch, 17 inch mag ook.
Bij een HDD in een laptop vervang ik deze door een SSD, de HDD bouw ik dan in de CD speler als hij deze heeft.

Zelf had ik deze laptops gevonden:

pricewatch: Asus N750JK-T4068H
+ heeft een goede i7
+ optie voor 16Gb geheugen, heeft standaard 8GB
+ redelijk goede videokaart
+ beeldscherm is full HD.

- Geen SSD

pricewatch: Acer Aspire V3-772G-747a8G50Mamm
+ Prijs
+ heeft een goede i7
+ optie voor 16Gb geheugen, heeft standaard 8GB
+ redelijk goede videokaart
+ beeldscherm is full HD.

- Geen SSD

Ik zou graag meer tips willen van welke laptop voor mij het meest geschikt is :) .

• Klevertje
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23-11 20:59
Ik kwam deze tegen. Scheelt je wat geld!
V&A aangeboden: Asus N56JN-CN035H + factuur

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-11 12:39
Als je voor 17" gaat kan je beter deze nemen als je naar die Acer V3 aan het kijken was. Dan heb je al meteen SSD erin zitten oa.

http://www.paradigit.nl/a...akk/80030516/details.aspx

Maar komt ie weer.. ik zou voor de Lenovo Y50 gaan en die eventueel uitbreiden vanaf de 999 versie of meteen voor de 1349 versie gaan.

http://www.campusshop.nl/...0-70-00745nl/details.aspx
deze zou je dan verder kunnen uitbouwen. HDD is standaard al redelijk rap omdat het een SSHD is.

http://www.campusshop.nl/...y50-70-00805/details.aspx maar dan zit je boven je budget.

• Elaynegalad
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-12-2016
Deze zou je ook kunnen overwegen: pricewatch: Acer Aspire V5-573G-54218G50aii, snel genoeg voor wat je ermee wilt doen en hij weegt maar 2kg.

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
@Huskes: scheelt inderdaad geld, maar de GT840M is wel een stuk minder dan een GTX850M.

@TS: De Asus heeft een betere videokaart dan de Acer. De Acer V5 die hierboven wordt aangeraden zal ik niet nemen. Er zit een ULV i5 cpu in, en een GTX850M=bottleneck. Hij is dan wel weer een stuk lichter en compacter dan de andere laptops.

De Lenovo Y50 zal ik aanraden. Begint bij 899,- en dan heb je een GTX760M met i5 4200H. Voor 1169,- heb je een i7 met 16GB ram. http://shop.lenovo.com/nl/nl/laptops/lenovo/y-series/y50/

[ Voor 33% gewijzigd door peakrever op 08-08-2014 12:30 ]

• dylan111111
Die Y50 voor zie ik wel wat in voor € 1.349,10.
Die heeft ook een 4K beeldscherm, ik zie alleen nergens de response time van dat scherm.....

Die Acer V5 zat ik ook naar te kijken maar idd net wat er word gezegd hij bottleneck.

En ik ga liever voor een nieuwe laptop ipv een gebruikte. ;)

Naar de andere laptops zit ik nog te kijken.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-11 16:18

D4NG3R

kiwi

:)

Richting de TS: Je budget levert gelukkig geen problemen op, ik heb dezelfde opleiding gedaan en laat ik je vast van iets afhelpen: Een i7 voegt bar weinig toe wat je op MBO moet doen qua virtualiseren :+ . Liever een high-end i5 als een low-end i7 ;) . Een 1920x1080 of hoger scherm + SSD leveren veel meer op, groter scherm != meer schermruimte. Een hogere resolutie daarintegen wel.

Een SSD kan je beter na de tijd plaatsen, in de meeste standaard modellen van bijv Asus, HP of Dell kan je de DVD speler zo verwijderen en vervangen door een SSD. Modellen met SSD kosten vaak grof meer.

Het zelfde geld voor 16GB geheugen (GB, 16Gb is slechts 2GB dit zou je gezien je opleiding wel moeten weten >:) ) 8GB uitbreiden naar 16GB is veelal een stuk goedkoper als direct 16GB kopen.

Ik raad 17" persoonlijk af, ik hoefde niet eens zo heel ver te reizen maar werd er vrij snel strontziek van, het is niet prettig op je schouders (Nouwja ik had een 15.6" model en een schoudertas ipv een rugtas).

[ Voor 18% gewijzigd door D4NG3R op 08-08-2014 13:20 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-11 12:39
dylan111111 schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 13:12:
Die Y50 voor zie ik wel wat in voor € 1.349,10.
Die heeft ook een 4K beeldscherm, ik zie alleen nergens de response time van dat scherm.....

Die Acer V5 zat ik ook naar te kijken maar idd net wat er word gezegd hij bottleneck.

En ik ga liever voor een nieuwe laptop ipv een gebruikte. ;)

Naar de andere laptops zit ik nog te kijken.
De Y50 heeft geen 4K scherm voor die prijs maar gewoon FullHD

• dylan111111
Die Y50 voor 1,349,10 euro heeft een 3840x2160 scherm ;)

@ D4NG3R,

Haha ja ik vergis me wel eens in het geheugen :S

Dat ik geen i7 nodig heb op het mbo kan ik me wel voorstellen, maar ik hoop en ben ook van plan om deze laptop na het mbo nog te gaan gebruiken voor werk, ook aangezien mijn budget niet echt een probleem is ga ik graag voor een sterke i7.
Bedankt voor de verdere tips, hoe het er nu uit ziet ga ik die Y50 kopen van 1,349,10 euro.

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:08
Voordat je de Lenovo Y50 koopt, bekijk eerst deze review even. Het schijnt een heel goed ding te zijn, maar met een wat rare verschijnselen. De GPU is niet krachtig genoeg om alle (nieuwe) games op de native 4K resolutie te draaien, waardoor je de settings terug moet zetten naar b.v. 1080p. Dit is op zich geen probleem, echter heeft deze laptop (mogelijk vanwege drivers) de rare eigenschap dat hij de game dan soms niet fullscreen afspeelt. Vanaf ongeveer 5:43 wordt dit besproken.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• dylan111111
Ik heb het filmpje gezien, hopelijk komt er binnen kort een driver uit die dat oplost, anders maar de oplossing gebruiken die hij in het filmpje uitlegt.
Ook een voordeel is dat de laptop niet warmer word dan 70 graden na 1 uur gamen wat werd uitgelegd in het filmpje.
Met dit laatste ben ik zeer tevreden mee :)

Even alles op een rijtje van de Y50 laptop

+Gaat 4 uur mee op de accu tijdens internet browsen
+4K scherm van 48Hz
+ Het toetsenbord
+ het gewicht en de afmetingen
+ 15inch
+ krachtig genoeg voor mijn werkzaam heden.

- Bug van het spelen van games op 1080p, maar er is een oplossing voor en hopelijk word het binnen kort bijgewerkt.

Van de 1349,10 euro ( is al de back tot school korting afgegaan ) als ik hem via mijn werk/collega bestel gaat er nog 21% btw van af, 1349,10 - 283.31 = 1065.79 euro, voor dat bedrag ga ik hem nemen.

Iedereen bedankt voor zijn reacties en tips!
Pagina: 1