• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:35

HellBeast

Oh My GoT!

Topicstarter
Op het werk wil ik graag een camera met Wifi, zodat we niet de camera steeds aan een PC hoeven te knopen. We hebben een grote werkvloer en Wifi is aanwezig, de dekking is ook prima.

Nu heb ik gelezen dat een hoop wifi camera's nog aparte software nodig hebben om de foto's op te kunnen slaan op een PC. Eigenlijk willen we de mogelijkheid om de foto's direct op een locatie (NAS/Fileserver) te plaatsen, zonder dat er extra software voor nodig is. Dus gewoon met domein-credentials een share benaderen.

Welke camera('s) kunnen dit? Budget is niet zo'n probleem. Iemand tips?

[ Voor 4% gewijzigd door HellBeast op 08-08-2014 10:26 ]

Beauty is in the eye of the beerholder

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:15

3raser

⚜️ Premium member

Als je met foto's maken bedoelt dat er bij motion één of meerdere foto's worden gemaakt, dan kan ik je vertellen dat heel veel camera's dat kunnen. Meestal wordt er echter gebruik gemaakt van FTP, maar dit moet voor veel NAS'jes geen probleem zijn. Die hebben meestal een ingebouwde FTP server. Ik heb een extreem goedkope Wanscam (niet kopen, is slecht) en zelfs die heeft motion detection met FTP functionaliteit.

Als je kwaliteit wilt zou ik gaan zoeken bij Axis denk ik.

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Topicstarter
Ik denk dat ik niet duidelijk genoeg ben geweest in mijn openingspost. sorry daarvoor. Het gaat echt om een fotocamera, niet om videobeelden. Foto's die gemaakt worden op de werkvloer moeten dan op het netwerk gezet worden zonder dat er telkens iemand naar een computer moet lopen en de camera via USB moet aansluiten.

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:15

3raser

⚜️ Premium member

Sorry, ik begreep je inderdaad verkeerd.

Je wensen zijn wel wat schamel. Wat voor soort camera zoek je bijvoorbeeld? Spiegelreflex, compactcamera, systeemcamera?

In de Pricewatch kun je er voldoende vinden. Wifi is een filteroptie, dus dat maakt het alvast makkelijk.

Spiegelreflex met wifi
Systeemcamera's met wifi
Compactcamera's met wifi

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:53

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Heel veel van die wifi features op camera's zijn enkel om te koppelen aan een smartphone zodat je je foto meteen kan twitteren of zo.
HellBeast schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 10:22:
Op het werk wil ik graag een camera met Wifi, zodat we niet de camera steeds aan een PC hoeven te knopen. We hebben een grote werkvloer en Wifi is aanwezig, de dekking is ook prima.

Nu heb ik gelezen dat een hoop wifi camera's nog aparte software nodig hebben om de foto's op te kunnen slaan op een PC. Eigenlijk willen we de mogelijkheid om de foto's direct op een locatie (NAS/Fileserver) te plaatsen, zonder dat er extra software voor nodig is. Dus gewoon met domein-credentials een share benaderen.

Welke camera('s) kunnen dit? Budget is niet zo'n probleem. Iemand tips?
Met domain credentials een share benaderen weet ik niet, maar met een Nikon D4(s) + WT-5 kan je wel naar FTP / SFTP zenden. Of is dat dan toch wel voorbij de budgetgrenzen? :P

Kijk anders eens naar de wifi-SD kaartjes van eyefi.

[ Voor 6% gewijzigd door Orion84 op 08-08-2014 10:48 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Topicstarter
Met die eyefi zit je nog steeds vast aan een app die je moet installeren. Ik dacht aan een compactcamera, maar een systeemcamera is ook zeker een optie.

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Heb je ook gekeken naar de pro versie van eyefi? http://www.eyefi.com/products/prox2

Hmm, zo te zien is die inderdaad ook afhankelijk van een stuk software op de PC waar de foto's heen gaan.

[ Voor 39% gewijzigd door Orion84 op 08-08-2014 10:53 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Vishari Beduk
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:05

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

Ik heb het niet zelf geprobeerd, in de manual van de Panasonic GF6 staat beschreven dat je een netwerk computer + folder op kan geven en dat de camera dan direct de foto's er naar toe schrijft.
Ik neem aan dat andere MFT's dit ook kunnen.

Ik weet niet hoe ik met de Window 8.1 pdf reader een tekst kan selecteren en kopieeren maar anders had ik dat even gedaan.

Waarschuwing; gebruik geen Copilot. Het genereert onzin antwoorden die je veel tijd kosten.

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Topicstarter
Die panasonic ziet er veelbelovend uit! Ik ga daar verder in duiken. bedankt jongens!

Pagina: 1