• Viavia28
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09-07-2025
Beste mensen,

Ik heb even rondgekeken en heb geen algemeen "ik zoek een tv" topic kunnen vinden.
Graag jullie hulp dus.

Ik ga mijn TV deze week verkopen, dan ga ik op vakantie en dan wil ik begin september een nieuwe aanschaffen. Ik heb al her en der rondgekeken en mijn oog is gevallen op de Philips 46pfl8008k. Zag er allemaal prima uit en heeft nu een mooie prijs, alleen lees ik net hier op het forum veel negatieve reacties over Philips tv's. De smart tv is traag, er zijn regelmatig problemen met de ambi light. Dit soort dingen wil ik natuurlijk niet.

Nu zoek ik het volgende:
Budget: <1000€
Diagonaal: > 40"

Verder las ik je boven de 200Hz het verschil niet eens ziet met het blote oog, dus dat zit allemaal wel goed. Ik gebruik mijn TV voornamelijk met mijn PS4 of om voetbal te kijken. Ik wil een TV die ik niet snel hoef te vervangen, dus de kwaliteit moet goed zijn. Verder vind ik het belangrijk dat de lijst mooi afgewerkt is en zo dun mogelijk.

Iemand een goede tip? Komen er binnenkort nieuwe modellen die beduidend beter zijn? Zijn er binnenkort goede kortingsacties waar ik op moet letten?

Mijn dank is groot!

PS. Mocht er wel een topic voor zijn. Laat even weten, dan verhuis ik de boel.

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-01 13:53

basdej

OutSystems Consultant

Hoi.

• jastas
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-01 10:46
Zelf heb ik een Samsung 46UEF6320 staan, zeer tevreden van de beeldkwaliteit!
Smart gedeelte is snel genoeg, al gebruik ik deze enkel voor de Plex app.

De modellen hoger in het gamma hebben een mooiere bezel én voet (die bij mij vervangen is door een desk stand), en hebben wat meer funkties (al vraag ik me wel af of deze een betere beeld laten zien, bij mij en vele anderen staan deze funkties gewoon af).

Mijn tip: met dit budget investeer je beter in een extra soundbar, of beter een versterker met speakers, want van het geluid ben ik echt niet te spreken (hol en een gebrek aan lage tonen)!

Ondertussen een Yamaha Yas-101 aangeschaft, wat een verbetering!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 30-01 10:34
Ikzelf zou op moment voor deze gaan:
pricewatch: Sony Bravia KDL-50W805B Zwart

Dit is de 42inch versie:
pricewatch: Sony Bravia KDL-42W805B Zwart

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Er zijn ontelbare "ik zoek een tv" in CEA. Ik denk dat je op de verkeerde plaats gezocht hebt. :+

Als je van gamen houdt op je tv zou vanwege de lage input lag en algehele beeldkwaliteit mijn voorkeur uitgaan naar een Panasonic plasma of Sony lcd. Die eerste zijn momenteel nog maar lastig te krijgen maar wie weet lukt het je op nog een 42 inch GT60 te kopen. Van de Sony's zou mijn voorkeur uitgaan naar de W828B. Of anders de door baronruud genoemde W805B's, waarbij de 42 inch de laatste keuze is omdat deze een minder paneel schijnt te hebben.

• DeBaroN
Excuus, bedoelde ook de 828 serie.
Thanks DvdV

• Viavia28
W828B ziet er zeker mooi uit.
Ik lees alleen dat het geluid niet zo mooi is.

• DeBaroN
Viavia28 schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 12:00:
Boeiend, geluid moet ook niet uit de tv komen, maar uit een 5.1 set.
Koop desnoods een soundbar als een 5.1 set te duur is.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Viavia28 schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 12:00:
Wat baronruud zegt.

So what. Fatsoenlijk geluid en platte tv's gaan per definitie niet samen. Daar hebben ze audio systemen voor uitgevonden. ;)

• Viavia28
Ja zit wat in.
En denken jullie dat dit model er nog zat zijn begin volgende maand?

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:47
Viavia28 schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 12:25:
Ja zit wat in.
En denken jullie dat dit model er nog zat zijn begin volgende maand?
Het is zowat het meest populaire toestel momenteel. Kan me goed voorstellen dat hij binnenkort niet goed meer verkrijgbaar is.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

S1NN3D schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 11:10:
Er zijn ontelbare "ik zoek een tv" in CEA. Ik denk dat je op de verkeerde plaats gezocht hebt. :+

Als je van gamen houdt op je tv zou vanwege de lage input lag en algehele beeldkwaliteit mijn voorkeur uitgaan naar een Panasonic plasma of Sony lcd. Die eerste zijn momenteel nog maar lastig te krijgen maar wie weet lukt het je op nog een 42 inch GT60 te kopen. Van de Sony's zou mijn voorkeur uitgaan naar de W828B. Of anders de door baronruud genoemde W805B's, waarbij de 42 inch de laatste keuze is omdat deze een minder paneel schijnt te hebben.
Dit!

Als je nog een GT60 ergens uit een hoge hoed kan trekken, absoluut dat ding nemen.

People as things, that’s where it starts.

Pagina: 1