Hoeveel gb ssd voor in mn laptop

Pagina: 1
Acties:

• TheDutchMrLQ
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-02 14:28
Ik zoek een?
Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken?
Hoeveel gb zou ik nodig hebben voor een laptop voor school ik doe geen ict opleiding 250gb of 500gb

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
budget is er niet ik twijfel tussen de 250 of 500gb van samsung 840 evo ssd's
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.
samsungg
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Bij school vooral voor tijdens lessen en misschien nog wat gamen

• Rob Krauts
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-12-2025
Interpunctie ftw.
Maar als je toch geen budget hebt, neem dan een Samsung 840 EVO 500GB.

• ankhie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-02 11:52

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

Vermoedelijk heb je aan 256GB genoeg voor schoolwerk (word/excel/notities?) je systeem en wat spellen.
Als je het geld hebt en zonder problemen kan missen gewoon voor een 500GB gaan, dat lijkt me verder een zinloze vraag :)

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-02 15:00

garriej

Ik las ondertieten.

ankhie schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 10:05:
Vermoedelijk heb je aan 256GB genoeg voor schoolwerk (word/excel/notities?) je systeem en wat spellen.
Als je het geld hebt en zonder problemen kan missen gewoon voor een 500GB gaan, dat lijkt me verder een zinloze vraag :)
IT opleiding, denk dus aan VM's Maar dan nog zou 256 voldoende moeten zijn.

"ik doe geen ict opleiding"

ik heb niks gezegd...

[ Voor 6% gewijzigd door garriej op 08-08-2014 10:08 ]

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06:01
garriej schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 10:07:
[...]

IT opleiding, denk dus aan VM's Maar dan nog zou 256 voldoende moeten zijn.

"ik doe geen ict opleiding"

ik heb niks gezegd...
Er staat een woordje voor he... "geen".

Voor velen is zelfs 128GB zat (Windows, Office en wat foto\s en documenten) Wil je echt veel bestanden doen dan kun je 256GB overwegen. Is ook niet heel veel duurder en vaak heb je ook meer snelheid.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik heb zelf een 256GBer in m'n netbookje, en daar kan ik heel netjes mee uit de voeten. Sterker nog, voor wat ik er mee doe is 128GB op zich al zat, als ik m'n downloads een keertje netjes opruim. Maar dan moet ik ook eerlijk zeggen dat ik 'm echt alleen gebruik als systeem voor erbij.

256GB lijkt me in elk geval zat.

• Kyle98
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 28-11-2025

Kyle98

Kyle

Als ssd zou ik deze overwegen, hij is in dagelijks gebruik even snel als die samsung, maar is wel goedkoper en heeft stroomverlies bescherming.

pricewatch: Crucial MX100 256GB

I7-10700F / KFA2 GALAX GeForce GTX 1080 EXOC

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:20
Wat voor harde schijf zit er nu in die laptop en hoeveel daarvan benut je? Ik denk niet dat je plots veel meer kunt gebruiken, dus als je nu minder dan 250GB benut, zal 250 wel voldoende zijn neem ik aan?

250GB moet normaal wel volstaan voor Windows + Office + een aantal games, als je niet de gewoonte hebt om àl je games te installeren en niet alleen degene die je op dat moment speelt.

Voor meer opslag kun je eventueel de optische drive verwijderen en de gewone harde schijf in een caddy plaatsen.

@Kyle98: Die stroomverlies bescherming is iets minder nuttig in een laptop als die toch een batterij heeft, uitval komt daarbij normaal gezien niet of minder voor. Maar ik raad de MX100 ook aan gewoon al omwille van de lagere prijs. Je krijgt wel gratis Watch_dogs bij een Samsung SSD (overal of alleen op bepaalde plaatsen? Ik zag het overlaatst in de shop bij mij in de buurt en vind er toch informatie over bij webshops), dus als je die game graag hebt en anders moet kopen, kan de Samsung voordeliger zijn dan de Crucial.

• TheDutchMrLQ
MacPoedel schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 11:20:
Wat voor harde schijf zit er nu in die laptop en hoeveel daarvan benut je? Ik denk niet dat je plots veel meer kunt gebruiken, dus als je nu minder dan 250GB benut, zal 250 wel voldoende zijn neem ik aan?

250GB moet normaal wel volstaan voor Windows + Office + een aantal games, als je niet de gewoonte hebt om àl je games te installeren en niet alleen degene die je op dat moment speelt.

Voor meer opslag kun je eventueel de optische drive verwijderen en de gewone harde schijf in een caddy plaatsen.

@Kyle98: Die stroomverlies bescherming is iets minder nuttig in een laptop als die toch een batterij heeft, uitval komt daarbij normaal gezien niet of minder voor. Maar ik raad de MX100 ook aan gewoon al omwille van de lagere prijs. Je krijgt wel gratis Watch_dogs bij een Samsung SSD (overal of alleen op bepaalde plaatsen? Ik zag het overlaatst in de shop bij mij in de buurt en vind er toch informatie over bij webshops), dus als je die game graag hebt en anders moet kopen, kan de Samsung voordeliger zijn dan de Crucial.
ik heb de laptop pas 3 dagen dus denk nu 15 gb met os en dingen die er nu al op staan. En ik wil ook graag een caddy hebben maar ik weet alleen niet hoe ik deze zou moeten plaatsen bij deze laptop 8)7

• brid
  • Laatst online: 03-01 15:11

brid

Onze excuses voor het ongemak

Welke laptop heb je dan?
Anders als de laptop usb3 heeft kan de oude disk natuurlijk ook in een usb3 case

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

• TheDutchMrLQ
brid schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 11:32:
Welke laptop heb je dan?
Anders als de laptop usb3 heeft kan de oude disk natuurlijk ook in een usb3 case
ik heb een asus f550cc

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

TheDutchMrLQ schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 13:57:
[...]

ik heb de laptop pas 3 dagen dus denk nu 15 gb met os en dingen die er nu al op staan. En ik wil ook graag een caddy hebben maar ik weet alleen niet hoe ik deze zou moeten plaatsen bij deze laptop 8)7
Dat weet google toch wel?
Deze bijvoorbeeld:
http://hddcaddy.com/nl/as...-asus-f550-hdd-caddy.html

Hoi!

• TheDutchMrLQ
yeap maar er zijn 0 videos van te vinden op yt

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Stroomuitvalbescherming is niet alleen voor als de stroom van het systeem afvalt....

Bugs in Windows of de firmware kunnen ook voor unexpected powerloss zorgen, net als BSOD's, harde shutdowns en harde resets. En die dingen komen allemaal ook vrolijk voor bij laptops.

People as things, that’s where it starts.

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-02 20:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

VasZaitsev schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 15:08:
Stroomuitvalbescherming is niet alleen voor als de stroom van het systeem afvalt....

Bugs in Windows of de firmware kunnen ook voor unexpected powerloss zorgen, net als BSOD's, harde shutdowns en harde resets. En die dingen komen allemaal ook vrolijk voor bij laptops.
Als de computer half klaar is met zijn schrijfactie en een harde reset treedt op dan helpt stroomuitvalbescherming toch ook niet?

★ What does that mean? ★

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

de schrijfactie is dan idd grotendeels verprutst, maar de SSD krijgt nog wel het commando om de schrijfactie te stoppen en veilig af te sluiten, waardoor geen schade ontstaat. En daar gaat het juist om.

People as things, that’s where it starts.

• brid
  • Laatst online: 03-01 15:11

brid

Onze excuses voor het ongemak

Geen idee, maar zag 1 filmpje van een asus waarbij de schroef voor de cd-rom drive onder het toetsenbord zit.
Anders moet er ergens een schroefje aan de onder kant zitten. Heb zelf alleen ervaring met dell en hp zakelijke modellen en daar is het meestal 1 schroef aan de voorkant van de cd-rom drive of zelfs een simpel klik systeem

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Pagina: 1