Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

probleem opstarten geheugen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb en terug kerend probleem met mijn pc. na een tijde goed gefunctioneerd te hebben wil mijn pc niet meer opstarten. het begin met en melding dat er en probleem is met mijn geheugen. Als ik mijn pc dan laat opstarten en de probleem oplosser van win 8.1 zijn gang laat gaan krijg ik een melding dat het probleem niet op te lossen is. als ik alle van mijn pc afgooi en er win 8.1 opzet doet hij het weer een tijdje. Na en poos begint hetzelfde probleem weer.
Ik had bij win7 hetzelfde probleem en ben daarom overgestapt naar win8.1 (omdat ik dacht dat het aan een update lag) maar dat loste niks op. Ik heb mijn harde schijf vervangen toen ging het wat langer goed, maar het probleem heb ik nu dus weer.
mijn vermoeden is dat mijn pc steeds dingen verkeerd wegschrijft. maar zeker weet ik het ook niet

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:14

br00ky

Moderator Harde Waren
Wat heb je zelf al geprobeerd?

Heb je je geheugen wel eens getest met memtest?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een nieuw besturings-systeem geinstaleerd ( van win7 naar 8.1) en een nieuwe harde schijf geplaatst. ik zal memtest eens proberen. het gekke is, als ik windows er opnieuw opzet werkt mijn pc goed, ook nadat ik al mijn software geinstaleerd heb. Na een paar keer opnieuw opstarten (en updaten) beginnen de problemen. De pc werkt dan goed, maar ik krijg een melding dat ik een probleem met mijn geheugen heb. Als ik dan de pc opnieuw opstart krijg ik een melding dat hij niet goed opstart en systeem herstel wil opstarten, wat niet helpt.

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-11 12:42

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

En wat zijn je specs? Mijn glazen bol is defect dus kan het niet zien...

Als je dan om hulp vraagt laat ons even weten wat je systeem specificaties zijn... Ook bios versie en op welke poorten een eventuele hdd/ssd aangesloten zit. Firmware van de SSD als je die hebt etc.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"