Toon posts:

Welk moederbord bij dit systeem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken?

Moederbord voor onderstaand systeem bij mijn i5 4670k processor.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Rond de €100,- lijkt me wel een mooi bedrag, mag meer zijn indien het echt nodig is. Liever niet dus.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.

Gigabyte staat er bij mij zeer goed op, ook MSI en Asus heb ik hoog staan.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Dit is het systeem:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670K Boxed€ 199,50€ 199,50
1Asus R9280X-DC2T-3GD5€ 262,85€ 262,85
1BitFenix Shadow€ 58,95€ 58,95
1Asus VX239H Zwart€ 158,99€ 158,99
1Scythe Mugen 4€ 35,50€ 35,50
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 66,05€ 66,05
1Seasonic M12II Evo 520W€ 59,50€ 59,50
1Crucial M500 2,5" 240GB€ 91,05€ 91,05
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 932,39

Ik zoek dus een moederbord voor bij dit systeem, mag ook minder dan €100,- kosten, zou graag gewoon een paar goede suggesties willen.

Ik heb zelf al wat research gedaan en kwam onder andere op de volgende borden uit:

van Gigabyte:
pricewatch: Gigabyte GA-Z97P-D3
pricewatch: Gigabyte GA-Z97-HD3
pricewatch: Gigabyte GA-Z97-D3H

van MSI:
pricewatch: MSI Z97-G43
pricewatch: MSI Z97 GAMING 3

Alvast bedankt!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Hoe leuk wil je overklokken? Gewoon een beetje hobbymatig, of toch iets serieuzer?

Als je gewoon een beetje wilt spelen, is ongeveer ieder Z97 bordje wel prima, wil je toch wat serieuzer prutsen, is de Gigabyte Gaming 5 een goed idee.

People as things, that’s where it starts.

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:20
Heb je eigenlijk bepaalde vereisten voor het moederbord? Anders kun je toch gewoon de goedkoopste uit het lijstje pakken, met de Z97P-D3 kun je die 4670K al redelijk overklokken. Met die Mugen 4 denk ik toch niet dat je daar extreem in wou gaan.

Je kunt met de Pricewatch producten makkelijk naast elkaar vergelijken, bv voor de Gigabyte moederborden is dat zo: http://tweakers.net/price...;385486;385484/categorie/.

De pricewatch: Gigabyte GA-Z97-D3H heeft M.2 PCIe, Sata-Express en een betere geluidschip, dus dat zou mijn keuze zijn, is eigenlijk gewoon een heel compleet bord. Het enige wat er mist in mijn ogen is SLI, maar je hebt toch een AMD videokaart.

Maar de andere Gigabytes hebben ook acceptabel geluid en die nieuwe opslagaansluitingen kun je momenteel toch niet gebruiken, dus als je niet van plan in de komende jaren een nieuwe SSD te kopen, kun je daar dus op besparen.