Hallo, ik zit met een probleempje..
Ik heb net een pc samengesteld voor een bekende, maar nu is het zo dat op moment dat de videokaart op het moederboard wordt aangesloten de pc een verschikkelijk irritante piepende toon maakt. Weliswaar alleen op moment dat hij het wat zwaarder krijgt (opstarten/spelen van spellen).
Nu heb ik eenzelfde video kaart (AMD R9 280x) van een vriend aangesloten en ook zijn kaart begon te piepen. ik ben bang dat het met de voeding te maken heeft. Maar of die nou defect geleverd is of niet sterk genoeg is dat weet ik niet. Dit zijn de specs van de pc:
Gigabyte G1 Sniper B5
Intel Core i5 4690 / 3.5 Ghz met een Cooler Master Hyper 412S cpu koeler
Crucial Ballistix Sport - Geheugen - 8 GB
CoolerMaster V550 Semi-Modular - Voeding
Crucial SSD 256GB
SATA 2TB 5400 rpm
SATA 500gb 5400rpm
MSI AMD R9 280x videokaart
verder zitten er nog 2 fans in en een simpele dvd speler..
volgens de berekeningen moet die voeding toch voldoende zijn lijkt mij? of gaat er in deze build ergens iets compleet fout?
alvast bedankt,
Ik heb net een pc samengesteld voor een bekende, maar nu is het zo dat op moment dat de videokaart op het moederboard wordt aangesloten de pc een verschikkelijk irritante piepende toon maakt. Weliswaar alleen op moment dat hij het wat zwaarder krijgt (opstarten/spelen van spellen).
Nu heb ik eenzelfde video kaart (AMD R9 280x) van een vriend aangesloten en ook zijn kaart begon te piepen. ik ben bang dat het met de voeding te maken heeft. Maar of die nou defect geleverd is of niet sterk genoeg is dat weet ik niet. Dit zijn de specs van de pc:
Gigabyte G1 Sniper B5
Intel Core i5 4690 / 3.5 Ghz met een Cooler Master Hyper 412S cpu koeler
Crucial Ballistix Sport - Geheugen - 8 GB
CoolerMaster V550 Semi-Modular - Voeding
Crucial SSD 256GB
SATA 2TB 5400 rpm
SATA 500gb 5400rpm
MSI AMD R9 280x videokaart
verder zitten er nog 2 fans in en een simpele dvd speler..
volgens de berekeningen moet die voeding toch voldoende zijn lijkt mij? of gaat er in deze build ergens iets compleet fout?
alvast bedankt,