Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoF
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05:01
Ik weet niet wat ik moet doen.
T-Mobile heeft op 18 juni jl. laten weten dat het per 1 juli nieuwe lagere tarieven gaat hanteren voor Travel & Surf passen. Klinkt goed. Echter als je de kleine letters bekijkt is dit helemaal niet goed.

Normaal kon ik een week (pas is 7dgn geldig) naar Duitsland en betaalde ik €14,99 voor 100 mb internet. Daarna werd internet langzamer. Maar ik had onbeperkt internet waarbij ik daarna nog gewoon mail en whatsapp kon gebruiken.

Nieuwe tarief is €24,99 maar dan kan ik 500mb gebruiken (in twee weken). Maar ik wil geen 500mb en twee weken is niet nodig. Ik wil gewoon de tarieven die op de prijslijst stonden toen ik mijn contract ondertekende. De prijslijst maakt namelijk deel uit van de Algemene Voorwaarden.

Ik heb dit T-mobile gemeld en hun reactie is dat dit gewoon mag. Het is een dienst en ik ben niet verplicht deze af te nemen. Echter ben ik van mening dat dit mijn invloed heeft bepaald om voor T-Mobile te kiezen zij waren immers het eerst met dit soort onbeperkt internetbundels voor het buitenland.

Ook het argument dat zij dit pas twee weken voor ingang lieten weten (waar 1 maand in de wet staat) was volgens hun geen geldig argument.

Als je een abonnement hebt op de Telegraaf en je betaald daar €20,- per maand voor en je krijgt een brief dat je over twee weken €30,- per maand gaat betalen maar dat je er wel het NRC bij krijgt (onder het mom van 2x zoveel nieuws) ga je toch ook niet akkoord?

Iemand tips hoe ik dit kan aanpakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-10 16:14
Maar je hebt in jouw vergelijking toch geen abbo op die bundel genomen? Bij de Televaag kan je soms ook spullen bijbestellen, en die diensten kunnen ook aangepast worden.

Trouwens, je kan altijd beter een lokale SIM kopen, is ook een heel goed topic voor op Tweakers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoF
@Tha_bulldog, het gaat er mijn inziens niet om of ik er een abonnement op heb. Het is een dienst die ik het gehele jaar door zou kunnen gebruiken wanneer het nodig is. Ik heb getekend voor de prijslijst die op het moment van ondertekening gehanteerd werd. En nu gaan ze doodleuk diensten wijzigen.

Wat betreft lokale simkaarten, dit heb ik een periode gedaan echter vond ik het altijd veel gedoe. Ik wil best €15 betalen voor onbeperkt internet (geen zorgen en het werkt gewoon direct).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-10 16:14
Jouw inziens niet, maar T-Mobile inziens wel ;)

Bij Vodafone en KPN zijn voorwaarden ook veranderd tijdens contractperioden. Soms positief, soms negatief. Het zijn add-ons op je huidige abbo, er is nou eenmaal niets aan te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoF
Dat wil Ik nog weleens zien haha.
Verschil is dat Tmobile zelf haar extra diensten in de prijslijst heeft staan en aangeeft dat deze deel uitmaken van de algemene voorwaarden. Vodafone doet dit niet.

Maar vind het wel een interessante discussie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:48

Sorcerer8472

Mens sana?

Hangt er vanaf hoe e.e.a. geformuleerd is, maar je hebt best een punt lijkt me hoor. Wat dit soort dingen betreft is T-Mobile best wel geniepig vind ik...

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:54
Klacht indienen en vervolgens naar de Geschillencommissie. Want dit mag niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gillie
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
TS heeft het over de L-pas, terwijl er ook een M-pas is welke dezelfde prijs heeft als de vroegere weekpas. 7 dagen geldig maar een grotere bundel. Zie hieronder citaat van de T-Mobile website.

Naar mijn inziens is er niets aan de hand. Zeker als jezelf kan kiezen hoelang en tegen de prijs. Is je bundel op, kies je een nieuwe bundel.

Ja, helaas kost dataroaming extra tot 15 december 2015. Overigens is het wel interessant wat er gaat komen. Local breakout bijvoorbeeld. Niet handig als je een TV stream uit NL wil bekijken, NOS journaal op de NPO website.
Maar men maakt als het goed is zelf de keuze voor het ankerpunt tijdens dataroaming: Nederland (geografisch IP nummer is NL) of lokaal (buitenlands IP nummer).
Dit heb ik al ergens in screenshots van iOS 8 bèta's gezien EU internet aan of uit te zetten. Althans ik associeer deze schakelaar met local breakout. Is trouwens niets meer dan een APN en op alle EU netwerken dezelfde.

Van de T-Mobile website:

Je kunt kiezen voor de volgende Travel & Surf-passen:

L-pas: veel internetten met 500 MB, € 24,99 en 14 dagen altijd online met een basissnelheid van 64 kbps* (€ 0,05 per MB)
M-pas: regelmatig internetten met 250 MB, € 14,99 en 7 dagen geldig (€ 0,06 per MB)
S-pas: soms internetten met 60 MB, € 4,99 en 72 uur geldig (€ 0,08 per MB)
XS-pas: even internetten met 20 MB, € 1,95 en 24 uur geldig (€ 0,10 per MB)
Betalen per MB: € 0,24 per MB met een maximum van € 60,50
* Is je 500 MB op, dan ben je de resterende geldigheid nog altijd online met een basissnelheid van 64 kbps. Genoeg om onbeperkt te blijven whatsappen en posten. Dit geldt niet voor PrePaid klanten.

EU-landen: België, Bulgarije, Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Hongarije, Ierland, Italië, Kroatië, Letland, Litouwen, Luxemburg, Oostenrijk, Polen, Portugal, Roemenië, Slovenië, Slowakije, Spanje, Tsjechië, Verenigde Koninkrijk, Zweden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoF
Gillie, bedankt voor je reactie. Ik snap je punt echter blijft het gewoon iets 'onrustiger' als ik de dataroaming aan heb staan en ik heb geen onbeperkt internet. Een stukje zorgen zeg maar.

december 2015 is nog lang. Wat ik gewoon erg jammer vind is dat dit (kennelijk) zomaar kan. Ik heb niet voor niets mijn abonnement bij T-Mobile verlengd. Juist omdat zij deze prijzen communiceerde in hun prijslijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroy98ecker
  • Registratie: Juni 2014
  • Nu online
NicoF schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 22:39:
Gillie, bedankt voor je reactie. Ik snap je punt echter blijft het gewoon iets 'onrustiger' als ik de dataroaming aan heb staan en ik heb geen onbeperkt internet. Een stukje zorgen zeg maar.

december 2015 is nog lang. Wat ik gewoon erg jammer vind is dat dit (kennelijk) zomaar kan. Ik heb niet voor niets mijn abonnement bij T-Mobile verlengd. Juist omdat zij deze prijzen communiceerde in hun prijslijst.
Je hebt alleen de gratis bundel Travel & Surf bij je abonnement. Dit heeft iedereen met een abonnement bij T-Mobile. T-Mobile mag dan ook de prijzen veranderen omdat de passen tijdelijk zijn en dus niet vast aan je contract gekoppeld zijn. T-Mobile mag niet zomaar de Europa bundel veranderen qua prijs. Want hier heeft de klant een contract voor getekend dat hij/zij €14,99 per maand betaald.

Dit staat er bij 'voorwaarden' :
''De nog niet afgenomen maar wel in de prijslijst vermelde (voordeel)bundels, opties en overige Aanvullende Diensten zijn geen onderdeel van de met T-Mobile gesloten Overeenkomst en kunnen daar alleen onder de hier genoemde voorwaarden aan worden toegevoegd zolang zij onderdeel uitmaken van het actuele aanbod van T-Mobile en de voorwaarden niet zijn gewijzigd''
Pagina: 1