Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Waarschijnlijk geïnfecteerd, proxy op pc, wat te doen?

Pagina: 1
Acties:

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:51
Beste tweakers,

Ik denk dat m'n pc (windows 7 64bit) geïnfecteerd is. Ik heb al enkele dagen last van vertraagd internet en krijg vaak captcha's te zien als ik zoek op google. Daarnaast heb ik ook al een keer een soortgelijke melding gehad op de website van amazon. Ook krijg ik af en toe een Squid error page. Squid is een proxy tool. Ik heb Squid zelf niet geïnstalleerd, kan 'm ook niet vinden in de geïnstalleerde progamma's en ook niet vinden als ik de hele pc afzoek op "squid". Microsoft security essentials heb ik al een volledige scan laten doen, maar die kan niks vinden. Ik heb laatst wel twee proxy addons geïnstalleerd in firefox, maar die heb ik er ook weer af gehaald. Pobelka gecheckt, ook niet. Wat kan ik het beste doen?

Inb4 formatteren, OS opnieuw installeren en alle wachtwoorden veranderen, want dat is m'n plan als ik niet snel een alternatief vind :P

Edit: Ben nu wireshark aan 't downloaden. Als ik niks raars vind zal ik firefox opnieuw installeren. Het probleem doet zich echter ook voor in IE. Nee

[ Voor 7% gewijzigd door Joep op 07-08-2014 21:32 ]

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:28
Scannen? Met de volgende programma's: Malwarebytes, superantispyware, hitmanpro, adwcleaner, jrt, roguekiller en Avg.

• Joep
Firefox opnieuw installeren werkt niet. Wireshark interpreteren was iets te enthousiast, dat kan ik niet :P Ik zal eens kijken of scannen met andere programma's helpt.

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-11 15:26

E-Rick

I love it :7

Heb je al gecontroleerd of in firefox zelf een proxy is ingesteld?

Choose life

• Joep
Derp :P

Het lijkt erop dat de proxy nog handmatig ingesteld was op 191.234.49.34, ondanks het feit dat ik de twee proxy addons had verwijderd. Iemand enig idee of 191.234.49.34 te vertrouwen is?

Laat maar zitten. Deze proxy had ik volgens mij als laatste gecongifureerd voordat ik de addon eraf had gegooid.

/thread :P

[ Voor 24% gewijzigd door Joep op 07-08-2014 22:56 ]

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:57
Google het maar eens. Lijkt me niet dus. Gewoon weg doen. Geen proxy shit meer instellen naar dingen die je niet kent.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Joep
Mwah, dat valt wel mee. Ik had een betrouwbare proxy-addon geïnstalleerd en een proxy uit de meegeïnstalleerde lijst gekozen. Dat er mensen zijn die deze proxy ook voor andere zaken misbruiken doet daar niets aan af.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:57
Dat is een beetje inherent aan het gebruik van proxies: je doet er dingen mee die je niet geassocieerd wil hebben met je eigen IP.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• aarie25
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 28-11 20:00
(Microsoft security essentials heb ik al een volledige scan laten doen,)
dit is geen goede virusscanner, komt altijd als slechtste uit de bus.
heb je zelf geen virusscanner? mocht je een gratis en goede willen hebben...

Qihoo 360 Internet Security
behoort nu tot de top 5 van allerbeste antivirusprogramma's voor Windows.
In die top 5 zijn de andere 4 tools te betalen versies.

Deze antivirussoftware berust op 3 onderdelen:
a) Bitdefender antivirus engine
b) QVM II Engine
c) 360 Cloud Engine

mvg arjan
Pagina: 1