Computer automatisch laten starten (Resume by Alarm)

Pagina: 1
Acties:

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-07-2025
Op mijn werk probeer ik mijn computer op gezette tijden automatisch te laten afsluiten en starten. Afsluiten gaat prima via de windows taakplanner, echter krijg ik de computer niet automatisch gestart.

Het moederbord is een Gigabyte GA-H81M-D2W met UEFI BIOS. Hierin vind ik de optie Resume by Alarm, die op Enabled heb gezet. Vervolgens probeer ik via resume on day (0 = alle dagen) hour = 9 (13 ook al geprobeerd) de PC op 9 uur of om 13 uur automatisch te laten starten.

Ik heb van alles geprobeerd maar alles staat aan en de PC start niet automatisch op, wat doe ik fout?

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:20

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dit klinkt eerder als een probleem in de hardware, dan in het OS. Ik verplaats 'm dan dus ook naar PMG.

Waar je naar moet kijken is dat je moederbord wel de juiste power state in gaat bij 't afsluiten. Mijn moederbord ondersteund bijvoorbeeld de optie om de USB poorten aan te houden als 't systeem uit staat of in slaapstand om zo eventuele apparaten te kunnen opladen zonder dat je de computer helemaal aan moet zetten. Deze optie heb ik uit staan, dus USB power is niet aanwezig. Op de GA-990FXA-UD5 heet dat ErP en als 't wordt ingeschakeld is o.a. PME niet meer mogelijk.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-07-2025
En toen was ik mijn topic even kwijt...

No kidding, dank voor je hulp dat is inderdaad de oplossing! Erg stom dat er bij die optie in de BIOS dus geen enkele uitleg staat. Je moet hem dan op Disabled zetten terwijl je denkt, ik moet alles op Enabled zetten. Nu werkt alles prima :)