Draadloos netwerk verbindt slechts bij enkele gebruikers

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeArt
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-09 16:39
Een laptop bij mij op het werk heeft iets vreemd voor. Bij enkele gebruikers werkt het draadloos netwerk zonder problemen, maar bij een 4tal collega's wil het netwerk niet verbinden. Windows geeft dan de melding: "netwerknaam" kan niet verbinden, contacteer de netwerkbeheerder...

Omstandigheden:
Laptop is een hp elitebook met Windows 7 Professonial (64-bit)
Netwerkadapter is een intel centrino ultimate 6300 n agn
Laptop is verbonden met het domein van ons bedrijf

Al geprobeerd:
Profiel van de verbinding opnieuw ingegeven (het gaat om een wka2-enterprise die de gebruikersgegevens van het domein als verificatie gebruikt)
Stuurprogramma's van de netwerkkaart geupdatet, daarna ook eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd (versie van HP)
Computernaam van laptop gewijzigd
Gebruikers van de laptop hebben allen administrator-rechten
IPCONFIG /flushdns
de laptop was niet up to date, service pack 1 is vandaag geïnstalleerd en daarna stonden er weer een dertigtal updates klaar, maar die moet ik dus morgen nog verder installeren.

Wat zou ik nog kunnen proberen alvorens de laptop opnieuw te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
Gebruik je TKIP, AES of Mixed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeArt
AES

En ook ms-chap v2
Die instellingen zijn meermaals gecontroleerd aan de hand van instructies van de firma die voor ons de WiFi geïnstalleerd heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeArt
Vandaag toch maar beslist om de laptop te formatteren, "snelste" oplossing in dit geval.

//update enkele uurtjes later:

Na het formatteren en het installeren van de nodige drivers; het werkt nog steeds niet ...
Ik zal maandag moeten navragen of die users andere rechten hebben of iets dergelijks, of dat er misschien iets mis is met de server die de certificaten regelt ...

[ Voor 62% gewijzigd door BeArt op 08-08-2014 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Is dit altijd bij dezelfde collega's of is het meer willekeurig? In dat laatste geval kan het ook zijn dat je accesspoint aan zijn maximaal aantal verbindingen zit. Sommige kunnen maar tot een X-tal devices aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeArt
CMD-Snake schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 14:31:
Is dit altijd bij dezelfde collega's of is het meer willekeurig? In dat laatste geval kan het ook zijn dat je accesspoint aan zijn maximaal aantal verbindingen zit. Sommige kunnen maar tot een X-tal devices aan.
Telkens dezelfde collega's, ook na het formatteren

Dus bij x, y, z van dienst 1 werkt het normaal
Bij a, b, c van dezelfde dienst 1 werkt het nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01:48

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Radius server goed ingesteld? Wachtwoord niet verlopen? Gebruikersnamen aanwezig?

Wat als diezelfde a,b,c personen proberen in te loggen op een machine die het bij x,y,z wel doet.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-10 13:52
Mijn ervaring met de 6300 chipset is erg wisselend.

Ik heb 2 machines van Lenovo, waarvan de 1 continue er uit laptop, terwijl de andere gewoon netjes door werkt.

Er zitten nog al wat bugs in is mijn ervaring, google er maar eens op.

TechNote: Sporadic wireless disconnects caused by data reordering issue
Pagina: 1