Rijkelijk laat... help... waar haal ik een Duits Eco vignet?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.998 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
Weer eens rijkelijk laat de korte vakantie beginnen voorbereiden. Vertrek morgenvroeg met de wagen naar Duitsland waar we een aantal steden aandoen waar een Eco vignet nodig is. Dat heb ik natuurlijk nog niet.

Kan iemand me vertellen waar ik daar morgen kan aan raken eens we de Duitse grens oversteken? Benzinestation? Krantewinkel? Supermarkt? Mijn wagen heeft uiteraard een Belgische nummerplaat, maakt dat het moeilijker? Alvast dank voor alle info!!

UPDATE: Als ik google, kom ik terecht op websites met uitleg over welke steden e.d., en een hoop websites waar je dat ding online kan kopen blijkbaar, maar da's nu al te laat.

[ Voor 16% gewijzigd door demichel op 07-08-2014 19:45 ]

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:15
Umweltplakke kan je bij de ANWB-winkel in NL kopen.

Veel tankstations en garages in duitsland hebben hem ook. Ik ben zelf naar een euromasters gereden over de grens en heb hem daar gehaald.

[ Voor 33% gewijzigd door LED-Maniak op 07-08-2014 19:44 ]

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijhtam
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:29
Ga je de binnenstad in van een grote stad? Anders heb je hem mogelijk niet nodig.

http://www.milieuvignet-duitsland.nl/nl/milieuvignet.html voor info.

Ik heb hem zelf bij een vestiging van dekra vandaan en anders onderweg. Neem wel je autopapieren mee.

[ Voor 119% gewijzigd door Sijhtam op 07-08-2014 19:49 ]

huidige opstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
LED-Maniak schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 19:43:
Umweltplakke kan je bij de ANWB-winkel in NL kopen.

Veel tankstations en garages in duitsland hebben hem ook. Ik ben zelf naar een euromasters gereden over de grens en heb hem daar gehaald.
Dak voor je antwoord! Een "Umweltplakke" is zo'n Eco sticker, veronderstel ik?? Kan je die krijgen voor een week of een maand of zo, ik heb niet zo veel zin om voor een jaar te dokken als ik er maar 10 dagen ben.

Moet je er dan zelf je nummerplaat of chassisnummer op invullen? Op de stickers die ik vroeger zag op Duitse wagens is dat allemaal netjes geprint, duidelijk afgegeven door één of andere officiële instantie en niet een tankstation.
Sijhtam schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 19:44:
Ga je de binnenstad in van een grote stad? Anders heb je hem mogelijk niet nodig.
Tsja, wat heet "binnenstad", we gaan er wat rondrijden, monumenten e.d. bekijken, rondlopen in het stadspark, speeltuinen bezoeken met demichel junior,... dus ik veronderstel dat het antwoord op je vraag "ja" is.

Zou Die Polizei wat soepeler zijn voor buitenlanders? (ha, we gaan naar Duitsland, ik ken het antwoord al :) )

[ Voor 42% gewijzigd door demichel op 07-08-2014 19:49 ]

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Even googlen geeft het antwoord waar je hem in Dld kunt krijgen..... 8)7 Betekent dit dat we even geen kansarme topics meer krijgen? oOo

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:15
demichel schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 19:46:
[...]

Dak voor je antwoord! Een "Umweltplakke" is zo'n Eco sticker, veronderstel ik?? Kan je die krijgen voor een week of een maand of zo, ik heb niet zo veel zin om voor een jaar te dokken als ik er maar 10 dagen ben.

Moet je er dan zelf je nummerplaat of chassisnummer op invullen? Op de stickers die ik vroeger zag op Duitse wagens is dat allemaal netjes geprint, duidelijk afgegeven door één of andere officiële instantie en niet een tankstation.
Yep. Groen, Geel of Rood. Je koopt hem voor de levensduur van de sticker of de auto. Kost je een tientje.
Vaak vullen zij met stift je kenteken in. Soms printen ze het. Maakt verder geen verschil. :)

[ Voor 6% gewijzigd door LED-Maniak op 07-08-2014 19:50 ]

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijhtam
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:29
demichel schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 19:46:
[...]

[...]

Tsja, wat heet "binnenstad", we gaan er wat rondrijden, monumenten e.d. bekijken, rondlopen in het stadspark, speeltuinen bezoeken met demichel junior,... dus ik veronderstel dat het antwoord op je vraag "ja" is.

Zou Die Polizei wat soepeler zijn voor buitenlanders? (ha, we gaan naar Duitsland, ik ken het antwoord al :) )
Onbeperkt geldig, zolang het kenteken maar leesbaar is. Boete loopt op als je meerdere keren wordt betrapt op rijden zonder.

huidige opstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
LED-Maniak schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 19:49:
[...]

Yep. Groen, Geel of Rood. Je koopt hem voor de levensduur van de sticker of de auto. Kost je een tientje.
Vaak vullen zij met stift je kenteken in. Soms printen ze het. Maakt verder geen verschil. :)
Rood bestaat niet meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
Dank voor de (meeste) antwoorden. Ik maak er uit op dat: zodra ik de Duitse grens oversteek, stop ik bij het eerste tankstation en vraag in mijn beste Duits naar een "Umweltplakette". Klaar.

Dank voor de antwoorden, volgende keer informeer ik me wat vroeger en dan vind ik het wel vlotjes zelf. Nu verder koffers inpakken (in het pré-baby tijdperk pakte ik in in 5 minuten, nu is het een hectische organisatie van een week :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Goed, je hebt je antwoord nu, maar je weet dat dit soort topics niet de bedoeling zijn.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.