PC Schoonmaken.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeffreyK96
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 27-12-2022
Goedeavond Tweakers,

Ik weet niet precies waar ik hier een topic moet aanmaken dus ik heb het bij Overige Hardware gedaan.
Ik heb een Game PC gekocht en wil graag wat tips over dat ding van binnen stof vrij maken dus ik zou graag het volgende willen weten.

1. Hoevaak maak je hem schoon.
2. Waarmee maak je hem schoon
3. Heb je een "Stappenplan"

Als een van jullie mij zou willen helpen zou dat heel fijn zijn want ik wil niet dat de PC ineens een stuk langzamer gaat draaien omdat er teveel stof in zit.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
1. Bijna nooit.
2. Alleen als ik de kast open heb voor het een of ander (gemiddeld eens in een paar jaar) met een kwastje, ik vind dan nauwelijks stof.
3. Niet zo moeilijk doen.

Edit:
Zie onderstaand bericht, zo kan het inderdaad ook, niet te zwaar aan tillen, maakt niet zo veel uit.
Zorg er dan wel voor dat de fan van de koeler niet meedraait op de luchtstroom. Die werkt dan namelijk als dynamo en de spanning die daardoor wordt opgewekt kan schade aanrichten.

[ Voor 54% gewijzigd door Techneut op 08-08-2014 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cilph
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-09 18:57
Pak een spuitbusje lucht, maak de kast open, spuit in het rond. Geen stofzuiger gebruiken recht tegen de onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BornToBeAlive
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 28-09 15:22
Zorg er in ieder geval voor dat je ventilatoren niet kunnen draaien ivm opwekken van hoge spanningen waardoor je schade kunt krijgen. Kan makkelijk met een satestokje/pen/paperclip whatever.

Als de pc in een stoffige omgeving staat dan is het handig om hem zo nu en dan schoon te blazen met een luchtbusje van de action.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:01
Pc hoog zetten, dan komt er bijna geen stof is.
Schoonmaken doe ik nooit, behalve als ik hem voor iets anders moet open maken.
Wel natuurlijk zorgen dat je pc goede luchtverversing heeft, daardoor maakt een beetje stof niks uit.
Hoe vaak je deze moet schoonmaken, ligt toch aan de omgeving, hoe stoffig het is, of er gerookt wordt, etc.

Bij action krijg je goedkoop lucht, om je pc schoon te blazen.
Ventilator vasthouden omdat je anders iets beschadigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Ik heb laatst mijn pc schoongemaakt, na 3 jaar.......
Nu had deze stoffilters, en die waren natuurlijk bijna helemaal verstopt. Die dus schoongemaakt.

Verder heb ik een busje perslucht van de Action gehaald. Daar zit een rietje bij, handig. Je steekt het rietje tussen de ventilator in het koelblok (ventilator kan nu niet draaien), korte spuit lucht en de boel is schoon. Dat doe je bij al je koelblokken en de voeding en klaar.

Ik neem me nu wel voor om wat vaker de stof filters schoon te maken, is tenslotte maar 1 minuutje werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:19
Ook met die spuitbusjes lucht moet je wel een beetje oppassen, soms komt daar een beetje condens uit voort en dat is ook niet echt ideaal bij elektronica.

Desktop | Server | Laptop

Pagina: 1