Grim Fandango Remake komt!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06:06
Ik zag het nog nergens staan, alhoewel het nieuws al wat ouder is. Maar, vandaag kwam ik het pas ergens tegen (na heel lang hopen op een remake heb ik het op een gegeven moment maar laten varen) en ik ben blij!

http://www.insidegamer.nl...remake-ook-gewoon-naar-pc

Voor mij betekent het simpelweg een insta buy als ie er is. Fantastische game is dit en gelukkig is de maker wakker geworden en doet de remake. Hopelijk ook op iOS voor de mobiliteit.

Ben zo happy met dit "nieuws" dat ik er gewoon een shout voor moest maken oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik heb het origineel platgespeeld maar er nooit voor betaald, dus dat ga ik met deze versie rechtzetten. :) Toch vind ik het wel jammer dat het een remake is en niet een nieuw verhaal in hetzelfde universum.

[ Voor 31% gewijzigd door NMe op 07-08-2014 18:01 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06:06
Ik heb voor het origineel wel betaald en heb de schijven nog, maar ze zijn nutteloos op W8.1 64bits. Ze zijn er alleen nog voor sentimentele redenen ;)

Ik heb er 0,0 problemen mee om voor de remake ook gewoon te betalen en zeker als er nog eens een vervolg op komt. Dang! Dat zou helemaal gaaf zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Oh man oh man oh man, voor die game heb ik meermaals een vm ingericht met windows 98se om hem nog eens te kunnen spelen.

GE-NI-FUCKING-AAL! :D _/-\o_ *O*

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefandepefan
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-10 14:34
Ik ben zeer benieuw, aangezien ik het origineel nooit heb opgepakt. Nu hoop ik dat ook nog een remake komt van Day of the Tentacle om het feestje compleet te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Als DotT ooit een remake of vervolg krijgt doe ik een dansje, ongeacht waar ik ben als ik 't lees. Wat heb ik die game platgespeeld. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Day of the Tentacle! Yes please :P.
Grim Fandango is ook goed nieuws natuurlijk. Ook aardig wat uurtjes in gestoken.

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01:35
DoubleFine.com in de gaten houden neem ik aan? staat soms nog wel wat nieuws ook veel rants op het fora daar helaas.

Voor LA overgenomen was bleek er een HD remake oid van DoTT in de maak te zijn, en kan de bron niet vinden maar meende dat Sony/DF ook uiteindelijk van plan zijn de andere P&C klassiekers een update geven of wat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10 10:53
mooie video van DoubleFine over de game:

YouTube: Grim Fandango Retrospective

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basjuhh
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-10 16:12
super serie, mis eigenlijk wel alle goede adventure games zoals vroeger. Ze worden bijna niet meer gemaakt gezien er gewoonweg te weinig marktafname voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Er is genoeg afname, alleen is de mentaliteit van de meeste publishers verkeerd. Een kleiner team kan een geweldige adventuregame neerzetten zonder dat dat veel hoeft te kosten. Daarmee is zo'n game dus veel sneller uit de kosten.

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-10 18:48

Dhrax

Prog Lord

Goede herinneringen aan deze klassieker !

Al nieuws omtrent de release ?

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Geen datum in elk geval...

http://metro.co.uk/2014/0...go-remake-on-ps4-4853774/

Alleen....
The game will still run at the 4:3 TV screen ratio the original was made at though, with Schafer claiming that movie director Wes Anderson has made that acceptable to modern audiences.
WTF. :/

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:35

The Eagle

I wear my sunglasses at night

* The Eagle laat zijn 21" CRT dan nog maar even op zolder staan :*)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Flex0r
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-10 14:33
Dat niet alleen maar ook
There’s no release date for the remaster, and as you can see even this new video footage is just the developer pointing a camera at the TV screen. Plus it’s the original version of the game, without any of the promised new effects.
Wat hebben ze nu bereikt?
Dat de game op een ps4 draait?

Dan kan ik begrijpen dat ze nog geen release date hebben, want dan hebben ze nog wel wat werk te doen.
Ben benieuwd wat de prijs wordt.

PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
Nu te koop op Steam voor 14,99 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervanhuizen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06-10 22:04
Op gog.com is hij goedkoper zie ook mijn nieuwe topic! Hoewel... Nu nog een beetje leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren is de game al verschenen in de Amerikaanse Playstation Store en vandaag zal de game in Europa verschijnen. Voor de trophyhunters onder ons ligt er een gouden trofee te wachten voor wie de game volledig met de klassieke controls speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Om de een of andere manier vind ik de "klassieke" controls, character relative dus (tank controls), de meest intuitieve. Bij camera relative wijzigt links en rechts steeds, afhankelijk van de camera. Bij micro machines begreep ik ook nooit waarom andere niet meer konden sturen als je naar beneden reed. T.o.v. scherm zijn links en rechts verwisseld, maar t.o.v. de auto blijft het constant.

Eerst eens kijken of het met touch werkt op mijn surface pro, anders waarschijnlijk toch op de PS4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gekocht! Man o man...wanneer brengt Tim de hele Lucasarts portfolio op de huidige systemen. Ik snak ook weer eens naar Indiana Jones and the Fate of Atlantis. Of Day of the Tentacle. Of ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Game werkt ook met touch. Helaas heeft de remastered mode nog een bug, de achtergrond is zwart op Intel HD Graphics.
Er wordt aan gewerkt en er komt binnenkort een patch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Laatst online: 23:39
Net de PS4 versie aangeschaft, nu aan't downloaden! Ik zou willen zeggen: "ik ben benieuwd", maar ik denk dat ik 'm zonder nadenken nog zo kan uitspelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:13
Ik heb dit vroeger wel gespeeld, maar het was te moeilijk voor mij met mijn leeftijd en ervaring in adventure games. Ik twijfel nu of het de moeite is om hem alsnog te gaan kopen, want ik weet niet hoe ver ik exact gekomen ben. Wellicht kan iemand die hem heeft uitgespeeld mij zeggen op hoeveel % ik ongeveer zou zitten. Ik gok dat ik nog niet eens op 20% zit, maar dat weet ik dus niet.

spoiler:
Ik weet nog dat ik in een haven was met een zeppelin. Volgens mij was er ook een zeeman die een tattoo gezet kreeg en was er een restaurant(?) die een lift had. Ik meen dat je met een karretje de lift op een verborgen verdieping kon laten stoppen.

Ik heb geen idee meer wat op dat moment precies de bedoeling was, maar ik denk dat als ik het weer speel ik de meeste puzzels tot dat moment wel weer kan herinneren. Daarom vraag ik me af of ik inderdaad alleen nog maar het begin heb gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
Ugh, moest even het stof trotseren, maar ik heb m'n oude Grim CDs en zelfs de PU uitgave met Grim op de cover uit het archief weten op te diepen! :)
We go way back!
grim
Ondertussen is m'n PS4 nog aan't downloaden :X

[ Voor 12% gewijzigd door Kwistnix op 15-02-2017 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
SlaadjeBla schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 22:29:

spoiler:
Ik weet nog dat ik in een haven was met een zeppelin. Volgens mij was er ook een zeeman die een tattoo gezet kreeg en was er een restaurant(?) die een lift had. Ik meen dat je met een karretje de lift op een verborgen verdieping kon laten stoppen.
Dan heb je veel nog niet gezien hoor! Zeker de moeite nog waard!
spoiler:
In ieder geval zit je dan in het tweede jaar in Rubacava en ik zou inderdaad zeggen dat je misschien 30-40% gespeeld hebt, afhankelijk van hoe ver je precies gekomen bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SR8
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

SR8

Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 20:19:
Gekocht! Man o man...wanneer brengt Tim de hele Lucasarts portfolio op de huidige systemen. Ik snak ook weer eens naar Indiana Jones and the Fate of Atlantis. Of Day of the Tentacle. Of ....
DotT komt er aan. Is aangekondigd op de Playstation Experience in december:
We also announced a couple of our in development games making the move to PlayStation platforms. First, Broken Age is coming to PlayStation 4 and PlayStation Vita! The complete adventure will hit early next year day and date with the Act 2 PC release. And Boneloaf’s Gang Beasts will also be joining the PlayStation 4 portfolio alongside it’s PC release next year!

Aaaaaaaaaaaaaaaaaaand, last but not least…WE’RE BRINGING BACK DAY OF THE TENTACLE!! More info on that one down the road. BUT YAY!!!!!!
http://www.doublefine.com...n_experience_news_wrapup/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
Je kan ook best een hoop bereiken met de grafische opties in ScummVM:

Afbeeldingslocatie: http://siliconangle.com/files/2014/12/dott2.png

Ik heb zo een paar jaar geleden Full Throttle, DoTT, Monkey Island (voor de remakes) etc. nog eens gespeeld. Op 1024x768 met allerhande scaling opties aan. :)

[ Voor 36% gewijzigd door RonaldMcDonald op 30-01-2015 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Kwistnix schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 22:46:
Ugh, moest even het stof trotseren, maar ik heb m'n oude Grim CDs en zelfs de PU uitgave met Grim op de cover uit het archief weten op te diepen! :)
We go way back!
_o_

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
Ben er al weer doorheen en dat ging veel te makkelijk; onvoorstelbaar dat ik bijna alles nog wist na al die tijd. Alleen in het laatste hoofdstuk moest ik weer even heel diep graven hoe het ook alweer zat en liep ik even vast. Desalniettemin weer enorm veel plezier beleefd aan de sfeer en de humor, zeker geen spijt van de aanschaf! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Jaar 2 was als vanouds het lastigste IMO, daar heb je de meeste schermen in één keer tot je beschikking en dan is het makkelijk een item te missen. Overigens realiseer ik me nu na het uitspelen wel hoe kort GF eigenlijk aanvoelt in vergelijking met bijvoorbeeld Monkey Island 3 die een paar jaar eerder uitkwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
Jaar 2 is ook veruit het lastigste als je het de eerste keer speelt. Interactie met redelijk veel personages verdeeld over redelijk aardig wat locaties. In het bijzonder, weet ik nog, was er één puzzel die mij de eerste keer echt veel tijd heeft gekost:
spoiler:
Een ticket stub printen met de correcte gegevens en inleveren bij de juiste bediende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-10 18:48

Dhrax

Prog Lord

Kwistnix schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 01:21:
Ben er al weer doorheen en dat ging veel te makkelijk; onvoorstelbaar dat ik bijna alles nog wist na al die tijd. Alleen in het laatste hoofdstuk moest ik weer even heel diep graven hoe het ook alweer zat en liep ik even vast. Desalniettemin weer enorm veel plezier beleefd aan de sfeer en de humor, zeker geen spijt van de aanschaf! :)
Bizar inderdaad ;) Ik had hetzelfde, maargoed, de game heeft 17 jaar geleden ook dermate veel indruk op mij gemaakt dat veel is blijven hangen. Soms even diep graven maar het meeste kwam vrij vlot weer naar boven drijven. Toch weer jammer dat het er weer opzit ... Wellicht ooit deel 2 ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geweldig, ben er al weer snel doorheen gegaan, maar toch nog een groot plezier gehad. Moest inderdaad ook even graven hoe het ook alweer zat allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

belfrink schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 13:30:
[...]

Bizar inderdaad ;) Ik had hetzelfde, maargoed, de game heeft 17 jaar geleden ook dermate veel indruk op mij gemaakt dat veel is blijven hangen. Soms even diep graven maar het meeste kwam vrij vlot weer naar boven drijven. Toch weer jammer dat het er weer opzit ... Wellicht ooit deel 2 ???
Als DoubleFine er vertrouwen in had dat dat zou verkopen hadden ze een remake gemaakt in plaats van een remaster. Helaas. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De remastering is op zich netjes gedaan. Ziet er allemaal iets beter uit moet ik zeggen. Jammer dat ik net uit de stad in de Petrified Forrest meteen glitchte als een gek~! Manny bleef maar lopen en lopen en geen 1 knop deed het meer. 4:3 ratio had ook wel achterwege gelaten mogen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akilla
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-10 18:44
Ik vond het wel een vette game :)

Alleen jammer dat ik het hele spel heb gespeeld met tank controls(gelijk aangezet aan eht begin) maar ik de trophy niet heb gehad :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 09:25:
4:3 ratio had ook wel achterwege gelaten mogen worden.
Dan hadden ze geen remaster moeten maken maar een remake en daar gaat ettelijke keren meer werk in zitten. Zie mijn vorige post. ;)
Akilla schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 09:41:
Alleen jammer dat ik het hele spel heb gespeeld met tank controls(gelijk aangezet aan eht begin) maar ik de trophy niet heb gehad :(
Die voelde ik al aankomen dus na die switch heb ik meteen de game opnieuw gestart ondanks dat ik al aan het begin stond. Ik kreeg die achievement dus wel op het eind. :)

Overigens had ik ook last van waar glitches. Tot twee keer toe is de game me gecrasht, Gelukkig beide keren redelijk snel na een save.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akilla
NMe schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 10:47:
[...]

Dan hadden ze geen remaster moeten maken maar een remake en daar gaat ettelijke keren meer werk in zitten. Zie mijn vorige post. ;)

[...]

Die voelde ik al aankomen dus na die switch heb ik meteen de game opnieuw gestart ondanks dat ik al aan het begin stond. Ik kreeg die achievement dus wel op het eind. :)

Overigens had ik ook last van waar glitches. Tot twee keer toe is de game me gecrasht, Gelukkig beide keren redelijk snel na een save.
haha slim, ik had er totaal niet over nagedacht eigenlijk. Ik was ook gewoon te enthausiast op dat moment...
mjah het is geen straf om m binnenkort nog eens te spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
NMe schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 10:47:
[...]

[...]

Ja, dat heb ik ook gedaan :)
Ik heb m'n gelijk op platinum gekregen in de eerste run gelukkig!
Maare, die 4:3 aspect ratio kan je ook aanpassen, ik heb 'm gelijk op 16:9 gezet en met volledig beeld gespeeld. De enige glitch die ik ben tegengekomen, was dat manny op een gegeven moment vast zat:
spoiler:
In het eerste jaar in el marrow moet je op een gegeven moment het dak van het DoD gebouw op. Bij het gooien van dat "touw" met het stuk koraal er aan liep manny die balk op waar het aan vast geknoopt zit. Daar kreeg ik hem met geen mogelijkheid meer vanaf.

[ Voor 22% gewijzigd door Kwistnix op 05-02-2015 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08-10 18:50

JoeZuCK

_Fonz > all.

Kwistnix schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 11:22:
[...]

Ja, dat heb ik ook gedaan :)
Ik heb m'n gelijk op platinum gekregen in de eerste run gelukkig!
Maare, die 4:3 aspect ratio kan je ook aanpassen, ik heb 'm gelijk op 16:9 gezet en met volledig beeld gespeeld. De enige glitch die ik ben tegengekomen, was dat manny op een gegeven moment vast zat:
spoiler:
In het eerste jaar in el marrow moet je op een gegeven moment het dak van het DoD gebouw op. Bij het gooien van dat "touw" met het stuk koraal er aan liep manny die balk op waar het aan vast geknoopt zit. Daar kreeg ik hem met geen mogelijkheid meer vanaf.
Ik neem aan dat je het over de PC versie hebt? Zou mooi zijn als ik het spel op de PS4 in 16:9 kon spelen namelijk.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
Nee, ik heb het over de PS4 versie. Je het echt aanpassen in het opties menu.
Edit: Overigens is het dan geen native 16:9 volgens mij, maar wordt er gewoon opgerekt vanuit 4:3.
Evengoed, je bent dan van die irritante bezel af.

[ Voor 86% gewijzigd door Kwistnix op 05-02-2015 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08-10 18:50

JoeZuCK

_Fonz > all.

Kwistnix schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 11:48:
Nee, ik heb het over de PS4 versie. Je het echt aanpassen in het opties menu.
Edit: in de instellingen in de game zelf? Hmm.. Maar ziet dat er wat uit dan?

[ Voor 28% gewijzigd door JoeZuCK op 05-02-2015 12:01 ]

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Niet echt, zoals hij al zei wordt het beeld daarmee gewoon opgerekt, er komen geen graphics bij. Aan de andere kant wordt er ook niet boven/onder wat afgeknipt.

Voor zover ik kan zien is alles dat ze gedaan hebben aan de game het verhogen van de texture-resolutie en de engine fixen zodat hij op moderne systemen kan draaien. Zelfs de cutscenes zijn niet opnieuw gerenderd. Ze hebben zich er IMO een beetje makkelijk vanaf gemaakt, maar omdat ik vroeger nooit betaald heb voor de game en ik nu die kans wel krijg vind ik het niet zo erg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akilla
Wat mij betreft ziet de 16:9 modus er prima uit + ik weiger gewoon 4:3 op m'n tv te gaan doen, heb neit voor niks een 50 inch breedbeeld tv..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Deze game heeft geen enkele baat bij een scherm van die grootte en zelfs na de remaster bestaat alles uit blokjes. En dan maak jij je zorgen over een paar balkjes die ervoor zorgen dat die pixels niet nóg lelijker worden? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akilla
Ik weet niet wat voor een scherm jij op zit, maar het verschil tussen de 4:3 en 16:9 modus was echt minimaal. Het enige moment dat je er wat van merkte was tijdens de cutscenes :P

Misschien dat het mij ook niet opviel doordat ik er al vanuit ging dat het er minder uit zag, wat mij overigens alles mee viel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01:35
Pagina: 1