gcc error CreateProcess

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williewonka03
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-06-2024
hallo allemaal,

ik heb een beetje een gek probleempje. ik heb mingw32 geinstalleerd met de graphische installer van de mingw site en wil graag een makefile uitvoeren. ik heb mingw/bin en mingw/mingw32/bin toegevoegd aan mijn PATH en gereboot na installatie. ik krijg echter de volgende error tijdens het uitvoeren van de makefile:

gcc error createprocess no such file or directory

Als ik dit google komen er superveel hits die allemaal hetzelfde zeggen: voeg de bin map toe aan path en reboot. dit heb ik echter al gedaan en verhelpt dit probleem niet. weet iemand hoe ik dit moet oplossen? ik draai windows 7 64-bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-08 23:06

HMS

Het lijkt er op dat de Makefile niet zo goed om kan gaan met het draaien in een MingW32 omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williewonka03
HMS schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 19:13:
Het lijkt er op dat de Makefile niet zo goed om kan gaan met het draaien in een MingW32 omgeving.
Is er een manier om dat te fixen? het gaat om lua source van lua.org

EDIT: ik moest trws specifiek de omgeving opgeven en mingw was een van de opties. dus de makefile is er wel voor bedoeld blijkbaar.

[ Voor 19% gewijzigd door williewonka03 op 08-08-2014 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je gereboot voor- of nadat je de environment variabelen hebt aangepast?

Als ik kijk op Google met hopelijk iets meer privacy dan staat deze link bovenaan:
https://stackoverflow.com/questions/3848357/createprocess-no-such-file-or-directory

Hier wordt bijvoorbeeld aangegeven dat deze fout kan optreden wanneer je het cmd window dat je gebruikt hebt opgestart voordat je de directories aan het pad hebt toegevoegd. (Als je cmd start dan krijgt die een copie mee van de environment zoals die op dat moment is. Je kunt verifiëren of dit bij jou het geval is door
echo %PATH%

in te voeren in het cmd window dat je gebruikte en in een nieuw geopend cmd window.)

Er worden ook diverse andere mogelijke oorzaken genoemd.
Wat ik in ieder geval ook zou nagaan is of er misschien meerdere versies van gcc (en g++ en make) op je systeem staan, en welke dan precies wordt uitgevoerd.

Kijk ook eens naar deze bijdrage.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2014 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williewonka03
Verwijderd schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 07:52:
Heb je gereboot voor- of nadat je de environment variabelen hebt aangepast?

Als ik kijk op Google met hopelijk iets meer privacy dan staat deze link bovenaan:
https://stackoverflow.com/questions/3848357/createprocess-no-such-file-or-directory

Hier wordt bijvoorbeeld aangegeven dat deze fout kan optreden wanneer je het cmd window dat je gebruikt hebt opgestart voordat je de directories aan het pad hebt toegevoegd. (Als je cmd start dan krijgt die een copie mee van de environment zoals die op dat moment is. Je kunt verifiëren of dit bij jou het geval is door
echo %PATH%

in te voeren in het cmd window dat je gebruikte en in een nieuw geopend cmd window.)

Er worden ook diverse andere mogelijke oorzaken genoemd.
Wat ik in ieder geval ook zou nagaan is of er misschien meerdere versies van gcc (en g++ en make) op je systeem staan, en welke dan precies wordt uitgevoerd.

Kijk ook eens naar deze bijdrage.
erna natuurlijk, anders heeft het geen zin. en die bat staat niet in mijn installatiefolder van mingw

[ Voor 31% gewijzigd door williewonka03 op 10-08-2014 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23:57

Tribits

Onkruid vergaat niet

Werkt hier in ieder geval gewoon voor Lua 5.2.3 met commando 'make mingw' onder Win7Pro x64.

code:
1
2
3
4
5
6
7
gcc --version
gcc (i686-posix-dwarf-rev3, Built by MinGW-W64 project) 4.8.2

make --version
GNU Make 3.81

PATH=C:\msys\1.0\bin;C:\Qt\Tools\mingw482_32\bin

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:07
Heeft die installer niet ook de bash shell geïnstalleerd? Zo ja, dan moet je die eens proberen. De kans is groot dat de juiste paden dan al aan je PATH zijn toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williewonka03
Soultaker schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 09:34:
Heeft die installer niet ook de bash shell geïnstalleerd? Zo ja, dan moet je die eens proberen. De kans is groot dat de juiste paden dan al aan je PATH zijn toegevoegd.
er is idd een bash.exe aanwezig maar die herkent het commando make niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williewonka03
Tribits schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 03:05:
Werkt hier in ieder geval gewoon voor Lua 5.2.3 met commando 'make mingw' onder Win7Pro x64.

code:
1
2
3
4
5
6
7
gcc --version
gcc (i686-posix-dwarf-rev3, Built by MinGW-W64 project) 4.8.2

make --version
GNU Make 3.81

PATH=C:\msys\1.0\bin;C:\Qt\Tools\mingw482_32\bin
hmm wat vreemd. ik heb gewoon de standaard installer gebruikt en de bin map aan path toegevoegd. welke mappen van mingw heb jij in path staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23:57

Tribits

Onkruid vergaat niet

Alleen die bin folder en de bin folder van msys dus waar de make utility staat. Staan er misschien meerdere gcc compilers of make utilities in je path? Wat krijg je bijvoorbeeld als je uitvoer als je 'where gcc' of 'where make' uitvoert van de cmd prompt? Is er misschien iets verkeerd gegaan met het uitpakken van de Lua source tar.gz?

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

Pagina: 1