Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

2.(1) Home cinemaset met goede audio eigenschappen

Pagina: 1
Acties:

• Richard Richard
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 30-03 11:20
Ik zoek een?
Ik zoek een 2.0 of 2.1 home cinemaset (all in one of losse componenten), waarbij audio belangrijk is. Ik wil alles af kunnen spelen van Blu-Ray tot gebrande cd's. Ik wil er een Squeeze Box touch op aan kunnen sluiten om FLAC's van mijn Synology NAS te kunnen streamen en ik wil het geluid van de TV via de set laten lopen. Om dit te kunnen heb ik minimaal 2 digitale inputs nodig (2* optisch of 1* Coax met 1* optisch). Ik heb een Samsung Smart TV. Mocht de set ARC ondersteunen dan kan ik met 1 digitale input toe. Verder is een FM tuner een must en DLNA en WiFi een wens

Wat is je budget?
receiver + discspeler + luidsprekers (2 of 2.1) maximaal 1000 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Muziek te luisteren, films en TV te kijken.

Wat heb je zelf al gevonden?
Het enige wat ik kan vinden zijn Harman Kardon all in one setjes, maar daar heb ik geen goed gevoel bij. Ik zoek bijvoorbeeld Denon / Marantz of Yamaha. Deze hebben allen bijvoorbeeld receivers die voldoen, maar dat zijn dan allemaal 5.1 of 7.1 sets.

Welke vragen heb je hier nog over?
Alle opties en tips zijn welkom

• serial_killa159
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-11 23:53
Je kan een 5.1 receiver best als 2.1 receiver gebruiken, als je dan later toch surround wil is het al voorzien.

Discogs collection

• Flans
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13-11 09:43
Als je daarbij een 'standaard' BR-speler haalt, die spelen standaard alles af. Bijvoorbeeld zoiets

Dan hou je nog 950,- euro over voor de rest van de set, en daar kun je best iets leuk voor kopen. :9 Ook daarvoor zou ik je aanraden om voor 2de hands te gaan kijken op marktplaats of hier op tweakers.

Wat overigens nog wel wil helpen is als je aangeeft of je zuilen of boekplank speakers wilt hebben in de 2.1 set.

• Richard Richard
Over de speakers ben ik nog niet helemaal uit. Ik denk boekenplank, omdat we twee kleine kinderen binnen hebben lopen / kruipen vind ik zuilen een beetje griezelig. Met zuilen kun je natuurlijk wel mogelijk zonder subwoofer. Ik voorzie geen surround in de toekomst. Is het mogelijk om slechts twee speakers op een 5.1 / 7.1 receiver aan te sluiten?

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06:41

DjVe

Hatsaflats!

Ja dat kan prima. Als er veel film/tv wordt gekeken is een centerspeaker ook wel aan te bevelen.

• Richard Richard
Anders zijn de dialogen heel zacht zeker?

• Richard Richard
Iemand tips / ideeën?

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-11 21:04
Richard Richard schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 09:25:
Anders zijn de dialogen heel zacht zeker?
mwoah, ik heb zelf geen problemen met 2 zuilen en zonder center of sub.
alle dialogen zijn goedhoorbaar, puur afhankelijk hoe je versterker afgesteld is.

• Richard Richard
Het wordt een Yamaha RX-V577 als AV receiver en een Yamaha BD-S477 als Blu-Ray speler. De speakers worden Dali Zensor 1's.

• mo3lla
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-11 13:45
Hoe bevalt de BD-S477 als network media player? Lukt het om MKV's af te spelen?

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02:12
Heb je de Dali's al eens gehoord in de winkel? Het zijn goede speakers hoor, heb ze zelf ook, maar ze hebben nog een grotere broer, namelijk de Zensor 3. Mogelijk geven die net iets meer pit, ze gaan sowieso iets lager.
Pagina: 1