Ik heb de laatste tijd zo veel storingen gezien dat ik zelf maar een vps heb gehuurd met DirectAdmin/CentOs. Alles draait (na veel moeite
) nu prima, inclusief de CSF firewall en een teamspeak server.
Alleen op email gebied was het ineens erg stil. Geen dagelijkse mailtjes van nieuwe users, geen Wordpress update meldingen, enz.
Heb daarom even gechecked en inderdaad; mails worden direct returned.
Ik heb alles alsvolgt overgezet
-DA backup gemaakt van de user via het reseller acccount
-DA backup geupload naar de nieuwe server onder user_backups
-DA backup gerestored vanuit reseller level
-DNS beheer (versio) alle ip's omgezet naar het ip van de VPS, inclusief het spf record.
Als ik een intodns test doe is alles groen. Doe ik een mxrecord lookup dan staan er exact dezelfde "fouten" als bij een domein dat nog op het reseller paket staat (dat fallbax.axc.nl op de blacklist staat).
Welke essentiële stap sla ik nu over? Zit er ergens iets verstopt in DA op admin level?

edit:
Ik krijg een nette reactie op een support ticke. Er wordt vermeld dat de mail verstuurd wordt vanaf het IPv6 adres en ik geen PTR record heb op het IPv6 adres. Of ik het PTR record wil doorgeven en een AAAA wil aanmaken.
Kom nog niet helemaal uit de instellingen.
- Heb ik twee PTR records nodig? Voor ipv4 en 6 apart?
-Is dit nodig op elk domein of alleen op de hostname van de vps (vps.xxx.nl)
-Heeft het top level domein ook een AAAA record nodig, of alleen vps.xxx.nl ?
Tot ik dit heb uitgevogeld is de tijdelijke oplossing in ieder geval
in /etc/exim.conf
Alleen op email gebied was het ineens erg stil. Geen dagelijkse mailtjes van nieuwe users, geen Wordpress update meldingen, enz.
Heb daarom even gechecked en inderdaad; mails worden direct returned.
Ik heb alles alsvolgt overgezet
-DA backup gemaakt van de user via het reseller acccount
-DA backup geupload naar de nieuwe server onder user_backups
-DA backup gerestored vanuit reseller level
-DNS beheer (versio) alle ip's omgezet naar het ip van de VPS, inclusief het spf record.
Als ik een intodns test doe is alles groen. Doe ik een mxrecord lookup dan staan er exact dezelfde "fouten" als bij een domein dat nog op het reseller paket staat (dat fallbax.axc.nl op de blacklist staat).
Welke essentiële stap sla ik nu over? Zit er ergens iets verstopt in DA op admin level?

edit:
Ik krijg een nette reactie op een support ticke. Er wordt vermeld dat de mail verstuurd wordt vanaf het IPv6 adres en ik geen PTR record heb op het IPv6 adres. Of ik het PTR record wil doorgeven en een AAAA wil aanmaken.
Kom nog niet helemaal uit de instellingen.
- Heb ik twee PTR records nodig? Voor ipv4 en 6 apart?
-Is dit nodig op elk domein of alleen op de hostname van de vps (vps.xxx.nl)
-Heeft het top level domein ook een AAAA record nodig, of alleen vps.xxx.nl ?
Tot ik dit heb uitgevogeld is de tijdelijke oplossing in ieder geval
code:
1
| disable_ipv6 = true |
in /etc/exim.conf
[ Voor 39% gewijzigd door sdk1985 op 07-08-2014 17:47 ]
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.