Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

ik heb vorige week de Lexar JumpDrive S33 gekocht. Op zich een leuk artikeltje voor een aangename prijs, zie ook deze link.

Maar wat blijkt...al na enige dagen gebruik meent mijn computer dit ding niet meer te moeten herkennen.

Buiten apparaatbeheer om is de foutmelding als volgt:

Een van de USB apparaten die op deze computer is aangesloten heeft een storing veroorzaakt.
Windows herkent het apparaat niet meer.

In apparaatbeheer geeft de computer code 43 aan. Wat er precies misgaat verschilt per keer. De ene keer is de foutmelding dat "Adres instellen is mislukt", maar de andere keer leest de foutmelding als "

Nou heb ik al een paar dingen geprobeerd. Ten eerste heb ik via apparaatbeheer de software al gedeinstalleerd en daarna opnieuw geinstalleerd. Niets, gaf hetzelfde probleem. Daarnaast heb ik de windows update die het uitschakelen van usbpoorten d.m.v. energiebesparing moet voorkomen ook al geinstalleerd. Ook nog steeds niets.

Ik probeer het as we speak nog een keer, maar nu doet de PC niet eens de moeite om het apparaatje te lezen, bevriest Verkenner, doet dan ook nog niets.

Ik heb vandaag CCleaner gebruikt zonder succes, en nu weet ik het echt niet meer. Heeft iemand enig idee?

Voor de kenners, mijn systeem ziet er in het kort als volgt uit:

------------------
System Information
------------------
Time of this report: 8/7/2014, 15:26:10
Machine name: BENEDEN
Operating System: Windows 8.1 64-bit (6.3, Build 9600) (9600.winblue_gdr.140330-1035)
Language: Dutch (Regional Setting: Dutch)
System Manufacturer: MEDION
System Model: MS-7797
BIOS: M7797W08.209
Processor: Intel(R) Core(TM) i3-3220 CPU @ 3.30GHz (4 CPUs), ~3.3GHz
Memory: 6144MB RAM
Available OS Memory: 6018MB RAM
Page File: 3253MB used, 8907MB available
Windows Dir: C:\WINDOWS
DirectX Version: DirectX 11
DX Setup Parameters: Not found
User DPI Setting: Using System DPI
System DPI Setting: 96 DPI (100 percent)
DWM DPI Scaling: Disabled
DxDiag Version: 6.03.9600.16384 64bit Unicode

------------
DxDiag Notes
------------
Display Tab 1: No problems found.
Sound Tab 1: No problems found.
Input Tab: No problems found.

--------------------
DirectX Debug Levels
--------------------
Direct3D: 0/4 (retail)
DirectDraw: 0/4 (retail)
DirectInput: 0/5 (retail)
DirectMusic: 0/5 (retail)
DirectPlay: 0/9 (retail)
DirectSound: 0/5 (retail)
DirectShow: 0/6 (retail)

---------------
Display Devices
---------------
Card name: Intel(R) HD Graphics
Manufacturer: Intel Corporation
Chip type: Intel(R) HD Graphics Family
DAC type: Internal
Device Type: Full Device
Device Key: Enum\PCI\VEN_8086&DEV_0152&SUBSYS_77971462&REV_09
Display Memory: 1792 MB
Dedicated Memory: 32 MB
Shared Memory: 1760 MB
Current Mode: 1280 x 1024 (32 bit) (60Hz)
Monitor Name: SyncMaster 720N/731N
Monitor Model: SyncMaster
Monitor Id: SAM022B
Native Mode: 1280 x 1024(p) (60.020Hz)
Output Type: HD15
Driver Name: igdumdim64.dll,igd10iumd64.dll,igd10iumd64.dll,igdumdim32,igd10iumd32,igd10iumd32
Driver File Version: 10.18.0010.3316 (English)
Driver Version: 10.18.10.3316
DDI Version: 11
Feature Levels: 11.0,10.1,10.0,9.3,9.2,9.1
Driver Model: WDDM 1.3
Graphics Preemption: DMA
Compute Preemption: Thread group
Miracast: Not Supported by WiFi driver
Hybrid Graphics GPU: Integrated
Power P-states: Not Supported
Driver Attributes: Final Retail
Driver Date/Size: 10/4/2013 00:42:48, 12130304 bytes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 10:01

@r!k

It is I, Leclerq

Waarom niet gewoon mee terug naar de winkel om hem om te ruilen voor een nieuwe? Kan altijd gebeuren dat iets stuk gaat

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Vaak komt zoiets ook door drivers.
Ga naar de medion site en gebruik de laatste drivers, je kijkt dus in dit geval vooral naar de usb drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@r!k schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 15:35:
Waarom niet gewoon mee terug naar de winkel om hem om te ruilen voor een nieuwe? Kan altijd gebeuren dat iets stuk gaat
Probleem is dat hij het eerst wel deed, en ik er 61 gig aan bestanden die ik niet kwijt wil op heb geparkeerd. Vandaar :)

@Reepje:
Wellicht een domme vraag, maar hoe kan ik op Medion naar een driver zoeken voor een product wat niet van hun is? Of mis ik iets in je antwoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Niet toevallig een andere pc/laptop in huis? waar je deze stick in kunt proberen, als die daar hetzelfde doet dan ben ik bang dat die stuk is.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
rikadoo schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 19:28:
Niet toevallig een andere pc/laptop in huis? waar je deze stick in kunt proberen, als die daar hetzelfde doet dan ben ik bang dat die stuk is.
Zelfde verhaal. Maar het is toch belachelijk dat zoiets na een kleine week stuk gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 19:18:
@Reepje:
Wellicht een domme vraag, maar hoe kan ik op Medion naar een driver zoeken voor een product wat niet van hun is? Of mis ik iets in je antwoord?
Je hebt een Medion moederbord, hij bedoeld de chipset drivers waarschijnlijk :)
Verwijderd schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 19:29:
[...]

Zelfde verhaal. Maar het is toch belachelijk dat zoiets na een kleine week stuk gaat?
Is inderdaad heel erg klote, maar kan gebeuren (maandagmoigen model). Verder wat drivers betreft denk ik niet dat het nut heeft om te kijken, want vaak is zo`n stick plug play en zitten alle drivers die er nodig zijn in Windows zelf al. Ik heb iig nog nooit een usb stick gehad waar ik drivers van moest installeren. Als er echt belangrijke data op staat kun je hem altijd nog naar een recovery bedrijf brengen maar dan betaal je er wel voor.

Overigens, gebruik je een USB3 aansluiting? Of USB2? Je zou kunnen kijken als je een USB2 gebruikt of die wel normaal word herkend in een USB3 poort?

[ Voor 28% gewijzigd door rikadoo op 07-08-2014 19:36 ]

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
rikadoo schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 19:31:
[...]

Je hebt een Medion moederbord, hij bedoeld de chipset drivers waarschijnlijk :)

[...]

Is inderdaad heel erg klote, maar kan gebeuren (maandagmoigen model). Verder wat drivers betreft denk ik niet dat het nut heeft om te kijken, want vaak is zo`n stick plug play en zitten alle drivers die er nodig zijn in Windows zelf al. Ik heb iig nog nooit een usb stick gehad waar ik drivers van moest installeren. Als er echt belangrijke data op staat kun je hem altijd nog naar een recovery bedrijf brengen maar dan betaal je er wel voor.

Overigens, gebruik je een USB3 aansluiting? Of USB2? Je zou kunnen kijken als je een USB2 gebruikt of die wel normaal word herkend in een USB3 poort?
Volgens mij gaat het niet om drivers voor het apparaat zelf maar die in de PC. Dat gezegd hebbende, ik ben nu in het algemeen aan het updaten. Drivertoolkit is een programma wat alle drivers die je hebt nagaat en update. Had nog een paar euro over, dus licentie maar gekocht.

Wat aansluitingen betreft, bij mijn weten is de poort gewoon 2.0. En een 2.0 stickie werkt wel gewoon, dus dat is het hem niet. Ik weet het niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 19:47:
[...]

Volgens mij gaat het niet om drivers voor het apparaat zelf maar die in de PC. Dat gezegd hebbende, ik ben nu in het algemeen aan het updaten. Drivertoolkit is een programma wat alle drivers die je hebt nagaat en update. Had nog een paar euro over, dus licentie maar gekocht.

Wat aansluitingen betreft, bij mijn weten is de poort gewoon 2.0. En een 2.0 stickie werkt wel gewoon, dus dat is het hem niet. Ik weet het niet meer.
Klopt idd.

Wat betreft USB, je gebruikt nu USB2 ipv USB3 wat jou stickje aan kan. Wellicht dat er toch enige probleem is met de compatibility en werkt de stick wel op een USB3 poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:46
Probeer verschillende pc's,
Probeer verschillende poorten, dus usb 2.0 en usb 3.0 poorten, usb 3.0 heeft meer stroom te beschikking.
Probeer met een livecd van ubuntu.

Wat zegt schijbeheer in wiindows en linux van je usb stick?
Heb je de usb stick altijd goed verwijderd?

Hoe kan iets defect gaan zo snel?
Alles gaat in 1 seconde defect, ook nieuwe usb sticks en harde schijven, dus had je een backup moeten hebben, eigenlijk heel eenvoudig, maar meeste gebruikers denken hier niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Probleem is dat hij het eerst wel deed, en ik er 61 gig aan bestanden die ik niet kwijt wil op heb geparkeerd. Vandaar :)
Dan is het hoog tijd om je backupstrategie in orde te krijgen. De standaard insteek is dat data die niet gebackupped zijn, niet belangrijk zijn.

Als het op een andere PC ook niet werkt, dan gaat het stuk zijn en heb je het over een retour en schone stick krijgen. USB sticks zijn niet geschikt als enige plek voor bestanden :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
rikadoo schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 19:52:
[...]

Klopt idd.

Wat betreft USB, je gebruikt nu USB2 ipv USB3 wat jou stickje aan kan. Wellicht dat er toch enige probleem is met de compatibility en werkt de stick wel op een USB3 poort.
Je hebt op zich een punt, maar waarom wou de stick dan eerst wel contact maken en nu later niet meer? Dat kan ik dus absoluut niet rijmen.
jan99999 schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 19:52:

Hoe kan iets defect gaan zo snel?
Alles gaat in 1 seconde defect, ook nieuwe usb sticks en harde schijven, dus had je een backup moeten hebben, eigenlijk heel eenvoudig, maar meeste gebruikers denken hier niet aan.
Tja, Jan. Als niet als. Ik bedoel, wie denkt er nou aan om een week na aanschaf meteen al te gaan backuppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 20:01:
[...]

Je hebt op zich een punt, maar waarom wou de stick dan eerst wel contact maken en nu later niet meer? Dat kan ik dus absoluut niet rijmen.
Daar kan ik je geen antwoord opgeven, misschien omdat nu de stick vol is en toen nog niet? Ik zou zeggen probeer het eens ergens bij iemand met een USB3 poort en anders als het echt belangrijk is een recovery bedrijf een offerte laten opstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
FF een update:

Ik zit nu achter een laptop en daarop geeft Verkenner aan dat er NIETS op staat, en dat de capaciteit van de stick 0 bytes is. Ik snap er officieel geen drol meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
[
@Reepje:
Ik wil ook niet dom doen, maar in de verder zeer onoverzichtelijke informatie die je zelf post, lees ik
Verwijderd schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 15:32:
Hallo allemaal,

Voor de kenners, mijn systeem ziet er in het kort als volgt uit:

------------------
System Information
------------------
System Manufacturer: MEDION
System Model: MS-7797

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, en? Hoe stel jij voor te zoeken op een Lexar product bij Medion?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 20:20:
FF een update:

Ik zit nu achter een laptop en daarop geeft Verkenner aan dat er NIETS op staat, en dat de capaciteit van de stick 0 bytes is. Ik snap er officieel geen drol meer van.
kun je dan niet vervolgens met bijv. testdisk je bestanden eraf krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou je eens USBDeview willen draaien en alleen de relevante info van de USB stick willen exporteren en posten?

http://www.nirsoft.net/utils/usbdeview-x64.zip (direct download linkje)

Reden van vragen: ik heb hetzelfde gehad (ander merk, maar vermoedelijk zelfde geheugenchip of bridge)!

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2014 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 20:39:
Ja, en? Hoe stel jij voor te zoeken op een Lexar product bij Medion?
Ondanks je lichtelijk vijandige toon, leg ik het je uit.
Je moederbord bevat dat usb spul. Dat zijn niet simpelweg 2 draadjes, die van dat gaatje waar jij de usb stick insteekt naar de processor lopen. Daar zit technisch spul achter. Wil dat werken, heb je daarvoor een driver nodig. Standaard zal windows voor alle hardware dergelijke drivers instaleren. Bijv voor je harde schijf wordt ook een driver (SATA driver) geinstaleerd. En zo ook voor de usb. USB2 poorten werken over het algemeen altijd, maar met USB3 heb je wel eens drivers nodig om de hardware goed te laten werken. Deze usb3 drivers worden door oa de moederbord leverancier geleverd. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 20:42:
Zou je eens USBDeview willen draaien en alleen de relevante info van de USB stick willen exporteren en posten?

http://www.nirsoft.net/utils/usbdeview-x64.zip (direct download linkje)

Reden van vragen: ik heb hetzelfde gehad (ander merk, maar vermoedelijk zelfde geheugenchip of bridge)!
Device Name Port_#0007.Hub_#0003
Description Lexar USB Flash Drive USB Device
Device Type Mass Storage
Connected No
Safe To Unplug Yes
Disabled No
USB Hub No
Drive Letter K:
Serial Number AAZ85PC70K7QCQK3
Created Date 7-8-2014 20:55:15
Last Plug/Unplug Date 30-7-2014 17:00:36
VendorID 05dc
ProductID a833
Firmware Revision 11.00
USB Class 08
USB SubClass 06
USB Protocol 50
Hub / Port LEEG
Computer Name LEEG
Vendor Name LEEG
Product Name LEEG
ParentId Prefix LEEG
Service Name USBSTOR
Service Description @usbstor.inf,%USBSTOR.SvcDesc%;USB Mass Storage Driver
Driver Filename USBSTOR.SYS
Device Class LEEG
Device Mfg Compatible USB storage device
Power LEEG
USB Version LEEG
Driver Description USB Mass Storage Device
Driver Version 6.3.9600.17031
Instance ID USB\VID_05DC&PID_A833\AAZ85PC70K7QCQK3
ido schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 20:40:
[...]

kun je dan niet vervolgens met bijv. testdisk je bestanden eraf krijgen?
Op de laptop die ik gebruikte gaf Testdisk aan maar een schijf te kunnen vinden: de interne harde schijf.
Edit: Ook op deze PC geeft Testdisk aan maar 2 schijven te vinden, en geen van beide is de Lexar USB stick.
Reepje schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 20:50:
[...]

Ondanks je lichtelijk vijandige toon, leg ik het je uit.
Je moederbord bevat dat usb spul. Dat zijn niet simpelweg 2 draadjes, die van dat gaatje waar jij de usb stick insteekt naar de processor lopen. Daar zit technisch spul achter. Wil dat werken, heb je daarvoor een driver nodig. Standaard zal windows voor alle hardware dergelijke drivers instaleren. Bijv voor je harde schijf wordt ook een driver (SATA driver) geinstaleerd. En zo ook voor de usb. USB2 poorten werken over het algemeen altijd, maar met USB3 heb je wel eens drivers nodig om de hardware goed te laten werken. Deze usb3 drivers worden door oa de moederbord leverancier geleverd. :O
Excuus, was niet mijn bedoeling snarky te zijn. _/-\o_ Enfin, ik zal nog eens overnieuw kijken. Maar het lijkt me sterk dat zoiets simpels alles oplost.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2014 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 21:02:

Excuus, was niet mijn bedoeling snarky te zijn. _/-\o_ Enfin, ik zal nog eens overnieuw kijken. Maar het lijkt me sterk dat zoiets simpels alles oplost.
Is ook onwaarschijnlijk, maar wel mogelijk. Ikzelf heb jaartje of wat geleden adata usb sticks gekocht. Levenslange garantie. Moest daar nog om glimlachten, die dingen gaan immers toch niet kapot....Na 2 weken ging 1 stick kapot. Kreeg gelijk een nieuwe :) Weekje later ging de andere stuk. Toen heb ik wel de usb drivers van het moederbord erop gezet. Kreeg weer een nieuwe stick, en alle twee werken ze nog.

Dit kan aan de -afwezige- drivers gelegen hebben, het kan ook dat ik 2 stickies uit een slecht batch had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo te zien hetzelfde geheugenchipje als wat ik had:
FLASH VENDOR: Micron
MODEL: MT29F256G08CJAAA
VID: 05DC
PID: A833
CHIP VENDOR: JMicron
CONTROLLER: USB FLASH DRIVE
MEMORY CHIP:
MEMORY SIZE: 64
UTILS:
(Site is in het Russisch, dus ik laat het linken even achterwege..)

Ik heb geen directe oplossing voor je, wel een soortgelijke klacht. :) Dus ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels een mailtje naar Lexar gedaan. Ff afwachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het enige wat ze bij Lexar kunnen doen is mij een nieuwe sturen...geweldig weer.
Pagina: 1