Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

WIFI om gek van te worden!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik word helemaal knetter hier... om één of andere reden werkt mijn wifi op de laptop niet goed meer.
Het ziet helemaal geen netwerken meer behalve eentje, ver weg, van de buren!
Normaliter zie ik een hele rits met wifi punten in de lijst staan, maar nu dus maar één en al helemaal niet de mijne.
Ik heb mij echt suf gezocht maar kan geen oplossing vinden.

Ik ben op vakantie geweest en heb de laptop van het stroom gehaald, weet eigenlijk niet of de wifi daarvoor goed werkte omdat ik hem al een tijd aan de LAN heb hangen.

Ik heb windows 7

Ik las ergens dat Bletooth niet goed samenwerkt met Wifi als het allebei aanstaat? Ach, ik ben aan het gissen want ik begin behoorlijk radeloos te worden. Het is ook zo raar dat één wifi signaal wel wordt gezien en niet al die andere...

Help?! :?

• thorgal21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 30-11 21:38

thorgal21

Forum Noob

Download inSSIDer eens (http://www.techspot.com/downloads/5936-inssider.html) . Zie je daarmee wel andere netwerken?

Verwijderd

Topicstarter
Gedaan en nee, alleen dat ene netwerk van een buur!
Die zit wel op de 5GHz Band overigens, alles op de 2.4 GHz is niet te zien...
Lijkt wel of dat uitstaat, hoewel ik niet geloof dat alleen die enen buur 5GHz band gebruikt...

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:28

Umbrah

The Incredible MapMan

Zien andere apparaten alles nog wel? Kijk eens of je antennes nog goed vast zitten en ze beiden aanstaan in je software, adapter instellingen.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-11 01:54
Opstarten livecd van ubuntu, kijk of wifi werkt, en of je alles weer ziet.
Soms werkt dit niet via een livecd, kan dus normaal zijn.

Misschien stoort er iets je wifi, zoals de buren misschien.(misschien zend er iemand te sterk uit en stoort je wifi, of iets in je eigen huis wat stoort).
Ga eens ergens anders in de stadt, en kijk of je daar wel alles ziet.

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Er kunnen grofweg 2 dingen aan de hand zijn:
- Je 2.4 band is enorm vervuild door babyfoons etc waardoor je niet eens meer die netwerken ziet.
Lijkt me sterk en heb ik nog nooit zo erg gezien (slecht verkeer ok, maar geen netwerken zien nooit gezien).
Test dit door te scannen met je mobiel, kan die vanaf dezelfde plek wel netwerken zien? Dan kan je dit uitsluiten

- Je 2.4 band op je laptop is kapot. Dit kan software of hardware matige zijn. Softwarematig sluit je uit door een live-cd te booten zoals hierboven voorgesteld is. Werkt het in linux niet? Dan is er hardwarematig iets aan de hand. Dat kunnen losgeschoten antennes (2.4 heeft aparte antenne) of een kapotte wifi kaart zijn.

CISSP! Drop your encryption keys!

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-11 11:34
Wat voor laptop/Wlan nic heb je?

Heb je al de driver proberen te verwijderen en opnieuw te installeren of gekeken of er een update van de driver beschikbaar is?

Verwijderd

Topicstarter
Al andere wifi apparatuur werkt naar behoren, dus ik kan uitsluiten dat het aan de modem ligt.

Enig idee hoe ik software matig kan kijken of binnen windows de 2.4 adapter aanstaat?
Ik heb een sony vaio laptop VPCF13C5E
BEDANKT ALLEMAAL!

Verwijderd

Topicstarter
Ja driver ding ook gedaan trouwens

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:59

TommieW

Numa numa.

Als ik mij niet vergis, moet je dan even kijken bij "Sony Connection Manager". Misschien heet het een beetje anders. Standaard staat er een icoontje van in de system tray.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Verwijderd

Topicstarter
Nee dat icoontje is ook weg!

Verwijderd

Topicstarter
YEAH, gevonden! Het is de software van Vaio die schijnbaar beschadigt is geraakt. Ik weet dat ik eens wat heb verwijderd, maar nooit iets gemerkt omdat ik mijn laptop eigenlijk altijd op een vaste plek heb staan en verbonden met LAN.

Software van VAIO opnieuw geïnstalleerd en BINGO alle netwerken zichtbaar en het icoontje ook terug in de systray!

Mag ik iedereen bedanken met het helpen!

Groet!

Pieter
Pagina: 1