Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Chipcardreader-security systeem los verkrijgbaar?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Getwijfeld of dit hier in programming hoort, maar goed, het heeft met het bouwen van een applicatie te maken.

Voor een applicatie waarvoor ik meer dan "gewone" security nodig heb, vroeg ik me af:

Het systeem dat banken in Nederland gebruiken - met een cardreader die een chipkaart leest, en die security codes genereert op grond van bankrekeningnummer, pin, tijd, enzovoort om transacties mee te bevestigen - is dat ook los verkrijgbaar?

Zijn er bedrijven die zo'n systeem los verkopen, om in te bouwen in je eigen applicatie?

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-11 21:57

_Erikje_

Tweaker in Spanje

google eens op token-based authentication systems...

Wat heb je zelf gevonden?

Verwijderd

Topicstarter
Voornamelijk bedrijven die kaart lees/schrijf machines verkopen. Die zijn wel te vinden natuurlijk..

Thanks trouwens, stuk interessanter zoeken met die woorden.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2014 15:32 ]

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-11 11:02
Het principe heet "two factor authentication", namelijk iets wat je hebt (token, bankkaart, etc.) en iets wat je weet ("pincode, password, etc."). Je hebt naast grote bekende (en dure) systemen van Vasco of RSA SecurID ook nog andere oplossingen. Hosted diensten zijn er ook, zoals bijvoorbeeld AuthAnvil, maar als je googled op "hosted two factor" dan zie je er aanzienlijk meer.

Kijk verder eens naar OpenOTP. Kun je zelf draaien en is aanzienlijk fijner geprijsd. Werkt overigens met software en hardware tokens.

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-11 20:57
Je zou ook nog kunnen overwegen om de TOTP-specificatie te implementeren. TOTP (Time-based One Time Password) is de spec waarop Google Authenticator werkt, door TOTP te implementeren kunnen eindgebruikers de Google Authenticator-app gebruiken bij het inloggen.

We are shaping the future

Pagina: 1