Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• RusFighter
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-11 12:45
Hallo tweakers,

Ik ben op zoek naar een smartphone voor mijn moeder. Zij hecht veel waarde aan maken aan foto's (i know, smartphones zijn daarvoor niet gemaakt maar leg mijn moeder dat maar uit). Verder moet ze beetje kunnen whatsappen, af en toe youtube fimpjes kijken, beetje internetten en af en toe simpel spelletje.

Ik zoek een?
Android smartphone met een goede camera

Wat is je budget?
220 euro max

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Beetje internetten, whatsappen en af en toe foto's te maken. Camera heeft een belangrijke waarde. (voor mijn moeder)

Wat heb je zelf al gevonden?
Moto G, maar omdat de camera tegenvalt is de keuze moeilijk.

Mvg,

Ilija

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Kun je 't budget niet oprekken naar een high-end model van vorig jaar? Bij goedkopere androids is de camera meestal 't eerste, waarop bezuinigd wordt (zie de genoemde Motorola) en die is dus meestel verre van goed. Ligt er natuurlijk ook aan, wat men gewend is en in dit kader de vraag: welke telefoon heeft je moeder nu? Wanneer dat toestel bar slechte foto's maakt, vindt ze 't mogelijk al gauw "goed". Moet 't trouwens android zijn, bijv. omdat ze dat al gewend is? Internetten, whatsappen en foto's maken, kan net zo goed met een Windows Phone en meestal hebben de goedkopere Nokia Lumia's toch net een wat betere camera, dan in prijs vergelijkbare androids.

Verwijderd

Tweedehands Oppo Find 5? Niet de meest geweldige telefoon, maar wel een erg goede camera, speaker en scherm. Mijn moeder gebruikt het ding puur als fototoestel ;) Prima voor mediaconsumptie dat ding.

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:37
Ik kwam er gisteren toevallig achter dat de LG G2 mini of de LG L90 zo ongeveer dezelfde specs heeft als de moto g maar wel een betere camera.

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-10 23:30
Er is maar één telefoon die aan je wensen voldoet kan ik je uit ervaring zeggen.

Galaxy S3.

Ik ben zelf al een jaar in de markt voor een telefoon met goede camera rond de 200-250 euro, en na maanden foto's vergelijken, recenties lezen én zelf fotos maken met diverse toestellen kom ik er helaas toch bij uit dat alleen de S3 écht goede fotos maakt. De andere merken vind ik gewoon altijd ergens tegenvallen ; resolutie/scherpte, ruis, dynamisch bereik, witbalans enz. Iig voor het prijssegment waar we het over hebben :)

• flashingst
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-10 12:07
Ik had de Moto G (2 zelfs), deze gingen kapot en heb nu de S3. Ik wilde ook een toestel met goede camera voor max 250/260 en heb deze met de S3 gevonden!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:53
Samsung Galaxy S III Neo , is de laatste incarnatie van april dit jaar van de S3, met 8MP camera en recente Android versie erop. Staat vanaf 217 Eur in de pricewatch.
http://tweakers.net/product/385970/samsung-galaxy-s-iii-neo/

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Waarom android? Whatsappen en internetten kan ook op een windows Phone, voordeel is dat die bijna allemaal een uitstekende camera hebben met als topmodel natuurlijk de Lumia 1020:

V&A aangeboden: Nokia Lumia 1020 Geel

Zoek maar foto's op op Flickr en filmpjes op YouTube, dit is de absolute koning.
Zie voor test foto's ook mijn review:
productreview: Nokia Lumia 1020 Zwart review door Brilsmurfffje

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:53
@Brillsmurfffje Let wel op de prijs in de vraag, max 220 Euro.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

WP zou ik ook mijn moeder aanraden, hell, dat heb ik gedaan, en da's wel een van mijn betere beslissingen ooit :+ En ze hebben vrij snel een behoorlijk goede camera. Uiteraard is de 1020 het topmodel, maar ook de 920 en 925 hebben goede camera's, en ook de 820 komt nog best leuk mee.

People as things, that’s where it starts.

Pagina: 1