Teamviewer Host: gratis?

Pagina: 1
Acties:

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:56
Ik wil graag de PC van mijn ouders op afstand kunnen bedienen om hen te helpen. Ik heb het e.e.a. opgezocht en Teamviewer schijnt prima software te zijn voor remote control. Ik moet wel de PC kunnen overnemen ZONDER enige tussenkomst van mijn ouders. De PC staat gewoon altijd aan.

Zoals ik het lees is de software voor niet-commercieel gebruik gratis. Echter, wil ik de PC zonder tussenkomt van mijn ouders overnemen dan moet ik Teamviewer Host installeren op de PC van mijn ouders die ik dan eenmalig moet activeren. Ik weet alleen niet 100% zeker of Host gratis is? Op de website lees ik dit:

Alle hostinstallaties zijn helemaal gratis voor licentiehouders. Voor TeamViewer sessies hoeft maar één kant te beschikken over een licentie. Hierdoor kunt u een onbeperkt aantal klanten van dienst zijn met één enkele licentie.

Nu ben ik er dus niet zeker van dat de software gratis is. Iemand er ervaring mee?

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:07
Ja, het is gratis. Host is onderdeel van een normale installatie en kun je instellen met een vast wachtwoord, zodat jij het over kunt nemen zonder hun tussenkomst.

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:53
Gratis voor thuisgebruik, mag jij in jouw geval dus gewoon gratis gebruiken.

Inventaris - Koop mijn meuk!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:35

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Ik verplaats het topic even naar Client Software Algemeen

Daar hoort het wat meer thuis. Teamviewer voor een thuispc heeft niet zo heel veel met Serversoftware te maken.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

DarkSide

theres no place like ::1

zolang jij geen geld aan je ouders vraagt voor je hulp, ben je niet commercieel bezig en is het gratis.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Chief
Dank jullie wel voor de snelle antwoorden en mijn excuses voor het misplaatsen van de forum.
Voor de duidelijkheid: ik moet het hele pakket installeren op mijn PC en dan de Host software op PC van mijn ouders?

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

DarkSide

theres no place like ::1

Ik maak een account aan op teamviewer.
Dan installeer ik TV op mijn pc en log ik in met mijn account.
Als ik dan bij mijn ouders ben voor een nieuwe pc. Installeer ik gewoon teamviewer. En log dan even in met mijn account. dan kan ik vanuit daar de PC toevoegen.
Dan komt ie in mijn overzicht.
Dan kan ik TV afsluiten zodat zij niet mijn pc's zien.
Dan even wachtwoord configureren en ik kan er zo bij.

Als het het op afstand moet, dan even de code en wachtwoord die TV aangeeft invullen en je kan de PC overnemen. En daarna makkelijk toevoegen aan je eigen connectielijst.

Zo heb ik PC's voor familie, vrienden, en mijn eigen pc's er tussen staan.
Gewoon even mee spelen. Het is heel eenvoudig en supermakkelijk

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

https://www.teamviewer.com/nl/help/

Daar vind je zowat alles wat je zou willen weten over TeamViewer. In het linkerrijtje, onder categoriën, staan de antwoorden die je zoekt. De handleidingen vind je hier:
https://www.teamviewer.com/nl/help/firststeps.aspx

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Chief
Dank allen. Topic mag dicht wat mij betreft

• Iooryz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-06 11:29

Iooryz

iooryz

Teamviewer Host is geen volledige versie van Teamviewer, maar wel goed te gebruiken voor de doelen die je er mee hebt. Je kunt tijdens de installatie van TV Host de pc koppelen aan je account, zodat hij in je lijst verschijnt. Een standaard wachtwoord instellen is wel aan te raden. (en eventueel bij advanced opties de optie inschakelen dat TV niet afgesloten kan worden)

Als je het nog veiliger wilt doen, kun je eventueel een VPN tussen jezelf en je ouders opzetten, en TV zo instellen dat je alleen op basis van IP adres kunt verbinden. (Deze feature is alleen beschikbaar op de interne netwerk ranges.)
Pagina: 1