Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal.

Ik heb totaal geen verstand van pc hardware dat voorop gesteld.
Ik zette mijn pc vanochtend aan en deze viel binnen een paar minuten uit, geen poef/pats of wat dan ook.
Hij viel uit en weigert sindsdien opnieuw aan te gaan.
Als ik hem aan probeer te zetten dan zie je de ventilators heel even in beweging komen maar meer dan dat is het ook niet.
Heeft iemand enig idee wat het kan zijn en hoeveel een reparatie me gaat kosten?
Ik ben erbij gebaat mijn pc zo snel mogelijk weer werkend te krijgen ivm mijn werk, dit is de slechtste timing ooit van mijn pc om ermee op te houden!

Bij voorbaat dank voor de reacties!

• thorgal21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 27-10 08:35

thorgal21

Forum Noob

Klinkt een kapotte voeding / moederbord. Wellicht je voeding opgeblazen/kapot?

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-11 19:19
Wat zijn de specificaties van je pc? Vooral de merk en type voeding is nu erg belangrijk. Weet je deze niet: schroef dan je pc open en maak een foto van de specificaties van de voeding die er op geplakt zijn. Meestal kan je daarmee al genoeg relevante info achterhalen.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik die opblazen precies?
Moederbord lijkt me persoonlijk stug de pc heeft altijd stil gestaan (als in niet verplaatst) dus ik ga voor je voeding optie. Hoeveel kosten beide opties om het te laten vervangen? moederbord/voeding?

Als ik hem aan probeer te zetten doet ie helemaal niks, het enige wat ik zie is beweging in de ventilators en that's it, hij blijft ook gewoon uit (mocht dat enigzins helpen)

• jovael
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:25
heb je er geen garantie op?

Verwijderd

Topicstarter
@Ardjee

geen idee wat je precies wilt horen dus ik zal het een en ander neergooien wat op de voeding staat (is toch die kast waar de kabel in zit?)

FSP Group INC
Fortron Source

MODEL NO: FSP400-60 GLN
AC Input: 100-240V - 6-3 A,50-60HZ

Zoiets?

Verwijderd

Topicstarter
@Jovael, is allang verlopen en sowieso geen bonnetje meer van.

Nu ff snel lokale winkelcentrum in, volgende reactie kan ff op zich laten wachten

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem waarschijnlijk gevonden!
Mijn pc en die van een vriend van me zijn aangesloten op dezelfde verlengsnoer, die van hem viel na de mijne ook twee keer uit (maar geen schade voor hem) wat voor schade kan dit precies aanrichten?
Pagina: 1