KPN zet uitrol glasvezel mogelijk op lager pitje

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-10 02:16
Na aanleiding van het artikel nieuws: KPN zet uitrol glasvezel mogelijk op lager pitje op de frontpage, vroeg ik me af hoe het zit met de huidige FTTH-aansluitingen.

KPN schijnt een groter aandeel in ReggeFiber te willen krijgen, waarna ze de glasvezelboel willen gaan dwarsbomen ter faveure van hun eigen kopernetwerk.

Dus geen FTTH meer maar een gedeelde fiber-lijn met je buurt, wat zich gedraagt als kabel. Gaat je buurman keihard, dan ga jij wat minder. Hun eigen koperdiensten worden daardoor weer aantrekkelijker...

Betekent dit dat ze met terugwerkende alle FTTH-aansluitingen willen gaan vernachelen? Heb namelijk zelf sinds vorige week Telfort Alles-in-één 50Mbit glas, dus het was aardig als ik hier nog een poosje van kon genieten.

Ik vroeg dit op de frontpage maar kreeg daar geen reactie, vandaar dit topic.

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens KPN komt er geen GPON.

https://twitter.com/Abundanza/status/497037075469062144

Lijkt me sterk als technische al mogelijk is om de huidige FTTH-aansluitingen te wijzingen. Wel biedt KPN geen standaard 50/50 meer aan maar een pakket met een lagere upload. Maar tegenover staat een prijsverlaging. Voor 7,50 meerprijs krijg je nu 100/100 en de toale prijs is dan lager waarvoor eerder maar 50/50 kreeg.

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2014 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:03
Dus geen FTTH meer maar een gedeelde fiber-lijn met je buurt, wat zich gedraagt als kabel. Gaat je buurman keihard, dan ga jij wat minder. Hun eigen koperdiensten worden daardoor weer aantrekkelijker...
Ieder netwerk werkt met overboeking. Fiber, coax, koper, maakt niet uit. Als het slim gedaan word heb jij als eindgebruiker daar absoluut geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-10 02:16
Het bericht waar na gelinkt wordt op Twitter: http://www.telecompaper.c...gpon-technologie--1029971

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:25
andy88 schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 14:30:
[...]

Ieder netwerk werkt met overboeking. Fiber, coax, koper, maakt niet uit. Als het slim gedaan word heb jij als eindgebruiker daar absoluut geen last van.
Dan gaat er op mijn VDSL verbinding wat goed mis. :+ In de avonden zakt het van 50Mbit naar 7Mbit, de upload blijft gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GB2
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-10 08:07

GB2

andy88 schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 14:30:
[...]

Misschien niet geheel fair om het hier zo te noemen maar premium dienst (meestal zakelijk) is geen overboeking, bij zowel KPN als bijvoorbeeld Eurofiber is 1:1 ook echt 1:1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:13
Link: KPN versnelt de versnelling van DSL-internet
Om hogere internetsnelheden mogelijk te maken moeten de straatkasten worden voorzien van nieuwe hardware. Deze operatie is al in februari begonnen, maar KPN wil nu voor het einde van het jaar klaar zijn.

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Pagina: 1