esxi & htpc in 1

Pagina: 1
Acties:

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
zuinige Moederbord/CPU/Geheugen combinatie

Wat is je budget?
ongeveer 250 euro (kan en mag meer worden indien nodig)

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
een microATX moederbord is wel gewenst (met oog op een toekomstige behuizing: pricewatch: MS-Tech MC-1200 of pricewatch: MS-Tech MC-380)

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
indien redelijkerwijs mogelijk wil ik het gebruiken voor ESXi met passthrough voor HTPC
Het is hoofdzakelijk een vervanging van 2 andere systemen (1 htpc en 1 ex-storage\VMWare server)
Er zullen een stuk of 3-4 VMWare machines op komen te draaien (diverse OS'en), waarvan 1 dus HTPC (wat meer een entertainment machine wordt, dus wat spellen zal hij vast ook gaan draaien, maar dat kan e.v.t. ook d.m.v. steam inhome streaming..)

Mede omdat Esxi zo nauw luistert met hardware vindt ik het wat lastig om zomaar een moederbord + cpu + geheugen te kiezen..

heb wel zelf al wat bij elkaar gezocht (waarvan ik meen dat het ondersteund wordt):
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3 4130 Boxed€ 94,50€ 94,50
1ASRock B85M Pro4€ 54,99€ 54,99
1Crucial Ballistix Sport BLS2C4G3D1609ES2LX0CEU€ 69,90€ 69,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 219,39

Maar weet dus niet 100% zeker of ik esxi hiermee goed kan draaien en of de machine dan wel bruikbaar is als htpc

[ Voor 6% gewijzigd door mschol op 07-08-2014 16:14 ]

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-01 14:39

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Volgens mij werkt HDMI alleen met een ATI kaart en ook daar moet je nog al mee truken.
B85 heeft geen VT-D en dus gaat het met dat bord sowieso niet lukken.

Normaal zou ik altijd Intel gebruiken, maar met wat jij wil doen is AMD waarschijnlijk een logischere keuze.

[ Voor 36% gewijzigd door |sWORDs| op 11-08-2014 20:55 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
|sWORDs| schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 20:53:
Volgens mij werkt HDMI alleen met een ATI kaart en ook daar moet je nog al mee truken.
B85 heeft geen VT-D en dus gaat het met dat bord sowieso niet lukken.
dat is een hele goeie, die heb ik over het hoofd gezien
Normaal zou ik altijd Intel gebruiken, maar met wat jij wil doen is AMD waarschijnlijk een logischere keuze.
ik ga daar eens naar kijken,

bedankt voor de reactie in iedergeval