Beste medetweakers,
momenteel ben ik opzoek naar een 2.1 speakerset voor bij mijn pc. Ruimte voor een losse versterker icm boekenplank speakers heb ik helaas niet dus dat is voor mij helaas geen optie ook al heb je daarmee wel meer waar voor je geld.
De volgende 3 simpele punten zijn voor mij van belang:
1)Een subwoofer die pas vanaf 100 hz of lager begint mee te spelen. Ik heb een hekel aan dat lompe gebonk,
2)Middentonen aangezien de meeste 2.1 setjes hier geen aandacht aan besteden.
3)Goed hoog, als referentie gebruik ik mijn oude harman kardon soundsticks 3 die het qua hoog wel goed doen.
Budget: om en nabij de 200 euro. Iets duurder mag indien mij dit meer kwaliteit oplevert.
Wat ik al gevonden heb:
pricewatch: Corsair Gaming Audio SP2500
+instelbare crossover
+leuk bedieningspaneel
-matig hoog waardoor deze voor mij eigenlijk direct al afvalt.
pricewatch: Edifier S530D (Zwart)
-subwoofer gaat tot 120hz
-tussen 120 en 160 hz geen respons
- matig hoog + midden
+aantrekkelijk design
Tot nu toe ben ik dus nog geen compromisloze setjes tegengekomen wat betreft geluid.
momenteel ben ik opzoek naar een 2.1 speakerset voor bij mijn pc. Ruimte voor een losse versterker icm boekenplank speakers heb ik helaas niet dus dat is voor mij helaas geen optie ook al heb je daarmee wel meer waar voor je geld.
De volgende 3 simpele punten zijn voor mij van belang:
1)Een subwoofer die pas vanaf 100 hz of lager begint mee te spelen. Ik heb een hekel aan dat lompe gebonk,
2)Middentonen aangezien de meeste 2.1 setjes hier geen aandacht aan besteden.
3)Goed hoog, als referentie gebruik ik mijn oude harman kardon soundsticks 3 die het qua hoog wel goed doen.
Budget: om en nabij de 200 euro. Iets duurder mag indien mij dit meer kwaliteit oplevert.
Wat ik al gevonden heb:
pricewatch: Corsair Gaming Audio SP2500
+instelbare crossover
+leuk bedieningspaneel
-matig hoog waardoor deze voor mij eigenlijk direct al afvalt.
pricewatch: Edifier S530D (Zwart)
-subwoofer gaat tot 120hz
-tussen 120 en 160 hz geen respons
- matig hoog + midden
+aantrekkelijk design
Tot nu toe ben ik dus nog geen compromisloze setjes tegengekomen wat betreft geluid.