Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 612885

Topicstarter
Uit een kapotte JVC DVD/Harddisk Recorder is een schijf gered waarop een aantal originele filmpjes staan die ik graag zou willen veilig stellen. Is er iemand die daar ervaring mee heeft? De recorder is/was van het type JVC DR-MH20. Ik heb alleen de schijf nog, een Maxtor 80GB AATA/133 HDD. Probleem is dat de schijf met een mij onbekend filesysteem is geformatteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04 09:36

Ravefiend

Carpe diem!

Het is al eerder geprobeerd maar het lijkt toch een propriatary formaat te zijn:
http://forum.videohelp.co...ue-JVC-DR-MH20SE-harddisk
But thefilesystem is a propriatary one. No Microsoft- or *nix-Derivat can mount it, No Partiton-Table was on it, no MPEG-Filestructeres were detectable...and so on.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 612885

Topicstarter
Dank voor de reactie! Ik ga het nog bij JVC proberen, er moet toch een technicus rondlopen die weet hoe je hiermee om zou kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:07
Anoniem: 612885 schreef op maandag 05 januari 2015 @ 10:42:
Dank voor de reactie! Ik ga het nog bij JVC proberen, er moet toch een technicus rondlopen die weet hoe je hiermee om zou kunnen gaan.
Anders op zoek naar een vergelijkbare hard disk recorder en deze schijf inbouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 483276

GeeMoney schreef op maandag 05 januari 2015 @ 13:41:
[...]

Anders op zoek naar een vergelijkbare hard disk recorder en deze schijf inbouwen?
Dit lijkt me de kortste klap om in ieder geval de bestanden weer te kunnen bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 02-05 19:44
Nee hoor, het is vrij gemakkelijk zelf te doen op een PC of laptop met Windows, omdat het bestandssysteem vrijwel altijd EXT2 is:
- sluit de harddisk er op aan via geschikte hardware
- download de juiste windows versie van Ext2fsd.exe en installeer/activeer dat
- zet in dat programma in het menu de ext2fsd service aan (even zoeken in de menuopties) en zoek in het venster links bij de gemelde schijven de juiste harddisk op
- ken er via het menu een schijfletter aan toe en de harddisk verschijnt vervolgens gewoon leesbaar in je verkenner.
- je kunt nu gewoon in de verkenner de mappen / bestanden overslepen naar je eigen harddisk. Klaar!
- andersom gaat óók!

De videobestanden zijn gewoon direct afspeelbaar op je PC, via bv. VLC-player.

Vaak zat gedaan om aan mijn kant en klare met de videorecorder-functie opgenomen films met ondertiteling te komen! >:)

[ Voor 14% gewijzigd door Renault op 05-01-2015 16:24 . Reden: aanvulling .. ]

Pagina: 1