NAS + harde schijven kopen

Pagina: 1
Acties:

• Ronnyrr
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-02-2024
He Tweakers,

Om backups te maken van mijn bestanden en video / audio bestanden niet op mijn laptop te hebben (veel GB's) en evt. een eigen server te beginnen (niet vereist) ben ik opzoek naar een NAS station met harde schijven.

Helaas rijkt mijn verstand van dit soort hardware niet erg ver, dus vraag ik om wat hulp. Ik heb een budget tussen de 200 en 400. Hiervoor wil ik een NAS met ruimte voor 2 schijven. Heb namelijk gehoord dat als je het als backup wilt gebruiken je het beste 1 schijf kunt gebruiken als backup en met de andere schijf een kopie maakt van backup schijf.

Heb gehoord dat Synology een goed en betrouwbaar merk is. Zelf ook al een beetje opzoek gegaan.
Ik kwam uit op deze NAS:
pricewatch: Synology DiskStation DS214se

En dan twee van zulke harde schijven:
pricewatch: Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB of pricewatch: WD Green WD20EZRX

Graag jullie advies/tips.
Bij voorbaat dank! _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Ronnyrr op 07-08-2014 12:19 ]

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-02 16:53
Ronnyrr schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 12:18:
He Tweakers,

Om backups te maken van mijn bestanden en video / audio bestanden niet op mijn laptop te hebben (veel GB's) en evt. een eigen server te beginnen (niet vereist) ben ik opzoek naar een NAS station met harde schijven.

Helaas rijkt mijn verstand van dit soort hardware niet erg ver, dus vraag ik om wat hulp. Ik heb een budget tussen de 200 en 400. Hiervoor wil ik een NAS met ruimte voor 2 schijven. Heb namelijk gehoord dat als je het als backup wilt gebruiken je het beste 1 schijf kunt gebruiken als backup en met de andere schijf een kopie maakt van backup schijf.

Heb gehoord dat Synology een goed en betrouwbaar merk is. Zelf ook al een beetje opzoek gegaan.
Ik kwam uit op deze NAS:
pricewatch: Synology DiskStation DS214se

En dan twee van zulke harde schijven:
pricewatch: Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB of pricewatch: WD Green WD20EZRX

Graag jullie advies/tips.
Bij voorbaat dank! _/-\o_
Prima nas, enkel voor de schijven zou ik toch naar WD Red schijven kijken die zijn over het algemeen betrouwbaarder bij 24/7 gebruik: pricewatch: WD Red SATA 6 Gb/s WD20EFRX, 2TB

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

En als je voor 200% betrouwbaarheid gaat neem je de professionele RE versie van WD:
pricewatch: WD RE (WD2000FYYZ), 2TB

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• Ronnyrr
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-02-2024
Bedankt voor jullie reacties.
Ik ga denk ik voor de door @tweakG5 voorgestelde harde schijf, ivm met budget.