Toon posts:

Uitleg moderatie systeem?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tweakers heeft zo'n heel geinig moderatie systeem waar je kan aangeven of iets informatief is, spotlight, ontopic, offline en ongewenst.

Ik begrijp ze allemaal, maar wanneer is iets ongewenst? Als ik de front page lees zie ik zoveel berichten als ongewenst staan dat ik denk, hoe kan het ongewenst zijn.

Ongewenst lijkt me een frame war, iemand persoonlijk aanvallen en dit soort dingen.
Echter begint het er steeds meer op te lijken dat mensen een -1 geven omdat ze niet eens zijn met de mening van een ander.

Een beetje van "oh jij vind dit niet zoals ik vind, je krijgt een -1".
Een reactie kan offtopic zijn, of indergeval minder ontopic, maar maakt dit het meteen ongewenst?

Is er iemand van de adjes die mij kan uitleggen wanneer iets werkelijk ongewenst is? Want ik zie zoveel ongewenst dat het wel een nieuwe mode lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maus
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 29-01 14:51

maus

~ Maus

wauw dat was 2 seconde werk denk ik
http://tweakers.net/revie...q-reacties-modereren.html

[ Voor 8% gewijzigd door maus op 07-08-2014 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theezakje
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-09 16:12
Heb je deze pagina('s) al eens bekeken?: reviews: Tweakers moderatie faq

Of iemand zich er aan houdt is weer een ander verhaal. :)

Edit: Net te laat :-)

[ Voor 5% gewijzigd door Theezakje op 07-08-2014 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:21

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
We hebben zelfs een heel forum hierover: Tweakers Moddereter Forum, daar schop ik dit topic direct ook even heen. :)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alexmeijer signaleert hier natuurlijk het grote probleem van de afgelopen tijd. De gegeven moderaties bij gevoelige onderwerpen worden helaas steeds meer een eens-oneens wedstrijd, en geen objectieve indicatie van de kwaliteit van de post.

Dat is een lastig probleem, hetgeen helaas geen prioriteit bij de Tweakers crew heeft.