Encryptie van externe disks voor OSX en Windows

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:18
Sinds kort ben ik in het bezit van een Macbook, en al voor ik besloot deze te kopen zat ik met de vraag "hoe zit het mijn encrypted schijven"? Na wat zoeken stuitte ik toen op een forum waar iemand Lacie Private Public noemde, en dat zou cross platform zijn. Mooi, niet langer gezocht en toen de Macbook binnen was dat uitgeprobeerd.

Het deed op de mac wat het moest doen, folder aanmaken, encrypten, klaar. Toen ging ik echter naar mijn Windows pc en deze begon met een melding over verkeerde drivers. Op dat moment kwam ik er dus achter dat Lacie's software niets meer is dan een verbouwde versie van Truecrypt en dat mijn (oude) installatie daarvan voor conflicten zorgde. Truecrypt werd verwijderd en de Lacie software zorgde dat ik de disk die ik op mijn Macbook versleuteld had ook in Windows kon lezen en schrijven.

Echter bij het unmounten van het versleutelde volume ging het mis. Ik kreeg voor het eerst in 5 jaar een BSOD, zonder verdere info, maar ik heb het kunnen herleiden tot de gebruikte truecrypt driver die Lacie heeft geïmplementeerd. Helaas was het vervangen van deze driver voor de nieuwste versie niet de oplossing, want dan komt de vervelende foutmelding van Lacie weer de kop op steken.

Lang verhaal kort: Welke encryptiesoftware is geschikt voor zowel Mac en Windows zodat ik op beide systemen met dezelfde harde schijf kan werken en niet data hoef te synchroniseren tussen schijven?
Er moeten vast meer mensen zijn met deze vraag? (Al kon ik bar weinig vinden met Google.)

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Als ik zoek naar full disk encryption os x windows cross platform kom je wel aardig wat producten tegen die dit zouden moeten kunnen, zie bijvoorbeeld: Buyer's Guide to Full Disk Encryption. Welke daarvan heb je al bekeken en geprobeerd?

[ Voor 5% gewijzigd door Daedalus op 08-08-2014 13:44 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
FreeOTFE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Daedalus schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 13:43:
Als ik zoek naar full disk encryption os x windows cross platform kom je wel aardig wat producten tegen die dit zouden moeten kunnen, zie bijvoorbeeld: Buyer's Guide to Full Disk Encryption. Welke daarvan heb je al bekeken en geprobeerd?
TrueCrypt = niet meer veilig vanwege stopzetten ontwikkeling
BitLocker = niet voor OSX

De rest ga ik even bekijken. Maar ik zie ook Enterprise software, die vast ook een Enterprise prijskaart heeft. Anders moet ik het toch maar op Truecrypt houden. Het gaat erom dat bij diefstal of verlies niet iedereen zomaar aan mijn data kan.
Werkt niet lekker onder Win7/8 blijkbaar.

[ Voor 8% gewijzigd door Phusebox op 08-08-2014 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Oplossing voor mij is: koop een externe disk met hardware encryption zoals WD My Passport Ultra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:37
Phusebox schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 05:54:
Oplossing voor mij is: koop een externe disk met hardware encryption zoals WD My Passport Ultra.
Dit, of Symantec pgp wde. Betaald, en lopen altijd achter met OsX

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:49

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Ondanks dat de ontwikkeling van Truecrypt gestopt is wil het niet zeggen dat het product niet meer bruikbaar is voor bepaalde (prive) doeleinden. Ik gebruik het nog dagelijks om media te versleutelen en data uit te wisselen tussen de platformen. Op het moment dat mijn hardware gestolen wordt door een stel vandalen acht ik de kans erg klein dat zij iets kunnen met die versleutelde data. Dat is bij mij de doelgroep waar ik mijn data tegen beveilig.

In het geval van de NSA en de andere afkortingen heb ik niet de illusie dat men er niet bij zou kunnen, maar die zullen het makkelijk kunnen verkrijgen door gewoon de banken en andere instellingen te hacken, omdat ze dan een completer overzicht hebben :).

Dus zolang TC blijft werken op mijn omgeving (combinatie van Windows platformen en OSX) en er geen (known) exploits zijn om bij mijn data te komen (afgezien van nageltrekken en waterboarding) zal ik het blijven gebruiken tot er een goed opensource crossplatform alternatief is.
DiedX schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 07:18:
[...]

Dit, of Symantec pgp wde. Betaald, en lopen altijd achter met OsX
Die hebben vaak pas een stabiele nieuwe versie als de beta van het volgende OSX platform al weer beschikbaar komt is mijn ervaring geweest in het verleden. In een zakelijk omgeving is dat nog wel te managen, omdat daar vaak minder hard met de laatste trends wordt meegerend, maar voor prive doeleinden is dat killing.

[ Voor 20% gewijzigd door BlaTieBla op 13-08-2014 08:33 ]

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
BlaTieBla schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 08:31:

Die hebben vaak pas een stabiele nieuwe versie als de beta van het volgende OSX platform al weer beschikbaar komt is mijn ervaring geweest in het verleden. In een zakelijk omgeving is dat nog wel te managen, omdat daar vaak minder hard met de laatste trends wordt meegerend, maar voor prive doeleinden is dat killing.
Waarom denk je dat er staat: loopt altijd achter met Osx? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Was een stukje real life gebruikerservaring aanvulling.

• DiedX
BlaTieBla schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 08:49:
Was een stukje real life gebruikerservaring aanvulling.
Voor mij precies hetzelfde (stukje koppijn :()

• Phusebox
Ik moet zeggen dat ik het ook puur gebruik voor verlies of diefstal zodat niet Jan en alleman mijn data kan lezen. De hardware encryptie in de WD My Book Ultra / Slim schijven is daarvoor perfect. Je stelt een wachtwoord in en bij aansluiten wordt er een volume gemount die je middels een kleine popup om het wachtwoord vraagt. Simpel.

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Is dat cross platform? Dus een FAT32 schijf met die WD encryptie wat te lezen is op OSX en Windows? If so, dan zou het een redelijk alternatief zijn. Met Linux doe ik sowieso erg weinig op dat vlak.
Ik heb wel eens met dergelijke software gespeeld (van ioMega geloof ik), maar daar kon de meegeleverde Windows software de op een OSX versleutelde variant niet ontcijferen.

Pagina: 1