• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
't is weer gelukt... Nederland zet zichzelf te kijk :(

't feit dat Nederland een liberale wetgeving heeft geeft nederland niet 't recht om andere landen bij wijze van ontwikkelingshulp een boot te sturen zodat op die boot dingen kunnen gebeuren die in 't betreffende land niet mogen. Ierland is nu niet bepaald een ontwikkelingsland en ik vraag me wel 's af waar Nederlander 't gore lef vandaan haalt om andere landen hun wetgeving te torpederen met zulke boten?

gaat er straks een softdrugsboot vlakbij Frankrijk liggen? Of een euthanesie-boot vlakbij de Amerikanen? Of een SHoarma-boot bij Tel Aviv?

IMHO is Nederland een beetje teveel met een vingertje naar andere landen aan 't wijzen en schiet Nederland door.... of ben ik nu weer doorgeschoten.

Verwijderd

Dit gaat inderdaad nergens over en is wel heeeeeeeeel bijdehand :(

Ik weet zeker dat ze zoiets niet zouden durven te flikken bij bv Frankrijk.....die sloopt gelijk die boot even

Slechte reclame voor Nederland, slechte bezigheid :(

• Locutes
  • Laatst online: 22-03-2023

Locutes

Serve the Borg Collective

Nou weet ik niet hoe het zit met de Nederlandse regering maar ik voel me niet echt te kijk gezet hoor als nederlander zijnde. Het was, geloof ik, een initiatief van een groep abortus artsen die deze aktie zelf hebben bedacht.

We are the Borg,
The existence as you know it is over,
We will add your biological and technological distinctiveness to our own

Verwijderd

ehm tja...

Nederlanders die weer effe laten zien dat ze schijt hebben aan de Ierse wetten , normen en waarden.. |:(
beetje een kamikaze actie lijkt me

ik denk dat er binnenkort een boot geaborteerd gaat worden

Verwijderd

Ok, maar leef je eens in in die jonge Ierse meisjes. Zwaar gelovig land, pil en condoom worden zwaar veroordeeld, en zo'n meisje raakt zwanger. Eigen schuld dikke bult natuurlijk, maar wat moet zo'n meisje dan?

Het is natuurlijk ook niet zo dat daar een paar duizend Ieren van het land worden getrokken, een stofzuiger in hun kut krijgen en weer naar huis mogen, er worden eerst lezingen gegeven over alles, en of het wel een goede keus, en als iemand het dan alsnog wil, vind ik het goed dat het ook voor die mensen mogelijk is.

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08-2025

Servowire

prutser:~#

Op maandag 11 juni 2001 18:52 schreef MREn het volgende:
Ok, maar leef je eens in in die jonge Ierse meisjes. Zwaar gelovig land, pil en condoom worden zwaar veroordeeld, en zo'n meisje raakt zwanger. Eigen schuld dikke bult natuurlijk, maar wat moet zo'n meisje dan?

Het is natuurlijk ook niet zo dat daar een paar duizend Ieren van het land worden getrokken, een stofzuiger in hun kut krijgen en weer naar huis mogen, er worden eerst lezingen gegeven over alles, en of het wel een goede keus, en als iemand het dan alsnog wil, vind ik het goed dat het ook voor die mensen mogelijk is.
Lekker genuanceerd,,,

met papier mache kun je alles maken!!

Verwijderd

Op maandag 11 juni 2001 19:05 schreef Servowire het volgende:

[..]

Lekker genuanceerd,,,
Staat er toch:
MREn
Altijd even tactvol...

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:09

WouterG

Dit is geen ondertitel

Ik vind het echt een arrogante streek. Waar halen ze het recht vandaan? Torpederen moeten ze zulke mensen. Ik heb echt geen respect voor mensen die zo handelen. Straks komt er nog een amerikaans schip hier mensen oppikken om ze de doodstraf te geven.

Verwijderd

Op maandag 11 juni 2001 19:43 schreef TomcatX het volgende:
Straks komt er nog een amerikaans schip hier mensen oppikken om ze de doodstraf te geven.
ROTFLMAO! :D :D

(Ik lig hier echt van me stoel van het lachen, echt superstrakke opmerking!)
Maar je hebt wel gelijk, het komt op hetzelfde neer ja!

(Ik weet trouwens nog wel een paar kanidaten voor dat schip :P )

• Platypussy
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-01 13:38
Ik zat net vol verwondering te kijken naar 2Vandaag, waar de gynaecologe van het schip werd geïnterviewd. Mijn god wat een domme doos zeg! |:(
interviewer: Heeft u een vergunning om abortussen te mogen uitvoeren? Zijn de door u gebruikte abortuspillen legaal?
gynaecologe: [stilte]

Mijn vermoeden: dat hele schip is volgezet met erg domme / naïeve mensen door erg slimme mensen die denken leuk geld te gaan verdienen aan abortussen in een land waar dit verboden is. Ik hoop dat de Ierse marine het hele zooitje meteen oppakt en terugstuurt, want dit is bepaald geen reclame voor Nederland. :(

Verwijderd

Ik vind het ook niet erg slim om een boot te sturen. Dat er in ons land een meerderheid is die voor abortussen is, dat wil toch niet zeggen dat wij het bij het rechte eind hebben :?
Ik vind het inderdaad ook erg arrogant.
We gaan toch ook geen boot met allemaal coffeeshops voor de Franse kust leggen.

Ik denk dat behalve MRen er wel meer mensen niet altijd even tactvol zijn, maar dat is dan ook weer mijn mening he

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-01 13:31

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Ik ken de details niet, maar in principe is het best een goede humanitaire hulpactie aan Ierse meisjes die anders met een vork in hun baarmoeder moesten gaan prikken. (Als dat vies klinkt: zo was het bedoeld. Geen idee of het zou werken. :) )

Nederland zet zichzelf niet te kijk: het is een particuliere actie van die mensen van die boot.

Eigenlijk is de hele actie niet gekker dan wanneer je politiek asiel aan iemand verleent: je helpt hem zijn lokale wetten te ontkomen. (Hebben die Ierse meisjes zelf met die wet ingestemd? No way. Dus waarom zouden ze zich er aan moeten houden?)

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

• Pastinakel
  • Laatst online: 24-01 17:07

Pastinakel

Zwammen en kwazoedels

Eigenlijk vind ik het wel een heel klein beetje ontwikkelingshulp. Ierland heeft (blijkbaar) niet door of wil niet doorhebben dat als je abortus verbiedt voor alle inwoners, deze abortussen toch wel zullen plaatsvinden maar dan 'The medieval way', dat wil zeggen met breinaalden en dergelijke.

Als je als ontwikkeld land niet inziet dat je soms je eigen principes opzij moet zetten om te voorkomen dat er mensonterende of onwenselijke situaties gaan ontstaan (abortus-tripjes naar GB waarbij de nazorg niet gegarandeerd goed geregeld is), dan mis je IMHO wel wat ontwikkeling.

De abortusboot vind ik een slecht initiatief (omdat ik om religieuze redenen principieel tegen abortus ben). Maar ze mogen van mij in Ierland hun zaakjes wel beter regelen. Dan voorkom je dat er amateuristisch ogende hulpacties op touw gezet worden.

Ik kan je niet helpen. De frutsel is warrig en niet knopig. Bovendien heb ik maar één kant | Scrobblernakel

Verwijderd

Wat zou er gebeuren als er een boot onder de Ehteopische vlag vlak voor de Nederlandse kust Besnijdenissen bij meisjes zou gaan uitvoeren :( ?

Mag de Ierse marine dat schip niet enteren :? MOORD is een misdaad tegen de mensheid en in internationale wateren zou die boot geentert mogen worden.....

Wederom schaam ik me om Nederlands staatsburger te zijn :(

Verwijderd

Op maandag 11 juni 2001 18:52 schreef MREn het volgende:
Die gaan dan niet naar een abortusboot maar naar de UK. :)

Verwijderd

Op dinsdag 12 juni 2001 01:25 schreef BAZZA het volgende:

Mag de Ierse marine dat schip niet enteren :? MOORD is een misdaad tegen de mensheid en in internationale wateren zou die boot geentert mogen worden.....
Dat abortus moord is is jouw mening, ik (en de wet ook niet blijkbaar) vinden dat niet.
Wat zou er gebeuren als er een boot onder de Ehteopische vlag vlak voor de Nederlandse kust Besnijdenissen bij meisjes zou gaan uitvoeren ?
Die mensen gaan nu vaak ook terug naar Afrika en laten het daar doen.
Wederom schaam ik me om Nederlands staatsburger te zijn :(
Jij was toch Amerikaan. :+

Verwijderd

Op dinsdag 12 juni 2001 02:13 schreef Tweaker het volgende:

[..]

Dat abortus moord is is jouw mening, ik (en de wet ook niet blijkbaar) vinden dat niet.
[..]

Die mensen gaan nu vaak ook terug naar Afrika en laten het daar doen.
[..]

Jij was toch Amerikaan. :+
Tja moord.... ik twijfel nog eigenlijk... vind het een zeer moeilijke kwestie... bij hoeveel weken kan een baby al denken ?

[off topic]

2 passpoorten

[/off topic]

Verwijderd

btw, een schip enteren op volle zee is een oorlogsdaad. Dit schip is een extended stukje land (afhankelijk van de vlag).
Als dit schip in internationale wateren voert mag niemand wat zeggen over de regels aan boord van het schip, dan gelden de nationale (vlag schip) wetten gewoon.

Verwijderd

Op maandag 11 juni 2001 23:26 schreef THC_Vissie het volgende:
Ik vind het ook niet erg slim om een boot te sturen. Dat er in ons land een meerderheid is die voor abortussen is, dat wil toch niet zeggen dat wij het bij het rechte eind hebben :?
omgekeerd kun je hetzelfde zeggen voor de ieren. wie zegt dat zij het bij het rechte eind hebben? dit is een non-argument.

Verwijderd

Op dinsdag 12 juni 2001 02:42 schreef [YR]paladin het volgende:
btw, een schip enteren op volle zee is een oorlogsdaad. Dit schip is een extended stukje land (afhankelijk van de vlag).
Als dit schip in internationale wateren voert mag niemand wat zeggen over de regels aan boord van het schip, dan gelden de nationale (vlag schip) wetten gewoon.
Behalve als een Officier van Justitie een bevel daartoe geeft (toch :? )

Al die drugs schepen worden geentert dagelijks in de Caribean.....

Verwijderd

Wat is het probleem hier? Die mensen kiezen zelf voor een abortus, de mogelijkheid wordt geboden, de keuze is aan de mensen zelf, wat is hier het probleem????

BTW: vergunning is nog steeds niet rond, dus de nilfisk heeft nog wat rust de komende dagen.

• dextertje
  • Laatst online: 24-01 15:00
Op maandag 11 juni 2001 20:08 schreef Platypussy het volgende:
Mijn vermoeden: dat hele schip is volgezet met erg domme / naïeve mensen door erg slimme mensen die denken leuk geld te gaan verdienen aan abortussen in een land waar dit verboden is.
Ze verdienen er geen geld mee. Althans, dat werd gezegd bij Nova, vorige week. De boot is bedoeld voor meisjes die geen geld hebben om even naar de UK te gaan, dus da's geen doelgroep om even leuk geld aan te gaan verdienen.

In de VS gaan meisjes gewoon naar een andere staat (abortus is in sommige staten toegestaan, in andere niet), maar op het eiland Ierland ligt dat wat moeilijker. Een initiatief als dit, is volgens mij ook hulpverlenend bedoeld.
Daar kun je het mee eens zijn of niet, maar het winst-aspect is hier in elk geval niet aanwezig. En anders dan bij een doodstraf- of besnijdenisboot, zullen de personen die op de boot komen, er op vrijwillige basis zijn.

Verwijderd

Op dinsdag 12 juni 2001 04:18 schreef dextertje het volgende:

[..]
En anders dan bij een doodstraf- of besnijdenisboot, zullen de personen die op de boot komen, er op vrijwillige basis zijn.
En als die meisjes minderjarig zijn :?

Om een tatoeage te mogen halen moet je ook 18 zijn :?

En hoe komt zo'n meisje nou OP die boot :? het zal er wel stikken van de media.... en een tochtje naar de UK vanuit Ierland hoeft echt niet meer als fl 50 ofzo te kosten....

ik denk dat die boot daar echt voor niks ligt....

• dextertje
  • Laatst online: 24-01 15:00
Op dinsdag 12 juni 2001 04:27 schreef BAZZA het volgende:
En als die meisjes minderjarig zijn :?
In dat geval kan ik me de abortus-wens extra goed voorstellen... En minderjarig wil niet per definitie zeggen dat je niet weet wat je wilt of geen beslissingen kunt nemen.
Om een tatoeage te mogen halen moet je ook 18 zijn :?
Mja, ik zie het verband met abortus niet zo. Ik hoop wel dat er een beetje goede begeleiding op de boot is. Als ik het me goed herinner, is het in Ierland zelfs niet toegestaan om abortus te bespreken bij de arts... Terwijl het af en toe wel nuttig zou zijn, om iemand juist ervan te overtuigen het kind te houden. Want abortus pleeg je niet zomaar (en 't gaat vaak gepaard met een schuldgevoel).
En hoe komt zo'n meisje nou OP die boot :? het zal er wel stikken van de media.... en een tochtje naar de UK vanuit Ierland hoeft echt niet meer als fl 50 ofzo te kosten....
Sja, dat weet ik niet. Daar heb ik me niet in verdiept, maar er schijnt een behoefte te zijn. Dus we zullen wel zien, als het er nog van komt.

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Het is ook tegen de Nederlandse wet. Ze zouden er een vergunning voor moeten hebben, en die hebben ze niet. De Ierse vrouwen kunnen met gemak de veerpont pakken en naar de UK gaan, en dat doen ze ook met de duizenden.

Ik ben voor het recht van de vrouw om zelf te beslissen, maar dat kunnen ze daar al. Al is het met een omweg.

De hele boot is een publiciteitsstunt en een slechte ook.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• Thrillseeka
  • Laatst online: 12-08-2024

Thrillseeka

Let love rule

sorry dat ik weer i tegen de draad in ben. Maar ik vind het eigenlijk belachelijk dat die boot GEEN vergunning heeft. Iedereen steunt wel als wij zo een boot naar afrika sturen maar nu is het een europees land en dan is alles verkeerd. Van mij mogen er nog meer komen.

Ik ben het niet eens met abortus maar ik vind wel goed dat het legaal is. In een aantal situaties is het zeer goed dat het er is.

Lekker zijn is een gave :)

Verwijderd

die boot legt toch niet aan in die landen maar blijft in de terotoriale ( :? ) wateren.

Maar sorry hoor, maar bij welk bedrijf zit het wel helemaal goed met de vergunningen.
Kijk maar naar SE-fireworks, controle was/is gewoon 0,0 . nu omdat het zo'n hekel punt is proberen ze alles om die boot te "verbieden".

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op dinsdag 12 juni 2001 09:46 schreef lordspacie het volgende:
sorry dat ik weer i tegen de draad in ben. Maar ik vind het eigenlijk belachelijk dat die boot GEEN vergunning heeft.
Het is niet zo dat die boot nooit een vergunning kan krijgen. Maar daar zijn gewoon regels voor. Het is niet zo dat je even naar het gemeentehuis kan lopen en zeggen dat je een abortuskliniek wilt beginnen en dat ze daar zeggen: Prima...dat is 75 gulden leges, hier heeft u de vergunning. Wilt u toevallig ook nog hart-longtransplantaties doen? Die vergunning is deze week in de aanbieding. U krijgt hem er gratis bij.

Je kan nu eenmaal niet zomaar een medische instelling opricht. Je kan ook niet zomaar een bedrijf ergens beginnen.

• Exirion
  • Laatst online: 26-01 23:35

Exirion

Gadgetfetisjist

Op maandag 11 juni 2001 17:51 schreef ecteinascidin het volgende:
ik vraag me wel 's af waar Nederlander 't gore lef vandaan haalt om andere landen hun wetgeving te torpederen met zulke boten?

gaat er straks een softdrugsboot vlakbij Frankrijk liggen? Of een euthanesie-boot vlakbij de Amerikanen? Of een SHoarma-boot bij Tel Aviv?

IMHO is Nederland een beetje teveel met een vingertje naar andere landen aan 't wijzen en schiet Nederland door.... of ben ik nu weer doorgeschoten.
Ik ben het er helemaal mee eens. Nederland is een klein landje met een grote bek, want wij zijn zo geweldig. In Nederland kan alles, DUS is Nederland een fantastisch voorbeeld van hoe het moet :r Nederland maakt zichzelf op deze manier compleet belachelijk.

Ik heb een paar weken geleden toevallig een reportage gezien over die abortusboot, en ook de initiatiefneemster gezien. In interviews en TV shows in het buitenland werd ze compleet de grond in gestampt, en ik vind het zelf ook een huppeldoos (netjes gezegd vind ik zelf ;) ) van de bovenste plank. Hier MAG geen vergunning voor verleend gaan worden, want dit is naar mijn idee puur een prestige kwestie voor de initiatiefneemster en ze maakt Nederland er belachelijk mee :(

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Xoverride
  • Laatst online: 18-01 19:13

Xoverride

sabai sabai

ja inderdaad echt belachelijk!.

Ik weet ook nog een leuke boot:

Laten we een partyboot vol homoseksuelen en lesbo's naar het thuisland van de Imam sturen, en dan met grote letters aan de zijkant van de boot " U BENT AAN DE BEURT! "

:) >:)

Verwijderd

Op dinsdag 12 juni 2001 02:43 schreef [YR]paladin het volgende:

[..]

omgekeerd kun je hetzelfde zeggen voor de ieren. wie zegt dat zij het bij het rechte eind hebben? dit is een non-argument.
Nee hoor, dat gaat niet op. Je kunt mensen niet iets opdringen, omdat jij vindt dat het voor hen goed is. Zo staat het er ook. Ik geef niemand gelijk, maar zeg alleen dat men elkaars mening moet respecteren.

Verwijderd

Op dinsdag 12 juni 2001 10:31 schreef Xoverride het volgende:
ja inderdaad echt belachelijk!.

Ik weet ook nog een leuke boot:

Laten we een partyboot vol homoseksuelen en lesbo's naar het thuisland van de Imam sturen, en dan met grote letters aan de zijkant van de boot " U BENT AAN DE BEURT! "

:) >:)
L :D L

De volgende stap:

Koffieshop-boot voor de franse kust

Legale prostitutie boot voor de amerikaanse kust

Verwijderd

Op dinsdag 12 juni 2001 10:41 schreef eXrated het volgende:

[..]

L :D L

De volgende stap:

Koffieshop-boot voor de franse kust

Legale prostitutie boot voor de amerikaanse kust
Die zouden geentert worden door de lokale marine/kustwacht... bij drugsbezit word een bevel van de officier van justitie uitgegeven van het betreffende land *D

Waarom ligt er geen Belastingvrije boot voor onze kust waar we goedkoop Benzine+Sigaretten+Drank kunnen kopen :9~ ?

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op dinsdag 12 juni 2001 14:27 schreef BAZZA het volgende:

Waarom ligt er geen Belastingvrije boot voor onze kust waar we goedkoop Benzine+Sigaretten+Drank kunnen kopen :9~ ?
Die hebben we jaren gehad. Die vertrok ergens uit Groningen, maakte een rondje buitengraads en je kon sigaretten en drank kopen en daarna kwam hij weer terug.

Verwijderd

Op dinsdag 12 juni 2001 14:41 schreef Ortep het volgende:

[..]

Die hebben we jaren gehad. Die vertrok ergens uit Groningen, maakte een rondje buitengraads en je kon sigaretten en drank kopen en daarna kwam hij weer terug.
Laten we dat weer in ere herstellen dan!
Ik stel voor hem vanuit Rotterdam, via Scheveningen naar Amsterdam te laten varen! :D

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op dinsdag 12 juni 2001 14:49 schreef eXrated het volgende:
Laten we dat weer in ere herstellen dan!
Het mag niet meer. Het heeft te maken met het vrije verkeer van goederen van het ene naar het andere EEG land. Ik weet de details niet meer. Maar omdat je nu zonder problemen dingen in Duitsland kan kopen zonder dat je langs de douane moet kan je niet meer de 'boot' truc uithalen. Je gaat de EEG niet uit ofzo. En vroeger was het al voldoende om een willekeurige grens over te gaan. De taxfree op Schiphol is ook aangepast.

Verwijderd

(Hebben die Ierse meisjes zelf met die wet ingestemd? No way. Dus waarom zouden ze zich er aan moeten houden?)
De Ierse volksvertegenwoordeging heeft bepaald dat abortus verboden is. Dat die meisjes daar zelf niet mee hebben ingesteld heeft er niks mee te maken.

Ik heb ook niet met de wegenverkeerswet ingestemd, toch dien ik me eraan te houden.

• Delerium
  • Niet online
Sterker nog: Ierland is een democratie. 't Volk mag dus zelf de regering kiezen en dus mogelijk een pro-abortus regering. Aangezien 50% van de ieren toch wel vrouw zal zijn, hadden ze zelf dus wel hun regering moeten kunnen kiezen.

iig, je kunt als land niet bepalen dat je een boot conform eigen normen/waarden/wetten bij een ander land voor de kust leggen omdat ze 't daar niet mogen en aan boord wel.

* Delerium kent anders wel een land waar politici stelselmatig doodgeschoten worden... kunnen die geen boot in de hofvijver neerleggen....

Die boot doet iig erg goed z'n best om als afgevaardigde boot van nederland over te komen... iig zit MIJN belastinggeld erin :(

Verwijderd

Op dinsdag 12 juni 2001 16:32 schreef ecteinascidin het volgende:
Die boot doet iig erg goed z'n best om als afgevaardigde boot van nederland over te komen... iig zit MIJN belastinggeld erin :(
Volgens mij word die boot door particulieren betaalt maar vaart onder Nederlandse valg dus hij is niet van de overheid.....

Die gynacologe kwam wel HEEL fout/vaag over zeg :r

• Ivo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-01-2025

Ivo

Op dinsdag 12 juni 2001 03:00 schreef MREn het volgende:
Wat is het probleem hier? Die mensen kiezen zelf voor een abortus, de mogelijkheid wordt geboden, de keuze is aan de mensen zelf, wat is hier het probleem????

BTW: vergunning is nog steeds niet rond, dus de nilfisk heeft nog wat rust de komende dagen.
Idd
Who cares about borders and counties, they are all people and they should all have the right to choose for themselves!

Wat klinkt Engels toch mooi!!!

Verwijderd

SAILING INTO TROUBLE

THE CREW of a floating abortion clinic headed for Ireland have been issued with bullet proof vests.

The medical staff fear opposition to their plans to offer terminations to Irish women could be violent.

The Sea of Change is due to dock in Dublin on Thursday.

The boat's visit to Ireland - where abortions are banned - has outraged pro-life activists.

Organisers Women on Waves claim the controversial ship will be guarded by the Irish army throughout its visit - in Dublin and then in Cork.

In order not to break Irish law, abortions will not be done while the ship is docked at Irish ports.

Instead, the boat will drop anchor 12 miles offshore. Women wanting abortions will then be ferried onto the ship so the operation can be done legally outside Irish territorial waters.

In addition, it will be sailing under a Dutch flag because abortion is legal in Holland.

Women will also be able to get the abortion inducing morning after pill RU486. It can induce an abortion without the need of surgery up to seven weeks in pregnancy.

"We are launching our worlwide acitivities in Ireland because it has one of the most restrictive abortion policies in Europe," said Dutch Women on Waves spokeswoman Dr Rebecca Gomperts.

• Exirion
  • Laatst online: 26-01 23:35

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 12 juni 2001 21:06 schreef BlueAngelGoT het volgende:
Wat klinkt Engels toch mooi!!!
Als je het correct spreekt en schrijft wel ja :z

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• udenjpg
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

udenjpg

C8H10N4O2

Ik heb dat interview gezien en het zijn echt een stelletje geitenwollensokken-zweefteven die Ierland wel eens eventjes zullen laten zien hoe ze met zielige zwangere meisjes om moeten gaan.
Goh, wat heb ik een hekel aan dat soort mensen, ik woon boven een bedrijf dat claimt Altzheimer te kunnen genezen, daar heb je ook veel van die dozen |:( |:(

Heel jammer dat men Nederland hierop aankijkt.

Coffee isn't a matter of life and death. It's far more important than that.

• FCA
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:25

FCA

Sterker nog: Ierland is een democratie. 't Volk mag dus zelf de regering kiezen en dus mogelijk een pro-abortus regering. Aangezien 50% van de ieren toch wel vrouw zal zijn, hadden ze zelf dus wel hun regering moeten kunnen kiezen.

iig, je kunt als land niet bepalen dat je een boot conform eigen normen/waarden/wetten bij een ander land voor de kust leggen omdat ze 't daar niet mogen en aan boord wel.

* FCA kent anders wel een land waar politici stelselmatig doodgeschoten worden... kunnen die geen boot in de hofvijver neerleggen....

Het is, zoals al vaker gezegd is, een particulier initiatief, en als het een overheidsinitiatief was, dan zou je je daar volgens de bovenstaande redenering bij neer moeten leggen.

Die redenering gaat dus niet op. De dictatuur van de meerderheid moet wel rekening houden met de wensen van minderheden. Als opeens 51% van de stemgerechtigden in Nederland zegt dat alcohol nuttigen verboden is, dan zou de andere 49% een gat in de lucht springen als er een alcoholboot voor de kust gaat liggen (vergezocht? VS waren drooggelegd in de jaren 30, door een democratische volksvertegenwoordiging)
Die mensen hebben recht op zelfbeschikking, en of dat nou in de UK gebeurt of in een boot voor de kust maakt volgens mij weinig uit.

Verandert z'n sig te weinig.

• Delerium
  • Niet online
* Delerium denkt dat iedereen in Ierland tegen abortus is... behalve degenen die Abortus nodig hebben.

• gumtree
  • Laatst online: 25-01 16:26
Ierland mag dan wel een democratie zijn, maar in bepaalde geloofs overtuigingen hebben vrouwen helemaal niets te zeggen.(en mogen dus niet stemen) Daar heb je het over een vies woord als je over emancipatie praat. (komt trouwens ook nog voor in Nederland)

Verwijderd

dat mensen ergens tegen ingaan, op wat voorn botte manier dan ook, vindt ik opzich nog niet zo erg... maar dat ze mij 8en de rest van nederland) ongevraagd gaan representateren vind ik dus echt niet kunnen.

Verwijderd

Of we nou willen of niet het is de Ierse wetgeving die abortus verbied (als het verboden is gebeurd het niet en worden vrouwen ook niet ongewenst zwanger...yeah right).

De aantallen vrouwen die sterven ten gevolge van de illigale abortusen zijn hoog.. (Een metalen kleerhanger en shampoo zijn niet van die beste medische hulpmiddelen).Dus gaan de meenste vrouwen naar Engeland

Het is niet anders dan die Busladingen met Duitse vrouwen die in de jaren 60/70 naar nederland kwamen voor een abortus.

Zolang er wetgevingen zijn die bepaald worden door religieuze waandenkbeelden (bush gaat het helemaal maken in dat opzicht) zullen dit soort wetten er altijd zijn.
Pagina: 1