Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ruckus zoneflex 7982 thuis gebruiken

Pagina: 1
Acties:

• JesseAMD
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-04 15:52
Op dit moment ben ik bezig met de restauratie van mijn eerste huis (pand uit 1680). Omdat alles open ligt heb ik meteen netwerkkabels getrokken naar diverse plekken in het huis om de PC, NAS, HTPC, Xbox etc aan elkaar te verbinden.

Hiernaast zou ik nog wifi willen hebben voor tablets en telefoons. Nu heb ik gratis een aantal Ruckus Zoneflex 7982 AP gekregen. Daarnaast ook nog een Ruckus Zonedirector 1100.

http://www.ruckuswireless...flex-indoor/zoneflex-7982

Internet gaat via UPC en daar zit hun modem/router/wifi ding bij. Kan ik een van de Zoneflexen aansluiten op deze router en de standaard wifi van de UPC modem uitschakelen?

Iemand bekend met de Zoneflex? Is dit geen overkill in huis? Lastig te configureren?

Alvast bedankt!

• MarchelHoek
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:23
Wow,

Geen ervaring met dit spul maar je mag degene van wie je ze gehad hebt wel bedankt. Is geen goedkope apparatuur.

Als je het (wireless)netwerk met de Ruckes apparatuur up and running hebt kan je het wireless deel van UPC modem/router uitschakelen. Weet zo even niet hoe het zit met eventueel uitschakelen van de UPC hotspot functionaliteit.

Bla Bla Bla

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 27-11 18:55

donny007

Try the Nether!

Je kunt de Zoneflex 7982 standalone of in combinatie met de Zonedirector controller inzetten, de controller is alleen interessant als je er meerdere gaat gebruiken.

Bij standalone gebruik kun je er eentje aansluiten op de UPC box en configureren via de ingebouwde webinterface. Ik denk dat je met één zo'n ding al genoeg dekking hebt.

Mocht je er meerdere gaan installeren wordt de controller interessant, dan kun je namelijk roamen zonder signaalverlies, locaties beheren en automatische optimalisaties uitvoeren. De configuratie daarvan vereist wel wat netwerkkennis.

Zie datasheet AP en datasheet controller.
Is dit geen overkill in huis?
De AP's zijn €1100 per stuk, de controller gaat voor €1300 over de toonbank, niet bepaald het thuisgebruikers segment... Het is ontworpen voor bedrijven en scholen waar honderden apparaten tegelijk gebruikmaken van het draadloze netwerk.

[ Voor 53% gewijzigd door donny007 op 07-08-2014 12:16 ]

/dev/null

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-11 12:16

ShadowAS1

IT Security Nerd

Beetje offtopic, maar als je je wifi zo goed neerzet pak dan ook een degelijke router, anders heb je ook geen degelijke wifi, so to say.

De routers die UPC levert zijn ruk. Zet ze in bridge mode en knal er een fatsoenlijke router achter.

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

• JesseAMD
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-04 15:52
Bedankt voor de reacties.

Ik zat zelf ook al te denken om er eentje standalone te gebruiken. Het wireless gedeelte van de UPC modem uit en hotspots zijn ook uit te zetten via mijn UPC begreep ik.

Overkill zal het zeker zijn, maarja ook zonde om niet te gaan gebruiken en/of te prutsen met een goedkope router/wifi.

Een goede router erachter zetten zal ik naar kijken, moet sowieso al een switch gebruiken maar een router met meerdere lan poorten is natuurlijk een goede optie. Ook even kijken hoe ik dan met de kastruimte zit, anders zet ik de AP boven. Neem aan dat deze genoeg bereik heeft om beneden en buiten ontvangst te hebben (houten vloeren en wanden).

[ Voor 10% gewijzigd door JesseAMD op 07-08-2014 14:31 ]

Verwijderd

out is je vriend in dit geval. Veel mensen wonen in huizen waarin (gewapend) betond verwerkt is, en dat is heel slecht voor WiFi.

Echter, jij kan nu ook veel signalen van je buren binnen krijgen. En dus interferentie.

Kijk met SSIDer tool, wat je allemaal ziet, met name op de hogere verdiepingen (als je deze hebt)

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 27-11 18:55

donny007

Try the Nether!

Zo'n Ruckus AP zoekt automatisch naar de beste kanalen en schakelt tussen verschillende soorten antenne's voor de beste performance. Het is net even wat anders dan een Linksys doosje met twee sprietjes.

/dev/null

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:28
Zeker mooi spul, wij hebben bij een klant zone director 1106 met 2x een R300 omdat de goedkopere accespoints van Drayteks over hun nek gingen. Nu met zelfs 1X een R300 worden tussen de 40 en 50 actieve clients bediend. Uiteraard wordt de 2e R300 weer geactiveerd zodat de bandbreedte netjes verdeeld wordt.

Echt mooi spul voor scholen, winkel centra en zelfs hele steden worden voorzien van deze apparatuur! De beamflex technologie is helemaal geniaal!

Het kost wat maar dan heb je ook wat!

[ Voor 6% gewijzigd door NL_Scratch op 24-11-2014 19:32 ]

Pagina: 1