Toon posts:

Time Machine back-up maken duurt heel lang, WD my book live

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Macbook Air 2011 met 128 gb SSD, en een WD my book live 2TB netwerk Hardeschijf.
1,5 jaar geleden had ik de time machine back-up aanstaan, maar heb ergens een clean install gedaan van mijn Macbook, en er daarna niet meer naar gekeken.

Nu wil ik graag weer een time machine back-up maken, echter is de totale grootte 88GB, en is het back-uppen na een hele dag pas bij 20 gb.
Om mijn Macbook nou 4 dagen niet mee te kunnen nemen omdat een bakup van 88GB gemaakt moet worden, vind ik een tikkeltje onhandig.

Weet iemand hoe ik dit sneller kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ironic6925
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23-09 19:12
De WD is inderdaad slecht te gebruiken voor Timemachine. Ik heb wel eens een poging gewaagd maar kwam ook uit op een dag of 4. De boel gecanceld. Ik heb me er destijds in verdiept maar hoe het precies zat weet ik niet meer. Ik dacht dat het iets te maken had met bepaalde protocollen die WD nog wel gebruikt maar Apple sinds Mavericks niet meer.

Zowiezo vind ik dat de WD slecht omgaat met grote bestanden (zeg +10 GB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees in je bericht niets over je netwerk, wellicht is dat een bottleneck?
Mocht dit mogelijk zijn, probeer de schijf eens via USB aan te sluiten om te kijken of het dan wel sneller gaat.

Het is overigens wel zo dat als je de eerste backup gehad hebt dan word de rest incremental gedaan, dan is de traagheid ook niet zo storend.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2014 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonnetje83
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Ik heb hier ook last van gehad. Mijn imac via timemachine functionaliteit back-uppen naar de share in mijn mac mini. (Interne schijf). Niet vooruit te branden.

1,5 dag voor een paar gb.

Na lang zoeken (weet url even niet meer, sorry)heb ik op het officiele apple forum gelezen wat de ervaringen van anderen was. En wat bleek: zolang je niet osx server aan de andere kant hebt draaien ( bij mij de mac mini, bij jou een wd netwerk drive kennelijk) dan wordt de overdrachtsnelheid verlaagt.

Bij mij was het zo dat in het begin van de transfer deze best hoog was, maar al snel terugliep. Dat was ook de ervaring op het apple forum. Bij osx server had men er totaal geen last van, zeiden meerdere mensen, zeker na overgstapt te zijn vanaf OS X naar - server.

Ik heb het toen anders opgelost, maar wie weet verhelpt 17 eur (hoe zonde ook) jouw probleem. Google er anders maar op.