Toon posts:

Upgrade pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik zou graag willen weten of deze producten aan te sluiten zijn op mijn pc. En of het veel moeite is om de huidige inhoud van mijn pcbehuizing te verplaatsen naar de Sharkoon. Daarbij wil ik dus onderstaande producten erin zetten.

#ProductPrijsSubtotaal
1XFX R9 280X Black Edition€ 258,-€ 258,-
1Sharkoon T9 Value White edition€ 57,90€ 57,90
1Samsung 840 EVO 250GB€ 107,45€ 107,45
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 423,35

Moederbord: ASUStek Computer INC. model : P8H61/USB3
Voeding: Afbeeldingslocatie: http://www.vortez.net/index.php?ct=articles&action=file&id=14328

• JoepD
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-03 18:09
Dit gaat allemaal wel werken lijkt me. Je hebt een 620W voeding, wat ruim voldoende moet zijn. De videokaart verbruikt namelijk maximaal 300W en je overige componenten gaan waarschijnlijk geen 320W meer opslokken. Het moederbord past in de behuizing. De videokaart past op het moederbord, ook al is het een PCI-e 3.0 kaart (je moederbord is volgens mij met PCI-e 2.0 slots voorzien).

Het overplaatsen is over het algemeen behoorlijk eenvoudig, hiervan zijn ook bijvoorbeeld filmpjes te zien op Youtube.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:03

D4NG3R

kiwi

:)

GPU trekt zelfs maar 250W ;)

Dit mag geen probleem opleveren nee, tenzij deze GPU een 2e voor een Crossfire opstelling is.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:55

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Wat voor CPU heb je eigenlijk? Als dat de Celeron G470 of zo is moet je misschien een nieuwe overwegen (al passen er ook aardig recente processoren in het moederbord). Als er een i5 of i7 in zit voldoet hij waarschijnlijk wel, maar als je een oud low end ding hebt kan het misschien een bottleneck vormen.

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Op je GPU kun je in in ieder geval besparen:
pricewatch: MSI Radeon R9 280X GAMING 3GB

Nu is die case niet van geweldige kwaliteit, dus zou ik eventjes verder kijken naar cases van o.a Cooler Master, Fractal Design, Bitfenix en Zalmann.

Verder je SSD nog eventjes vervangen door een Crucial exemplaar, het snelheidsverschil is nihil en ga je niet merken, wel goedkoper én beveiliging tegen stroomuitval!

PSU is zeker wel sterk genoeg.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Verwijderd

Topicstarter
Hoe past de videokaart op het moederbord dan, aangezien het andere aansluitingen heeft?
Mijn CPU is de i5 2500.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:26
Niet een andere aansluiting, enkel een andere revisie. Fysiek is de aansluiting gelijk, dus dat past. Het gaat ook werken, want de videokaart is backward compatible. Vergelijk het met een USB 3.0 externe harde schijf die je in een tragere USB 2.0 doet. Het werkt prima, maar wellicht iets trager. Nu is dat in dit geval ook niet van toepassing, want de videokaart heeft genoeg bandbreedte aan een 16x PCI-e 2.0 slot.

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:55

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Aangezien je een i5 hebt denk ik wel dat de CPU nog voldoet. Je CPU is wat verouderd, maar met een twee generaties nieuwere CPU krijg je waarschijnlijk 10% meer prestaties, wellicht ietsje meer. Ik denk niet dat zoiets echt kan bottlenecken

Wilde vooral kijken of je niet met een echt low end CPU bezig was, maar dat is dus niet het geval.

Verwijderd

Topicstarter
Heb nog één vraagje, is de pricewatch: Cooler Master Centurion 6 Zwart
misschien van betere kwaliteit dan de Sharkoon T9? En word het erg krap met de videokaart, die 295mm is, in deze kast (kan maximaal 295mm lange kaart in).

Mvg
Pagina: 1