Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Notebook AMD A8 6410 uit VS

Pagina: 1
Acties:

• MuFFIN 007
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-09 01:08
Ik ben op zoek naar een laptop in de klasse 13 inch en kleiner, met de nieuwste en krachtigste AMD Beema APUs (A6 6310 / A8 6410) of gelijkwaardig van Intel. Tot nu toe worden deze chips in Nederland alleen in 15 en 17 inch formfactors geleverd, aldus de pricewatch. In de VS verkopen ze echter dit model: http://www.amazon.com/HP-...Convertible/dp/B00KDI9C4O

Weten jullie in Europa andere laptops te krijgen met genoemde chips in 11 of 13 inch?

Of anders laptops met gelijkwaardige chips in categorie 11 - 13 inch voor <500 euro?

[ Voor 46% gewijzigd door MuFFIN 007 op 08-08-2014 21:26 ]

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-11 12:39
Kan is heel groot dat je toch gewoon door de Douane gepakt wordt. Je moet dan minimaal 21% betalen over het totale bedrag en over de verzendkosten. Daarbovenop komt nog zo'n 20-25 euro aan inklaringskosten en dan heb ik het nog niet gehad over eventuele importheffingen als die van toepassing zijn.

• MuFFIN 007
Inderdaad, je loopt altijd risico.. Maar aangezien dit het aankoopadvies forum is; waar vind ik anders een compacte laptop met deze of gelijkwaardige chip voor <500 euro?

• MuFFIN 007
Bay Trail is geen optie, prestaties zijn zeker op grafisch vlak stuk minder dan topmodellen van AMD / Intel i3 ULV chips. Is anders nauwelijks verbetering ten op zichte van de E450 chip die ik nu heb.

Ik wil graag minimaal of beter dan:
- Intel i3 3217U
- AMD A6 6310

Iets als de i5 4200U zou helemaal perfect zijn, maar ik weet dat dat in deze prijsklasse lastig is..

11 of 13 inch maakt me niet uit. Merkvoorkeur heb ik ook niet echt, hoewel ik tevreden ben met de bouwkwaliteit van m'n huidige HP. Die X360 is idd een leuk ding, maar in NL helaas dus alleen verkrijgbaar met Bay Trail in de 11 inch en i3/i5 in 13 inch, maar die zijn te duur.. Vandaar dat ik ook in de VS naar dat AMD model keek, die bestaat hier niet.. :/

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-11 12:39
Mag het ook 14" zijn? Want dan zou je deze kunnen pakken:

pricewatch: Lenovo IdeaPad S410p-00397

Dan heb je een i5-4200U voor 499

• MuFFIN 007
Die heb ik al langs zien komen inderdaad, zou best een optie zijn! Wil echter zeker zijn dat er niet meer opties zijn met betere prijs / prestatieverhouding.. Bestaat er ook een Duitse / Britse / Europese pricewatch (niet van Tweakers) waarmee je in Europa rond kunt zoeken? Het extra gedoe met bestellen is het me absoluut waard als ik dan meer in huis kan halen :)

Heb deze modellen nog gevonden, om beetje aan te geven wat ik zoek:

http://www.preissuchmasch...voBook-F200LA-CT024H.html
(Core i3 4010U, €399)

http://www.preissuchmasch...enovo-M30-70-MCF26GE.html
(Core i3 4010U, €410)

Liefst zou ik dan een kleurtje willen anders dan zwart op de Vivobook, anders staat het zo goedkoop.. De Lenovo S410p, wat een non-touch model blijkt te zijn, is in het buitenland nergens te vinden, wat 'm wel vrij duur maakt.. Er bestaat ook nog een S410 (non-P) en een S410 Touch, maar die zijn hier weer niet te krijgen, en ook niet via Amazon USA. Line-up is een zootje.. :/

[ Voor 64% gewijzigd door MuFFIN 007 op 08-08-2014 11:51 ]

• xirerf
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-11 19:28
Je zou geizhals.de kunnen proberen. Het nadeel van laptops in Duitsland is dat ze over het algemeen een QWERTZ toetsenbord hebben.

Ikzelf wacht ook op die F200LA die je gelinkt hebt. Lijkt me een erg mooie laptop voor die prijs. Helaas kan ik op het moment niks vinden over de beschikbaarheid in Nederland. Misschien eens een mailtje naar Asus sturen.

• MuFFIN 007
Nederland wordt wel vaker overgeslagen, daar ben ik in mijn zoektocht wel achtergekomen. Veel interessante modellen van HP en Lenovo bestaan hier niet, en komen waarschijnlijk ook niet meer. De info op de website van de fabrikanten is vaak achterhaald, ik gebruik nu gewoon de .us of .de websites..

De F200LA blijft voor 11.6" ook bovenaan staan, zelfs na een internationale zoektocht.

Heb m'n beeld nu iets verbreed naar maximaal 14", en dan valt er wel meer moois te vinden. Zo is de Lenovo Flex 142-D leverbaar met A8 6410 + dedicated R5 M230, voor €450 (Duitsland). Dat is ook echt veel bang for buck, je krijgt ook een IPS scherm ipv TN. Benchmark-wise is deze combinatie ongeveer net zo sterk als de i3 4010U + HD4400. (http://nl.hardware.info/p...4d-59427540#tab:overzicht).

Eveneens aardig is de Aspire E5-471 (14") uit de VS ($449), je krijgt dan een i5 4210U + HD4400, een tandje sterker dan de i3 dus, vooral omdat de i5 TurboBoost tot >2 GHz heeft. Helaas wel alleen VS, dus je zult ondanks de gunstigere koers wel op 450 euro uitkomen door BTW naheffing ;)

[ Voor 4% gewijzigd door MuFFIN 007 op 10-08-2014 16:18 ]

• xirerf
Inderdaad, de conclusie dat Nederland vaak niet mee doet met interessante laptops heb ik helaas ook moeten trekken. De F200LA blijft voor mij zeker ook boven aan het lijstje staan. Ik heb coolblue een mailtje gestuurd of zij meer informatie hebben of deze laptop naar Nederland komt. Zelfs al zou de laptop bij CB 499 kosten heb je nog een prima deal, lijkt mij.

Naar 14" heb ik ook zitten kijken. Na lang overwegen heb ik toch besloten deze klasse te laten vallen: voor langdurig computerwerk heb ik een vaste computer. De nieuwe notebook zit vooral in de tas en dan vind ik 14" persoonlijk echt te groot. Eigenlijk vind ik 13" al aan de grote kant, zodoende dat ik de 13" van HP met i3 ook nog niet heb besteld.

Ik heb ook nog een tijdje zitten kijken naar de nieuwe Lenovo Yoga 2 11. Helaas is deze in een core i3 variant weer vrij duur, dus het zou dan de Pentium N3520 worden. Nu kom ik van een HP Pavilion dm1 met e-350 af en volgens notebookcheck zou de pentium een aardige vooruitgang zijn. Toch ben ik er nog niet helemaal over uit of het nu zo'n goede keuze zou zijn; liever heb ik een i3 met hd4400. Overigens is de Lenovo Yoga 2 11 op de CPU en het toetsenbord na wel vrij goed geloof ik: goed scherm, passief gekoeld, degelijke bouwkwaliteit, etc...

Al met al vind ik het interessant om te lezen hoe jij in het koopproces zit: ik word er inmiddels een beetje moe van dat alle laptops het net niet lijken te zijn.

• MuFFIN 007
Klopt, je wordt er af een toe een beetje waardeloos van. En het fenomeen dat fabrikanten soms pas laptops met chips uitbrengen een halfjaar nadat Intel of AMD deze gereleased heeft, helpt ook niet echt, want zo weet je nooit wat het perfecte koopmoment is. Zo komen er nog steeds modellen met Haswell i3's bij...

Wel grappig dat jij van een bijna gelijke laptop komt als ik, die van mij heeft alleen een iets nieuwere chip, de E450 ;) Je weet dan ook de prestaties af en toe niet geweldig zijn; ik heb onder Windows 7 YouTube 720p of 1080p nooit vloeiend gekregen, pas toen ik Windows 8 installeerde ging het. Om die reden zoek ik nu een model wat vooral fors krachtiger is, dat vind ik net wat belangrijker dan mobiliteit. Daarom ga ik wss wel voor de 14".

Als ik je advies mag geven; de Pentium N3520 is best aardig, maar geen enorme vooruitgang tov wat 'wij' met onze AMD chips gewend zijn. Qua processorkracht zal het verschil merkbaar zijn, maar grafisch houdt het allemaal niet over, de HD4400 van de Haswells hebben 3x zoveel rekenunits als die van Bay Trail M chips (Celeron N, Pentium N...). In dagelijks gebruik zal je met die chips dus alsnog af en toe tegen beperkingen aanlopen. Weet niet of je notebookcheck.net kent, maar daar staan zowat alle laptop cpu's en gpu's op die er bestaan, plus handige vergelijkingslijstjes. Ik gebruik het altijd als ik een bepaald model niet ken, alles wordt een stuk inzichtelijker dan. Maar als je dus merkbare vooruitgang wilt zou ik echt voor een Ivy of Haswell i3 gaan, of de nieuwste AMD APU's, zoals de A6 6310 en A8 6410.

• xirerf
Een e-450 is inderdaad net wat vlotter dan de e-350, ik kreeg youtube dan ook niet echt geweldig aan het spelen nee. Windows 8 was een vooruitgang wat betreft ondersteuning, maar sinds ongeveer een half jaar werk ik vooral in linux: daarmee is youtube helemaal niet te doen. Verder vind ik linux gewoon een stuk fijner, maar dat is een kwestie van smaak.

Ik heb notebookcheck voor de pentium inderdaad bekeken, maar niet het GPU gedeelte. Goed dat je me daar op wijst, daar had ik totaal niet bij stil gestaan. Bij deze is de pentium (en daarmee de lenovo yoga) dan ook van de baan.

Vandaag heb ik reactie van Coolblue gehad op mijn e-mail over de asus F200LA. Zij konden mij niet meer vertellen maar hebben mij een telefoonnummer van ASUS gegeven en adviseerden mij hen te bellen. Zo gezegd zo gedaan, blijkt dat ik de technische support aan de telefoon had. Deze meneer kon mij ook niet meer vertellen. Toen ik vroeg waar ik die informatie dan wel zou kunnen krijgen werd ik doorverwezen naar de mediamarkt of saturn: ik moest hen maar een e-mail sturen want zij zouden er meer over weten. Ik ben nu in afwachting van reactie van mediamarkt en/of saturn, maar gezien de gang van zaken heb ik er niet zo veel vertrouwen in.

Ik moet wel zeggen, wat betreft 14" is er wel een stuk meer te krijgen zeg...

• MuFFIN 007
Haha, herkenbaar inderdaad.. Ik draai nu niet voor niets alleen nog maar op Windows 8, stuk betere optimalisatie. Wat betreft de F200, wss word je idd van kastje naar muur gestuurd, je kunt beter zelf alle webshops goed in de gaten houden, dan kom je verder.

Klopt dat 14" stuk ruimer is, zo kan je die Lenovo Flex 2 14D met i3 4010U en Nvidia 820M ook voor 499 krijgen, om maar even aan te geven wat de mogelijkheden zijn. Daarnaast krijg je er ook nog een Full HD IPS scherm bij, dat is het mooiste ;) (komt van Amazon.de, moet je maar even kijken)

• MuFFIN 007
Heb besloten voor deze te gaan, omdat nu in de aanbieding:

http://www.cyberport.de/l...ws-8-1-1C31-2LG_8274.html

Topic kan dicht.
Pagina: 1