Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Opzoek naar helpende tweaker in de omgeving van Delft

Pagina: 1
Acties:
  • 763 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Onlangs heeft een vriend voor mij een computer systeempje in elkaar gezet. Echter start dit systeem niet op. Nu wij alles hebben geprobeerd, zijn wij op zoek naar een handige en behulpzame tweaker.

Nu is dus de vraag of er een tweakers in de omgeving van Delft woont die ons, tegen een redelijke vergoeding wil helpen met het probleem.

Met vriendelijke groet,

Kelvin

• san.okk
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Wat hebben jullie zoal geprobeerd? Hoor je het systeem wel aanspringen? Heb je überhaupt beeld of gebeurd er helemaal niets?

Verwijderd

Topicstarter
san.okk schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 23:17:
Wat hebben jullie zoal geprobeerd? Hoor je het systeem wel aanspringen? Heb je überhaupt beeld of gebeurd er helemaal niets?
Alle standaard trouble shoot oplossingen die ik tijdens mijn stage (computer assemblage) heb gedaan/ geleerd. Bedrading nakijken, ander geheugen geprobeerd, moederbord nakijken.

Het raarste is dat het power led lampje direct gaat branden wanneer de stekker in het stopcontact zit. Verder gaat de cpu fan (intel stock koeler) ook niet draaien en krijg ik geen beeld.

Ik vraag me daarom ook af of een van de onderdelen defect is, ik heb echter niet de middelen en kennis om dit te kunnen testen.

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Kan zomaar zijn dat er ook wat is met je videokaart lof processor. Zit alles er goed op? Probeer alles met zo min mogelijk hardware erop. Meeste processoren hebben geintegreerde GPU tegenwoordig, dus dan kun je 'm heel kaal checken.

Zit je geheugen in de juiste slot? Wil ook nog wel eens zijn ;-).

Check verschillende memory banken en zet opnieuw je CPU erop.

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-10 22:59
De vraag om hulp op deze manier lijkt mij thuis horen in het vraag en aanbod gedeelte van de site.

Verder willen wij je prima helpen via het forum, maar dan hebben we meer informatie nodig.
Neem eerst dit topic eens door: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
Als de pc daarna nog niets doet kan je het beste dit topic bijwerken met alle informatie. Welke onderdelen heb je? Wees specifiek merk, type enz. Wat heb je zelf geprobeerd, want ik kan niet raden welke dingen jij tijdens je stage hebt geleerd.

Als ik je verhaal zo lees zou ik het volgende doen:
Onderdelen uitbouwen, alleen moederbord geheugen voeding, en gpu (als deze niet onboard is) aansluiten (Het liefst buiten je kast dus op de kartonnen moederbord doos bijvoorbeeld) dit om kortsluiting uit te sluiten. je pc aanzetten kun je dan doen door de power pinnetjes van je moederbord te kortsluiten met bijvoorbeeld een schroevendraaier of een jumpertje.

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

DM mij maar ;)

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen hierboven, bedankt voor jullie hulp. Helaas ga ik zaterdag op vakantie en heb ik vandaag/ morgen niet voldoende tijd om er nog eens rustig naar te kijken. En omdat mijn vriend nu op een 10+ jaar oude laptop moet werken, wil ik hem geen week laten wachten.
Bericht verstuurd.

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01:32
Verwijderd schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 11:56:
Iedereen hierboven, bedankt voor jullie hulp. Helaas ga ik zaterdag op vakantie en heb ik vandaag/ morgen niet voldoende tijd om er nog eens rustig naar te kijken.
En toch zou je er wel eens baat bij kunnen hebben om tenminste wat informatie te posten.

Een Haswell refresh CPU op een ouder bord zou wel eens problemen kunnen veroorzaken, de kans bestaat dat je 'helpende Tweaker' dat ook niet 123 kan debuggen bij gebrek aan spare CPUs...

• Lednov
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-05 21:51
tja kan inderdaad van alles zijn, en als het gaat om flashen vande bios moet dat gen probleem zijn. heb wel een CPUtje liggen.

post eens wat je specs zijn?

Verwijderd

Topicstarter
Specs:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G3220 Boxed€ 46,-€ 46,-
1Asus H81M-K€ 38,03€ 38,03
1LC-Power LC-1410mi€ 33,50€ 33,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 117,53

-Een oude Maxwell 7200 rpm HDD
-Twee 2gb 2de hands werkgeheugen

Er is een afspraak gemaakt met keur0000 voor zaterdag. Maar suggestie's zijn altijd welkom.

• Plato112
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-11 13:02

Plato112

Da is toch nie normaal!

Zit de kabel vanuit de kast, dus voor de aan-/uitknop, resetknop en leds, wel goed aangesloten?
Dat is het eerste waar ik aan denk omdat je ook zegt dat het ledje meteen begint te branden.

Ik heb trouwens ooit een combinatie van kast/moederbord gehad waar ik alles volgens het boekje had aangesloten, maar dat bleek uiteindelijk toch verkeerd om te zijn.

Speed limits are like herpes.

• Lednov
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-05 21:51
Verwijderd schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 02:33:
Specs:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G3220 Boxed€ 46,-€ 46,-
1Asus H81M-K€ 38,03€ 38,03
1LC-Power LC-1410mi€ 33,50€ 33,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 117,53

-Een oude Maxwell 7200 rpm HDD
-Twee 2gb 2de hands werkgeheugen

Er is een afspraak gemaakt met keur0000 voor zaterdag. Maar suggestie's zijn altijd welkom.
maak er een minimeet van :) nee gekheid

wat het iig niet is, is de eerder genoemde biosflash die je moest doen voor haswell refresh.
probeer trouwens eens voor de gein de stekkertjes die je normaal van je front komt eens om te draaien. soms maakt het wel eens verschil. geen zorgen, je maakt er niets kapot mee.

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-11 12:40

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica