Gebruik DS R4/N5 als Action Replay module

Pagina: 1
Acties:
  • 325 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computer1_up
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-06 22:06
Een tijdje geleden heb ik een N5 kaartje voor de NDS Lite gekocht om wat ermee te experimenteren, niet met de bedoeling om er gepirate games mee te draaien.
Nintendo heeft laatst de WFC servers uitgezet, waardoor het niet meer mogelijk is om via WIFI te spelen. Nu is er een project gaande om zelf servers op te zetten om hiermee verder te gaan. Echter moet je hiervoor je spellen patchen.
Aangezien ik niet van gedownloade roms houd, wil ik mijn gewone Pokemon Platinum cardridge graag patchen. Voor zover ik heb gelezen, moet dat mogelijk zijn met een Action Replay kaartje. Echter zijn die nog maar slecht te krijgen, en ik heb er zelf geen.

Nu zat ik te denken, of het mogeijk is, de N5 kaart (lijkt sprekend op de beter bekende R4) te gebruiken als zo'n AR kaart (dus niet om de codes te gebruiken op de gameroms op de N5 zelf), ofwel iets dat zich hetzelfde gedraagt als een AR, om dat met een officieele game te gebruiken.

Is zoiets mogelijk?

Did you try turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:26

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Hallo computer1_up,

De N5 kaartjes zijn wat betreft de Nintendo voorwaarden illegaal, ik realisser mij dat dit een grijs gebied is en zal dit voorleggen aan de andere mods. Omdat ik geen risico's wil lopen gaat je topic voorlopig op slot mocht er besloten worden dat dit toch acceptabel is dan gaat het slotje er weer af.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Dit topic is gesloten.