need help with duron

Pagina: 1
Acties:

• -=*skilla*=-
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09 11:54
ben bezig met een oc projekt met een duron 650. ik blijf zitten op een fsb van 117 mhz kan iemand me verder helpen? bv met multiplier unlocking? het bord is een msi k7t pro

jammer ik kom nu niet verder als 761 mhz stabiel !!

all people are wise untill they speak

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

multiplier unlocking is nu nog niet mogelijk met een duron. misschien dat binnenkort moederborden op de markt zullen komen die dit kunnen. ik meen dat qdi aangekondigd had dat hun nieuwe socket-a moederbord (de kinetiz ofzo) het wel zou kunnen.

over gfd-achtige devices is volgens mij nog niks bekend en het valt een beetje te betwijfelen of iets dergelijks met een socket-a cpu uberhaupt nog kan.

• -=*skilla*=-
iemand een idee wanneer de asus A7v uitkomt die kan het zeker. zie THG

Verwijderd

wow skilla geen slechte prestatie wat voor cooling heb je. In andere tests kregen ze je moederbord niet verder dan 110. en je 117Buz maakt je duron sneller dan een 800Mhz duron dus op zich geen slechte overclock. maar je cpu kan zeker nog verder maar de de memory implentatie van de KT133 chipset is niet erg goed waardoor FSB OCen niet erg lekker gaat. Het is nog maar de vraag of de productie versie van de ASUS A7V ook de multiplier functies heeft maar de kans is er. Dit bord wordt al op sommige plaatsten verkocht maar nog niet in NL. moet je wel weer je MSI bord kwijt beetje zonde. maar veel succes. wat voor kooling gebruik je en wat voor voltage?

thvinny

• -=*skilla*=-
het ligt niet aan de geheugen timing(hostclock -33) het ligt aan de chipset zelf die moest ik al 0.15 V omhoog gooien. ps dit is op PC100 mem met een cooler op de chipset en een stock cooler op de duron komt nog een Golden orb op ...

• HermeS
  • Laatst online: 04-09 16:50
de ev6 bus schijnt inderdaad niet goed overklokbaar te zijn 117 is dan ook een goed tot uitmuntend resultaat . er was wel een z'n lompia (niet beledigend bedoelt maar ik weet niet meer of het een chinees was of japaner of die richting op) die beweerde dat hij zijn bus op 140 of 150 had gekregen(op t.net) , maar dat lijkt me toch heel erg sterk.

• Bomberman
  • Laatst online: 20-01 15:31
er was wel een z'n lompia (niet beledigend bedoelt maar ik weet niet meer of het een chinees was of japaner of die richting op)
Bedoeld of niet het is beledigend. En -=*skilla*=-, je mag inderdaad blij zijn als jij je FSB stabiel op 117MHz kan krijgen ... mijn Asus K7V gaat niet verder dan 105MHz :'(. De rest zal waarschijnlijk toch moeten met een verandering van de multiplier (misschien mogelijk met het solderen van die contactjes toch?). Komt inderdaad doordat de EV6 bus een DDR bus is ...

PC Specs

• -=*skilla*=-
denk dat he met de socket versie wel mee valt kortere leads dus minder verlies.. ik kan mijn eigen athlon niet eens verder krijgen.. heb alleen de keuze tussen 100/120/133 mhz op de k7pro van msi .. terwijl volgens de specs ie per mhz instelbaar moet zijn.. nu nog opzoek naar een GFD voor em want de casing is er al af !!!

Pagina: 1