Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Opzoek naar een game/multimedia laptop (+/- 1400 euro)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Na lang opzoek naar een laptop en nog steeds geen idee welke ik moet halen heb ik toch jullie mening nodig.

Wat ga je met je laptop doen?
Ik zal mijn laptop voornamelijk voor games gebruiken zoals Counter Strike global offensive en Dayz.
Ook wil ik af en toe Adobe Photoshop gebruiken en kijk ik graag naar films en series.

Wat is je budget?
Rond de 1200-1400 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja ik wil me laptop mee kunnen nemen dus wil het liefst een 15.6''

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb een paar eisen aan de laptop die ik wil, een ssd (Min 128 gb), Quadcore i7 en het liefst de NVIDA GTX 860 (of een van de serie).

Na veel rond gekeken te hebben kwam ik op een Top 3 uit:

Als eerst de Lenovo IdeaPad Y50-70-00805 (1400/1349), met een 512 gb ssd, i7- 4700HQ en de NVIDIA GTX 860M (Maxwell). Dit leek me de perfecte laptop totdat ik veel mensen hoorde klagen over het TN paneel. Hoewel ik wel mijn laptop thuis aan een externe monitor aansluit wil Ik toch graag buitens huis ook mooi beeld hebben.

Als tweede kwam ik op de MSI GE60 2PE-269NL APACHE PRO (1399), iets minder ssd geheugen wel een extra hdd en een beterscherm. Helaas is die wat zwaarder en ziet die er wat minder uit.

De laatste laptop die ik vond ligt iets boven mijn budget de MSI GS60 2PC-265NL (1600), met SSD en een 7200 HDD van 1 TB. Ziet er goed uit niet groot en weegt maar 2kg, het heeft ook nog eens een goede CPU + Nvidia GTX 860 (Kepler?)

Nu zit ik met het probleem dat de apache mij iets te groot lijkt, de HDD schijnt maar 5400 RPM te zijn en de optical drive vind ik niet nodig. De Lenovo is eigenlijk geweldig naast het scherm en weet niet of het scherm vervangen het echt waard is. Als laatst de GS60 die best geweldig lijkt was het niet dat het me 1600 euro gaat kosten.

Hopelijk kan iemand me helpen met dit dilemma.

Alvast bedankt !

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-11 12:39
Je hebt betere schermen voor de Y50-70 maar het is niet dat het onwerkbaar is, Mensen die em echt zlef hebben vinden het uiteindelijk meevallen.

Je kan het scherm nog altijd heel eenvoudig vervangen. Maar je zal zien dat dit uiteindelijk niet nodig zal zijn. Je vindt iig nergens een dergelijke config voor een betere prijs. Zelfs niet als je de prijs van een scherm vervanging er achteraf bij optelt.

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 29-11 14:38

spartacusNLD

This is Sparta!!

Cinemaskoop schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 21:19:
Je hebt betere schermen voor de Y50-70 maar het is niet dat het onwerkbaar is, Mensen die em echt zlef hebben vinden het uiteindelijk meevallen.

Je kan het scherm nog altijd heel eenvoudig vervangen. Maar je zal zien dat dit uiteindelijk niet nodig zal zijn. Je vindt iig nergens een dergelijke config voor een betere prijs. Zelfs niet als je de prijs van een scherm vervanging er achteraf bij optelt.
kan me hier helemaal bij aansluiten.
heb zelf de Y50 en t scherm valt idd mee als je hem ff gebruikt :)
heb er zelf een Crucial MX100 512GB ssd in gezet voor 200 euro.
daarnaast heb ik zelf een los scherm besteld wat ik erin ga zetten voor 125 euro.
in totaal dus 1325 aan kwijt geweest. binnen jou budget :)
ik zou dus t bovenstaande aanraden :)

dit maakt dat je een heel snelle laptop hebt met sterke GTX860m maxwel GPU.

ssd tutorial:

scherm tutorial:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=7BqVuCKew1E]

heel makkelijk dus ;)

[ Voor 16% gewijzigd door spartacusNLD op 06-08-2014 23:28 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

• Cinemaskoop
Ja en mocht je die SSD niet zelf erin willen zetten en je ook meteen 16GB zou willen zou je die versie die je zelf al had gezien kunnen kopen waar standaard al 512GB SSD in zit.

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Cinemaskoop schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 23:20:
Ja en mocht je die SSD niet zelf erin willen zetten en je ook meteen 16GB zou willen zou je die versie die je zelf al had gezien kunnen kopen waar standaard al 512GB SSD in zit.
deze dus:
http://www.campusshop.nl/...y50-70-00805/details.aspx

:)

lenovo y50 marketing team :+

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties!
Hoe zit het met de garantie als je het scherm vervangt en hoe bevalt het toetsenbord?
Hoor dat het wat makkelijk op en neer beweegt :)

• Richenelk
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 28-11 22:55
spartacusNLD schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 23:10:
[...]

kan me hier helemaal bij aansluiten.
heb zelf de Y50 en t scherm valt idd mee als je hem ff gebruikt :)
heb er zelf een Crucial MX100 512GB ssd in gezet voor 200 euro.
daarnaast heb ik zelf een los scherm besteld wat ik erin ga zetten voor 125 euro.
in totaal dus 1325 aan kwijt geweest. binnen jou budget :)
ik zou dus t bovenstaande aanraden :)

dit maakt dat je een heel snelle laptop hebt met sterke GTX860m maxwel GPU.
Hoe werkt de Y50 qua gaming?
Veel review gelezen maar hoor het liever toch van een gebruiker zelf.

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 23:50:
[...]

Bedankt voor de reacties!
Hoe zit het met de garantie als je het scherm vervangt en hoe bevalt het toetsenbord?
Hoor dat het wat makkelijk op en neer beweegt :)
scherm vervangen = geen garantie meer op t scherm (logisch natuurlijk :+)
zelfde geld voor de HDD als je deze vervangt voor een SSD
de rest blijft gewoon onder garantie vallen want daar heb je niks mee gedaan.
toetsenbord moet je heel hard indrukken wil je iets van beweging krijgen. bevalt goed!

wil je t 100% zeker weten. vraagt t ff via chat op de campusshop site aan een medewerker.
Richenelk schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 00:22:
[...]

Hoe werkt de Y50 qua gaming?
Veel review gelezen maar hoor het liever toch van een gebruiker zelf.
welke games?
ik speel vooral BF4 en DayZ
BF4 draait 45-50 fps op high settings @ full hd (ultra op 30 fps ongeveer)
Dayz draait 30 fps op high settings @ full hd (dayz is nog alpha dus je moet niet naar de fps kijken)

[ Voor 38% gewijzigd door spartacusNLD op 07-08-2014 00:53 ]

• Richenelk
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 28-11 22:55
Thanks!
Ging vooral om battlefield 4
Ik neem deze laptop ook in overweging.

• Cinemaskoop
Ik denk dat als je aanspraak wil maken op garantie je beter het originele scherm even terugplaatst. Want als ie niet te repareren is vervangen ze em voor een nieuwe bijvoorbeeld en ben je je scherm kwijt. En ook om vragen en vingerwijzen te voorkomen.

Verwijderd

Topicstarter
spartacusNLD schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 00:50:
[...]

scherm vervangen = geen garantie meer op t scherm (logisch natuurlijk :+)
zelfde geld voor de HDD als je deze vervangt voor een SSD
de rest blijft gewoon onder garantie vallen want daar heb je niks mee gedaan.
toetsenbord moet je heel hard indrukken wil je iets van beweging krijgen. bevalt goed!

wil je t 100% zeker weten. vraagt t ff via chat op de campusshop site aan een medewerker.

[...]

welke games?
ik speel vooral BF4 en DayZ
BF4 draait 45-50 fps op high settings @ full hd (ultra op 30 fps ongeveer)
Dayz draait 30 fps op high settings @ full hd (dayz is nog alpha dus je moet niet naar de fps kijken)
Mooi dat die zo goed bevalt, nou vroeg ik me af of het het waard is om die van 1349 te kopen, er zit dan wel een 512 ssd en 16 gb ram in maar dat is het dan ook wel. Is dit 349 euro waard? Zoals je al zei was jij 1325 kwijt totaal + een nieuw scherm. Ben niet echt iemand die laptops opent dus weet niet of het wel zo makkelijk is en slim is om te doen :D

Welk scherm heb je er trouwens ingezet en bevalt die goed qua kijkhoek etc?

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Verwijderd schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 12:32:
[...]

Mooi dat die zo goed bevalt, nou vroeg ik me af of het het waard is om die van 1349 te kopen, er zit dan wel een 512 ssd en 16 gb ram in maar dat is het dan ook wel. Is dit 349 euro waard? Zoals je al zei was jij 1325 kwijt totaal + een nieuw scherm. Ben niet echt iemand die laptops opent dus weet niet of het wel zo makkelijk is en slim is om te doen :D

Welk scherm heb je er trouwens ingezet en bevalt die goed qua kijkhoek etc?
scherm ga ik vanavond monteren. bekijk de youtube filmpjes ff en je ziet dat t niet moeilijk is :)

zal vanavond ff posten hoe t scherm bevalt maar nogmaals t standaard scherm is echt niet zo slecht als de meeste beweren

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

scherm gemonteerd. super makkelijk :) je ziet wel een stuk verbetering maar niet heeel erg veel.
heb dit scherm erin gezet: http://www.beeldschermwin...n-led-socket-iukikbkbtuth

• Cinemaskoop
Als je niet van sleutelen houdt zou ik gewoon die van 1349 kopen.. Het is echt niet zo dat het scherm niet mee te werken is.. je hebt ook TV's van 300 euro en van 8000 euro. Zijn allebei gewoon goed alleen is die van 8000 euro natuurlijk veel beter.. maar toch worden er meer TV's van 300€ verkocht.

Je kan ook gaan voor een notebook met een beter scherm zoals je zlef al aangaf.. maar dat gaat dan ten koste van de SSD of van de videokaart. Met als gevolg dat je een heel mooi scherm hebt maar vervolgens een lagere framerate.. dan schiet je er nog niks mee op.

Je hebt sowieso de terugvalmogelijkheid van het scherm. Een videokaart kan je achteraf niet vervangen.

[ Voor 38% gewijzigd door Cinemaskoop op 07-08-2014 22:54 ]

Pagina: 1