Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Netbook tweak advies

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Wat ga je met je laptop doen?
Browsen, films kijken, muziek afspelen

Wat is je budget?
100euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Bedoeld voor onderweg

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen.

_______________________________________________________________________________________
Beste allemaal,

Alweer bijna twee jaar geleden heb ik het volgende netbookje gekocht: pricewatch: Asus Eee PC 1025C-WHI042S (N2800)

Nou heb ik dat ding nauwelijks gebruikt omdat hij zo sloom is... (enkel af en toe voor onderweg) nou wil ik er graag wat nieuw leven in blazen want hij heeft toch 300 piek gekost en een netbookje voor onderweg kan best fijn zijn!

Zouden jullie mij hierbij willen assisteren? :)

1) SSD

Graag zou ik de 320gb HDD vervangen door een xxxGB SSDtje, tips qua merk? :9 :9
Stel ik heb zometeen een SSD gekozen, hoe zet ik mijn windows (starter) over van de HDD naar SSD?

2) RAM / WINDOWS

Zoals je ziet heeft hij maar 1gb ram, schiet niet echt op met windows 7, dus deze wil ik graag uitbreiden.

Het moederbord (Intel Atom n2800) heeft 1 slotje en kan tot 4gb ddr3 hebben. (bron: http://ark.intel.com/nl/p...r-N2800-1M-Cache-1_86-GHz)

Windows starter support echter maar 2gb. (bron: MSDN: Memory Limits for Windows and Windows Server Releases (Windows)

Nou wil ik graag jullie advies in wat ik het beste kan doen;

A) 4gb nemen en bij w7 starter blijven.
--> w7 starter limit bypassen op een of andere manier? misschien slechts tot 3-4gb, zelfs dat zou al mooi meegenomen zijn! (Ik las zoiets op het internet maar het was mij niet helemaal duidelijk)

B) 4gb nemen en upgraden naar w7 home premium.
--> is dit nog wel mogelijk? kan de upgrade nergens meer vinden/kopen online ???
--> Stel ik upgrade 'm, belast w7 home premium de CPU niet dusdanig meer dat 4gb dan op hetzelfde neer komt als 2gb bij w7 starter?

C) 2gb nemen en bij w7 starter blijven.
--> Zou dit in combinatie met een SSD al een prettige gebruikers ervaring kunnen geven? (basis gebruik zoals browsen, filmje kijken, muziek afspelen) Zo ja;
--> Prettig genoeg dat bovenstaade opties slechts verwaarloosbaar beter zouden zijn?

Bijvoorbaat dank voor het meedenken / jullie advies! :*)

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2014 20:57 ]

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Kun je niet 200 bijdoen en de asus t100 nemen?

[ Voor 100% gewijzigd door Chris Smoove op 06-08-2014 20:59 ]

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

2GB, 120GB SSD. Klaar. Maar die eeepc is wel fricking langzaam by itself met die oude Atom-CPU. Wordt de moeite amper waard om in te investeren.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 20:56:

Het moederbord (Intel Atom n2800) heeft 1 slotje en kan tot 4gb ddr3 hebben. (bron: http://ark.intel.com/nl/p...r-N2800-1M-Cache-1_86-GHz)
Kleine sidenote: er zit een hardlimit van max 2GB in dit soort netbookjes zover ik weet, ook al kan de processor (in dit geval, niet het moederbord ;)) het wel aan.

Mijn advies is:

128 óf 256GB Crucial MX100 (256 zit al bijna tegen je budget aan, maar misschien heb je geluk met het RAM)
2GB RAM-bankje (merk boeit niet echt)

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Jep en Win7 starter houden. Van meer maak je toch niet gebruik.

Verwijderd

Topicstarter
Jejking schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 20:58:
2GB, 120GB SSD. Klaar. Maar die eeepc is wel fricking langzaam by itself met die oude Atom-CPU. Wordt de moeite amper waard om in te investeren.
Vandaar mijn wens toch meer dan 2gb ram er in te krijgen :P
Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 21:01:
[...]

Kleine sidenote: er zit een hardlimit van max 2GB in dit soort netbookjes zover ik weet, ook al kan de processor (in dit geval, niet het moederbord ;)) het wel aan.

Mijn advies is:

128 óf 256GB Crucial MX100 (256 zit al bijna tegen je budget aan, maar misschien heb je geluk met het RAM)
2GB RAM-bankje (merk boeit niet echt)
Sorry, ik bedoelde processor! dat is de intel atom n2800 :-) dus ja, die kan dat hebben.
Vandaar mijn vraag betreft het bypassen van starter OF upgraden.

Betreft SSD, mx100 past ook gewoon in een laptop? toppie!

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2014 21:06 ]

Verwijderd

Dat past zeker. In deze netbookjes zit gewoon een 2.5", wat de MX100 ook is. Dus dat gaat gewoon prima. :)
hoe zet ik mijn windows (starter) over van de HDD naar SSD?
Er zijn in dit geval meerdere wegen naar Rome.. Een van de opties:

1. Recoverypartitie clonen naar SSD
2. Recovery starten vanaf SSD op netbook
3. Genieten

Andere optie is een installatiemedium te tweaken zodat je kan kiezen uit Windows 7 Starter bij het installeren. En dus schoon beginnen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 21:09:
Dat past zeker. In deze netbookjes zit gewoon een 2.5", wat de MX100 ook is. Dus dat gaat gewoon prima. :)

[...]

Er zijn in dit geval meerdere wegen naar Rome.. Een van de opties:

1. Recoverypartitie clonen naar SSD
2. Recovery starten vanaf SSD op netbook
3. Genieten

Andere optie is een installatiemedium te tweaken zodat je kan kiezen uit Windows 7 Starter bij het installeren. En dus schoon beginnen.
Maar gezien het recovery programme op de HDD staat, als ik de HDD loskoppel... hoe bereik ik die om hem over te brengen naar SSD?

P.S.
Is dit iets mogelijks? of is dit gewoon lulkoek
http://www.unawave.de/win...-ram-barrier.html?lang=EN

• stane
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08:26
Linux distro à la Lubuntu geen optie? Heeft mijn netbook ook een tweede leven gegeven (zonder evt. hardware upgrades, maar dat is altijd mooi meegenomen).

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 21:11:
[...]

Maar gezien het recovery programme op de HDD staat, als ik de HDD loskoppel... hoe bereik ik die?

P.S.
Is dit iets mogelijks? of is dit gewoon lulkoek
http://www.unawave.de/win...-ram-barrier.html?lang=EN
Kan door middel van een Linux distro zoals Clonezilla (http://clonezilla.org/)

Starten vanaf USB en tijdelijk opslaan op bijvoorbeeld een externe HDD. Vervolgens SSD inbouwen en het trucje in omgekeerde richting doen.

Persoonlijk zou ik indien je besluit om te upgraden NIET gaan voor Windows 7 maar gewoon gaan voor Windows 8/8.1.

Met je linkje heb ik geen ervaring, maar zover ik weet: 32GB is 3.5x usable. Wil je meer, gebruik 64bit. Wat ik in jouw geval niet persé aanraad in verband met de Atom. :)

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 21:04:
[...]

Vandaar mijn wens toch meer dan 2gb ram er in te krijgen :P
Geloof me, die traagheid heeft weinig met je ram-geheugen te maken :P

Verwijderd

Topicstarter
Besloten SSD en windows update maar achterwege te laten, vind ik inderdaad dan weer te veel geld om te investeren. Ga hem lekker 1gb'tje extra ram geven en mij verdiepen in lubuntu!

Dank allemaal :-)

Verwijderd

Wat je zou kunnen proberen is om een SSD erin te zetten. Kost < 100 euro als die mogelijkheid er is bij jouw laptop. Vervolgens formatteren en windows op SSD zetten, als het goed is zou hij dan nog wel een tijdje mee moeten kunnen
Pagina: 1