Hallo Tweakers,
Ik ben aan het twijfelen
, ik heb al meerder post gelezen maar vind toch niet helemaal het antwoord op mijn vraag. De eerste vraag die ik mij zelf afvraag heb ik eigenlijk wel een laptop nodig. Ik vind het werken en typen op een laptop fijner dan schrijven. Het gaan niet alleen sneller maar ik kan alles ook meteen opslaan en mijn handschrift is niet te lezen. Wie van jullie heeft ervaring met laptops in colleges?
Het is (eerste jaar nog) geen vereiste maar later wel. Ik heb tijdens mijn vorige studie veel mijn oude laptop gebruikt, mijn opleiding Bouwkunde vroeg ook om een grote zware laptop. Die programma's als autocad en revit makkelijk kon draaien. In mijn vervolg studie zou ik af en toe gebruik kunnen maken van autocad, maar dit zal dan echt heel soms zijn niet meer zoveel als eerst. Daarom zoek ik een kleinere, lichtere en vooral een laptop die lang met zijn accu kan. Mijn huidige 4 jaar oude 17 inch bakbeest lukt het nog niet om 2 uur zonder batterij vol te houden. Een hdd met ssd functie ivm het snelle opstarten zou fijn zijn. Ik denk dat een laptop met hdd en ssd te veel gevraagd is voor mijn budget?
Ik zit zelf te denken aan een 13,3, 14 of een 15 inch laptop. Wie van jullie heeft ervaring met deze formaat laptop's mee nemen naar college. Ik zal ze hoofdzakelijk gebruiken voor:
- aantekeningen
- Word, Excel enz
- misschien af en toe een bouwkundige tekening maken op autocad maar niet vaak.
- verslagen typen
Mijn belangrijkste eisen zijn:
- licht en dun (onder de 2kg? of is 2,5 ook nog te doen wat is jullie ervaring?)
- lange accuduur (1 college dag zou fijn, dan hoef ik geen lader mee te sleepen)
- goede bouw kwaliteit. ( al dat gesleept komt de laptop vaak niet te goede)
- toch krachtig genoeg voor een programma als autocad.
- Ik hoef er niet op te gamen ik heb een game pc.
- minimaal 500 gb (eventueel met ssd zou erg fijn zijn)
Wat ga je met je laptop doen?
- aantekeningen
- Word, Excel enz
Wat is je budget?
Hoe goedkoper hoe beter als student, maar dat is natuurlijk niet reëel.
Ik dacht rond de 600, maar ik zou liever meer uit geven voor iets goed dan iets wat het niet niet is.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
JA, dit is wel de planning. Ik heb 4 jaar een 17inch bakbeest mee gesleept. Hier werd ik niet blij van!
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb geen merk of besturings systeem voorkeuren. Ik het wel een voorkeur voor mooi en strak design, en ik hou niet echt van plastic dingen.
Ik hoop dat jullie je tijd en energie kwijt willen om met mij mee te denken.
Zo niet toch bedankt voor het lezen:)
Groetjes
Ik ben aan het twijfelen
Het is (eerste jaar nog) geen vereiste maar later wel. Ik heb tijdens mijn vorige studie veel mijn oude laptop gebruikt, mijn opleiding Bouwkunde vroeg ook om een grote zware laptop. Die programma's als autocad en revit makkelijk kon draaien. In mijn vervolg studie zou ik af en toe gebruik kunnen maken van autocad, maar dit zal dan echt heel soms zijn niet meer zoveel als eerst. Daarom zoek ik een kleinere, lichtere en vooral een laptop die lang met zijn accu kan. Mijn huidige 4 jaar oude 17 inch bakbeest lukt het nog niet om 2 uur zonder batterij vol te houden. Een hdd met ssd functie ivm het snelle opstarten zou fijn zijn. Ik denk dat een laptop met hdd en ssd te veel gevraagd is voor mijn budget?
Ik zit zelf te denken aan een 13,3, 14 of een 15 inch laptop. Wie van jullie heeft ervaring met deze formaat laptop's mee nemen naar college. Ik zal ze hoofdzakelijk gebruiken voor:
- aantekeningen
- Word, Excel enz
- verslagen typen
Mijn belangrijkste eisen zijn:
- licht en dun (onder de 2kg? of is 2,5 ook nog te doen wat is jullie ervaring?)
- lange accuduur (1 college dag zou fijn, dan hoef ik geen lader mee te sleepen)
- goede bouw kwaliteit. ( al dat gesleept komt de laptop vaak niet te goede)
- toch krachtig genoeg voor een programma als autocad.
- Ik hoef er niet op te gamen ik heb een game pc.
- minimaal 500 gb (eventueel met ssd zou erg fijn zijn)
Wat ga je met je laptop doen?
- aantekeningen
- Word, Excel enz
Wat is je budget?
Hoe goedkoper hoe beter als student, maar dat is natuurlijk niet reëel.
Ik dacht rond de 600, maar ik zou liever meer uit geven voor iets goed dan iets wat het niet niet is.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
JA, dit is wel de planning. Ik heb 4 jaar een 17inch bakbeest mee gesleept. Hier werd ik niet blij van!
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb geen merk of besturings systeem voorkeuren. Ik het wel een voorkeur voor mooi en strak design, en ik hou niet echt van plastic dingen.
Ik hoop dat jullie je tijd en energie kwijt willen om met mij mee te denken.
Zo niet toch bedankt voor het lezen:)
Groetjes