Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Powerline effect twee verschillende d-link routers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb thuis een d-link dhp 1565 staan en alles werkt goed, maar ik heb op zolder geen bereik dus ik zat eraan te denken om een goedkopere router van d-link te kopen om dan via powerline toch WiFi te krijgen op mijn zolder. Is dit mogelijk met twee verschillende d-link routers?

Mvg Mike

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:23

Fiber

Beaches are for storming.

Ja hoor.

Als je het powerline setje werkend krijgt. Maar dat hangt van je huis af: Soms werkt een powerline setje prima, soms ook helemaal niet.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online

thof

FP ProMod
Zelfs tussen de verschillende setjes zit verschil. Ik heb een of andere Sweex 85mbit adapter die het enigszins doet. Heb ook twee d-link accespoints met ingebakken powerline en die werken voor geen ene meter samen. Niet op hetzelfde stekkerblok en ook niet op een wat langere afstand. Heb er 3 van liggen, maar die staan nu dus allemaal uit totdat ik weer de geest heb om daar eens mee te gaan klooien...

Edit:
Ze zijn van hetzelfde type, namelijk DHP-1565... pricewatch: D-Link DHP-1565

[ Voor 16% gewijzigd door thof op 06-08-2014 21:10 ]

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:37

donny007

Try the Nether!

pricewatch: TP-Link 300 Mbps AV500 Wi-Fi Powerline extender Starter Kit

Twee in één: powerline en wifi access point, scheelt weer extra kabels en stroomverbruik. TP-Link powerlines doen het altijd uitstekend.

[ Voor 16% gewijzigd door donny007 op 06-08-2014 21:19 ]

/dev/null

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online

thof

FP ProMod
De DHP-1565 welke hij heeft doet ook 300 mbit wireless N en powerline AV500. Belangrijk is dat ze beide dezelfde powerline standaard volgen, waarbij AV500 er een van is. Zo uit mijn hoofd heb je ook nog HomeAV. Is ook powerline, maar met een ander protocol/standaard.

Zelf ben ik niet zo tevreden over de stabiliteit van powerline. Misschien dat je met wat browsen er nog mee weg komt, maar mijn ervaring is dat je er niet al te veel van moet verwachten. 500 mbit klinkt leuk, maar dat is natuurlijk puur theoretisch.

Controle vraag: heb je nog andere powerline apparaten in huis aangesloten zitten? Kan met elkaar conflicteren en/of voor lagere snelheid gaan zorgen.

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]