WD nas op tijdschakelaar

Pagina: 1
Acties:

• Deodutie
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-03-2024
Ik heb laatst van iemand een pricewatch: WD My Book World Edition II 2TB gekregen. Nu vroeg ik me af of het verstandig is om deze 's nachts via een tijdschakelaar uit te schakelen. Kan dit kwaad?

Of bestaat er misschien software die ik kan gebruiken om het automatisch in en uit de laten schakelen?

-
Daan

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Als het goed is kan elk fatsoenlijk besturingssysteem een (niet per se intern) aangesloten opslagapparaat uit laten schakelen. Kijk eens in energiebeheer of daar alles goed ingesteld staat.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Deodutie
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-03-2024
Raven schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 20:26:
Als het goed is kan elk fatsoenlijk besturingssysteem een (niet per se intern) aangesloten opslagapparaat uit laten schakelen. Kijk eens in energiebeheer of daar alles goed ingesteld staat.
mijn computer staat normaalgesproken niet aan op de momenten dat ik wil laten schakelen dus ik denk niet dat dat gaan werken. Of bedoel je iets anders?

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ik dacht dat ie via USB aangesloten werd, zag dat in de PW staan, maar blijkbaar gebruik je 'm via de netwerkaansluiting? In dat geval moet je op de NAS zelf aangeven dat deze zichzelf na zoveel tijd moet uitschakelen.

Zoek in de webinterface naar een instelling a la sleep of standby mode.

[ Voor 14% gewijzigd door Raven op 06-08-2014 20:33 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Geen idee of de NAS ondersteuning heeft om zichzelf uit te schakelen. Maar een tijdschakelaar is een slecht idee, dat kan je filesysteem om zeep helpen.
Het valt ook te betwijfelen of de NAS wel weer aan zal gaan als je er spanning op zet. Meestal moet je ook nog op de power knop drukken.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Daar is, afhankelijk van de fabrikant, ook een instelling voor aanwezig. Pc's hebben dat ook wel eens, een instelling om automatisch aan te gaan na stroomuitval.

Oscar Wilde

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-01 09:24
WD smartware (de software die er op zit als het goed is) heeft een sleep-functie.
Staat ook in de handleiding (maar die leest natuurlijk niemand).
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/8OVlj8z.png

[ Voor 14% gewijzigd door RocketKoen op 06-08-2014 20:36 ]

TheS4ndm4n#1919

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-01 12:31

OgWok

U.N.C.L.E.

Het manueel kan je hier downloaden klik

Op pag. 114 staat hoe het moet.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• Mezz0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-09-2025

Mezz0

ESXi-ZFS-NAS

Persoonlijk zou ik hem gewoon aanlaten. Het verbruikt niet teveel stroom en het risico dat er toch iets fout gaat vind ik zwaarder wegen dan de enkele euro's/cents per jaar

http://esxilab.wordpress.com If all is virtual then what is real?

Pagina: 1