internet abonnement verlagen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 888Niels888
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11-01-2022
Beste tweakers,

Ik heb een vraag over internet snelheid.
Momenteel heb ik een abonnement met 120mb/'s internet van UPC.

Deze snelheid haal ik bij lange na niet, downloaden gaat bijvoorbeeld maximaal met 1,4mb/s (zijn wel torrents). Internetten en streamen gaat prima.

Als ik nou mijn abonnement wijzig naar 50mb/'s ga ik dan verschil merken?
Of ga ik dan die 1,4mb/s downloadsnelheid bijvoorbeeld ook niet meer halen omdat mijn maximale snelheid dan verlaagd is ?

Het scheelt zo'n €75 per jaar, valt wel mee maar is wel veel geld als het zinloos is en ik toch geen verschil merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahrnuld
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-10 09:19
1) doe eens een speedtest?
2) als je echt max 1,4 MB/s haalt dan zal je niets merken bij een verlaging naar 50 mbit.

Maar waarschijnlijk is er iets anders aan de hand. beschadigde kabel, torrents met weinig/trage uploaders etc.

[ Voor 8% gewijzigd door Ahrnuld op 06-08-2014 19:04 ]

Niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 888Niels888
Net de speedtest even gedaan op m'n tablet, maximale download is 15mb/'s, maximale upload 9mb/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Zijn dat millibits of MegaBytes?

15MB/sec is zo ongeveer het maximum wat je mag verwachten van 120Mbit/sec. Maar ik denk dat je tablet uberhaubt geen 15MB/sec kan binnenhalen, dus het zullen wel Mbit zijn.

Om speedtest te draaien moet je wel een bedrade computer gebruiken, anders ben je je wifi aan het testen, niet je internet pijp (althans wel met een 120Mbit pijp. Dat haal je maar zelden over wifi.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 888Niels888
Bedankt voor de reacties mensen, in die speedtest geven ze aan megabits (Mbps). ik gebruik eigenlijk geen bedraad internet, alleen WiFi. Ik verwacht geen 120mb te halen, ik vraag me alleen af of het zin heeft het duurdere abonnement te houden als ik met downloaden/streamen en internetten geen verschil in snelheid ga merken als ik naar 50mb ga. Ik denk zelf dat het niet uit maakt maar wat denken jullie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je alleen op Wifi zit heeft dat 120mbit abonnement hoe dan ook niet zo veel zin naar mijn bescheiden mening. De meeste wifi opstellingen hebben moeite boven de 50Mbit te komen in de meest gunstige omstandigheden.
Je wifi vormt dus een bottleneck en om die reden ga je van een downgrade niets merken.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2014 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

888Niels888 schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 19:01:
Als ik nou mijn abonnement wijzig naar 50mb/'s ga ik dan verschil merken?
Of ga ik dan die 1,4mb/s downloadsnelheid bijvoorbeeld ook niet meer halen omdat mijn maximale snelheid dan verlaagd is ?
Waarom zou het verlagen van je maximum snelheid er voor zorgen dat een snelheid ver onder het maximum ook niet meer bereikbaar is? Gewoon lekker verlagen, merk je niks van.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-10 23:34

TRaSH

koffie ?

Afbeeldingslocatie: http://my.jetscreenshot.com/13737/m_20140806-u8jq-116kb.jpg
dit red ik draadloos en dat is ook de max van me internet,
heb hiervoor een 120 Mbits abo gehad en dat haalde ik ook draadloos.

maar als je genoeg hebt aan 50 dan heb je geen 120 of meer nodig.
ook afhankelijk van hoeveel mensen er tegelijkertijd op internet zitten en wat ze doen.

maar moet zeggen dat ik 15 Mbps ook niet echt snel vind als dat je max is

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:21

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 22:36:
Als je alleen op Wifi zit heeft dat 120mbit abonnement hoe dan ook niet zo veel zin naar mijn bescheiden mening. De meeste wifi opstellingen hebben moeite boven de 50Mbit te komen in de meest gunstige omstandigheden.
Je wifi vormt dus een bottleneck en om die reden ga je van een downgrade niets merken.
Dat valt an sich best mee, een 11n kan nu al tot 300Mbit gaan (~120mbit singlechannel), ik weet niet welke verbinding hij heeft, maar zelfs met een G verbinding (tot 54mbit) moet hij al zeker meer halen dan dit. Zover ik weet hebben alle modems van Ziggo op deze snelheid de 11n (afaik nog geen 11ac), ergste geval zou je dus tot max 100Mbit kunnen gaan.

[ Voor 4% gewijzigd door SinergyX op 07-08-2014 00:40 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:53

weebl

YARR!

Geef eens wat meer info. Wat voor een router gebruik je, hoe ver zit je hier van af, haal je wel hogere snelheden op een PC (al dan niet bedraad)?

Hier roepen dat je 'de snelheid' niet haalt zegt niet zoveel, aangezien er tig factoren zijn die hierin meespelen.

Wellicht is het aanschaffen van een nieuwe, snellere, router en het testen van de snelheid op een laptop wel de oplossing.

Dus test de snelheid eens op een gewone PC, tablets zijn niet gemaakt om giga hoeveelheden data binnen te halen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-10 20:41
SinergyX schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 00:37:
[...]

Dat valt an sich best mee, een 11n kan nu al tot 300Mbit gaan (~120mbit singlechannel), ik weet niet welke verbinding hij heeft, maar zelfs met een G verbinding (tot 54mbit) moet hij al zeker meer halen dan dit. Zover ik weet hebben alle modems van Ziggo op deze snelheid de 11n (afaik nog geen 11ac), ergste geval zou je dus tot max 100Mbit kunnen gaan.
Vergeet niet dat wifi half duplex is...
AC kan dus ook maar iets van 500 Mbit/s halen met 3 streams in het gunstigste geval...
Minder streams = minder snelheid.

Dus met G ga je hoe dan ook onder de 27 Mbit/s zitten.

Ik heb alles bedraad aangesloten, op mijn tablet en telefoon na. Zelfs mijn laptop sluit ik bedraad aan :/
Werkt stabieler en altijd sneller :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

888Niels888 schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 22:34:
Bedankt voor de reacties mensen, in die speedtest geven ze aan megabits (Mbps). ik gebruik eigenlijk geen bedraad internet, alleen WiFi. Ik verwacht geen 120mb te halen, ik vraag me alleen af of het zin heeft het duurdere abonnement te houden als ik met downloaden/streamen en internetten geen verschil in snelheid ga merken als ik naar 50mb ga. Ik denk zelf dat het niet uit maakt maar wat denken jullie ?
Aangezien je zo slordig bent met hoofdletters (bits vs Bytes) kan denk ik niemand zeggen wat je nu exact haalt en dus ook niet wat je bij een evt downgrade zou halen :o

Dat gezegd, aangezien het je blijkbaar niet interesseert ga je het ws niet veel merken.

Overigens is het perfect mogelijk om 120Mbps te halen over WiFi, zelfs met de apparatuur die ISPs meeleveren (al moet je dan wel in zelfde ruimte zitten), maar dan moet je eigen clientapparatuur het ook aankunnen en moet je de settings goed op orde hebben. Ik heb een redelijk high-end router (Asus AC66U) en haal in m'n woonkamer (waar de router staat) 270Mbps draadloos, maar zelfs met m'n UPC Technicolor modem/router kan ik 180Mbps halen, althans als ik het op 5GHz zet, 40MHz brede kanalen kies en een van de high-power kanalen (>100) selecteer. Maar dat is dan wel met laptop met goede NIC - als ik met een tablet test kom ik ook niet boven de 30Mbps uit, en m'n werklaptop doet ook max 45Mbps :X

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:38

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move NT > IH

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1